به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۶۶۶۲۶
زندگی مشترک بانک و بابک

شماره امروز ابتکار دریک نگاه؛ 28 دی

گروه سیاسی: زندگی مشترک بانک و بابک ومیراث پیشینیان، چراغ راه آینده عنوان های مهم روزنامه ابتکار در شماره روز یکشنبه است.
شماره امروز ابتکار دریک نگاه؛ 28 دی
این روزنامه تیتر یک را به خبر زندگی مشترک بانک و بابک اختصاص داد و نوشت: اسحاق جهانگیری با حضور در چهل و سومین جلسه نمایندگان اتاق ایران با اشاره به اینکه موضوع ورود برخی افراد و وضع سیاست های نادرست که منجر به اتفاقات بدی شد، گفت: در سال 90 گفته شد که بخش خصوصی در فروش نفت ورود پیدا کند، ولی باید پرسید، چرا به اتاق بازرگانی نفت ندادند که بفروشد؟ نمی دانم یک جوانی از کجا وارد سیستم ایران شد و هم اکنون دو میلیارد و 700 میلیون دلار پول مملکت در اختیار ایشان قرار گرفته است. اگر این پول به کشور بازگردانده نشود این موضوع برای کشور مایه روسیاهی خواهد شد. مردم منتظرند که ما اعلام کنیم که این پول به کشور چه وقت باز می‌گردد.وی اضافه کرد: ما از روزهای اول که سر کار آمدیم متوجه این موضوع شدیم و قوه قضائیه این فرد را دستگیر کرد. البته هم اکنون چیزی دستگیرمان نشده است.

از همان اول هم تقاضای ما از دوستان مان در قوه قضاییه این بود که به جای این که به حواشی بپردازیم این پول برگردد. معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: سوال ما این است که با این پول چقدر می‌شود به سفر، عیش و نوش پرداخت. این پول حتما در جایی است و باید مشخص شود که کجاست. همچنین موضوع دوم این است که این فرد چگونه به این سیستم ورود پیدا کرده است. اگر چنین موضوعی مشخص نشود ممکن است فرد دیگری نیز وارد شود. جهانگیری یادآور شد: بخش خصوصی توانمند ایران هیچ گاه نمی تواند ساعت ها با رئیس کل بانک مرکزی جلسه خصوصی داشته باشد، در حالی که ما شنیده‌ایم که وی ساعت‌ها با رئیس کل بانک مرکزی در یک اتاق اختصاصی جلسه داشته و حتی رئیس کل اگر در جلسه رسمی حضور داشت، بیرون می آمد و در اتاق کناری آن جلسه رسمی با بابک زنجانی ملاقات می‌کرد. همچنین وزرا به ملاقات او می رفتند. حال باید پرسید چه کسی پشت پرده بوده و این دست های پشت پرده باید رو شوند.

روزنامه ابتکار در تیتر دیگر خود به خبر میراث پیشینیان، چراغ راه آینده پرداخت و نوشت: رییس جمهوری با قدردانی از دست اندرکاران سازمان میراث فرهنگی و معاونت حقوقی ریاست جمهوری در بازگرداندن اشیاء تاریخی به کشور، گفت: این اشیاء و آثار یک مجموعه تاریخی مجسم است و بخش مهم تاریخ ما را به خوبی معرفی می کند، زیرا تاریخ را می توان از روی اشیاء نیز مطالعه کرد. دکتر روحانی گفت: این اشیاء نشان می‌دهد که چند هزار سال پیش ملت ایران چه تمدن بزرگی داشته، چگونه زندگی می کرده و یا برای دفاع از خود از چه ابزاری استفاده می‌کرده است و ما هر چه بتوانیم در سطح وسیع تر میراث فرهنگی کشور را به جهان معرفی کنیم، افکار عمومی بهتر متوجه می شوند که ملت ایران در گذشته چه جایگاهی داشته و امروز نیز باید در چه جایگاهی قرار بگیرد. رییس جمهوری با تأکید بر اینکه این آثار باید در معرض دید نسل جوان کشور نیز قرار بگیرد، گفت: آثار بجا مانده از پیشینیان راه را به ما نشان می‌دهد که برای آینده باید چه برنامه‌ای داشته باشیم و چگونه از تجربه گذشته استفاده کنیم.

این روزنامه با بازتاب عنوان فضای مذاکرات کاملا جدی است، نوشت: ظریف برای پیشبرد مذاکرات هسته ای کشورمان رایزنی‌های فشرده‌ای را در اروپا انجام داد. ایستگاه اروپا برای قطار مذاکرات هسته‌ای کمی طولانی شد. ظریف از روز چهارشنبه گذشته سفر اروپایی خود را با سفر به ژنو سوئیس آغاز کرد و پس از سفر به کشورهای آلمان، بلژیک و فرانسه دوباره به سوئیس بازگشت و روزگذشته نیز ژنو را به مقصد تهران ترک کرد. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیروز در شهر ژنو سوئیس، با فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس تلفنی گفتگو کرد.در همین حال عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد تیم هسته‌ای کشورمان فضای مذاکرات هسته ای را جدی ارزیابی کرده است.

روزنامه ابتکار با انعکاس خبر جلوی اقدامات تروریستی به نام مسلمانان گرفته شود، نوشت: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، با ابراز تأسف عمیق از تبلیغات سوء برخی کشورهای غربی در مورد اسلام و تشدید القائات سوء اسلام هراسی در جهان گفت: اقدامات نابجای گروهک‌های تروریستی تکفیری در جهان که به اسم دروغین اسلام صورت می‌گیرد، محکوم است و نباید این اقدامات تروریستی که سابقه طولانی کشتار مسلمانان در منطقه را دارد، به پای اسلام نوشته شود.