به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۰:۳۲
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۸ ساعت ۰۱:۲۹
کد مطلب : ۶۵۶۷۰

ایران حمله‌تروریستی در پاريس را محکوم‌کرد

گروه بين الملل: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله تروریستی روز چهارشنبه در پاریس را محکوم کرد و هرگونه اقدام تروریستی علیه انسان های بی گناه را با تعالیم اسلام بیگانه دانست.
ایران حمله‌تروریستی در پاريس را محکوم‌کرد
مرضیه افخم سوءاستفاده از آزادی بیان و تندروی فکری و ترور شخصیت های مورد احترام ادیان و ملت ها، توهین به ادیان الهی و ارزش ها و نمادهای مورد احترام این ادیان را محکوم و غیرقابل قبول دانست. وی در واکنش به حوادث پاریس اظهار داشت: این قبیل رفتارها ادامه موج افراطی گری و خشونت طلبی فیزیکی و فکری بی سابقه ای است که طی یک دهه گذشته در سطح جهان توسعه یافته و متاسفانه بدلیل سیاست های نادرست و برخوردهای دوگانه در مواجهه با خشونت ورزی و افراط گری باعث ترویج این قبیل اقدامات و رفتارها شده است. افخم ضمن تاکید مجدد بر ایده ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در باره جهان عاری از خشونت و افراط، ابراز امیدواری کرد که رهبران کشورهای جهان با هم فکری و اتخاذ یک سیاست یکپارچه و پرهیز از استانداردهای دوگانه، به درمان ریشه ای عوامل خشونت ورزی و افراطی گری بپردازند.

ادامه واکنش‌های جهانی

خبرگزاری‌ آسوشیتدپرس واکنش‌ دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان را منتشر کرده است که خواستار شناسایی و محاکمه عاملان این حمله تروریستی شده‌اند. بان گی مون از این رخداد به عنوان «جنایتی دهشتناک، ناحق و ظالمانه» نام برده‌ و تاکید کرده که این حمله به مثابه «حمله به بنیان‌های دموکراسی» است. وی اظهار داشت: «این حمله با هدف تفرقه انجام شده است. ما نباید به چنین دامی بیفتیم. اکنون لحظه یکپارچگی در سراسر جهان است». شورای امنیت سازمان ملل متحد هم با تاکید بر لزوم ادامه مبارزه با تروریسم، حمله تروریستی در پاریس را «وحشیانه و بزدلانه» خواند.

در جریان حمله تروريستي 3 فرد نقاب پوش به دفتر هفته‌نامه طنز شارلی ابدو ۱۲ نفر کشته و ۱۱ نفر نیز مجروح شدند. این هفته‌نامه سال ۲۰۱۱ کاریکاتوری درباره پیامبر اسلام(ص) منتشر کرده بود كه سپس دفترش مورد حمله قرار گرفت. در ویدیوهایی نیز که از حادثه تروریستی امروز در وبسایت یوتیوب منتشر شده است فریاد «الله اکبر» یکی از عاملان حمله شنیده می‌شود.