به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۰۰:۴۱
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۶۷۰۳۳

توفيقي: جامعه علمی پشتیبان دولت است

گروه سياسي: وزیر علوم دوره اصلاحات گفت: کلیه سرپرستان و وزرا در یک سال و نیم گذشته سیاست‌های دولت یازدهم به طور مداوم دنبال می‌کنند، دکتر فرهادی نیز همین مسیر را دنبال می‌کند.
توفيقي: جامعه علمی پشتیبان دولت است
جعفر توفیقی با اشاره به پرونده بورسیه‌های غیر قانونی اظهار کرد: زمان سرپرستی دکتر نجفی گزارش جامع و کامل از وضعیت بورسیه‌های غیر قانونی ارائه و کلیه تکالیف و دسته بندی‌های لازم مشخص شد. وی ادامه داد: در حال حاضر نیز بر اساس‌‌ همان گزارش که جامع و کامل بود، عمل می‌شود اما در جریان تجدید نظرها نیستم. عضو هیات امنای استان تهران با اشاره به ادعاها درباره غیر قانونی بودن توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد تصریح کرد: با استناد به صحبت‌های دکتر میر‌زاده باید عرض کنم که در این باره دانشگاه آزاد با وزارت علوم توافق و اقدامات لازم برای گرفتن مجوز توسعه رشته‌ها و ظرفیت‌ها از وزارت علوم را پیگیری کرده است.

توفیقی اظهار داشت: به نظر بنده در صورتی کهدر این باره نقدی وجود دارد باید با تبادل نظر این موضوع حل شود. وی با اشاره به سیاست‌های دولت یازدهم در وزارت علوم تاکید کرد: ریاست محترم جمهوری اعلام کردند «فرقی نمی‌کند چه کسی در راس وزارت علوم باشد مهم این است که سیاست‌های دولت یازدهم در حوزه آموزش عالی دنبال خواهد شد.»

وی افزود: کلیه سرپرستان و وزرا در یک سال و نیم گذشته همواره سیاست‌های دولت یازدهم را دنبال می‌کنند دکتر فرهادی نیز همین مسیر را دنبال می‌کند. وی با اشاره به گمانه‌زنی‌ها درباره آینده وزارت علوم در دولت یازدهم تصریح کرد: خوشبختانه جامعه علمی کشور حامی و پشتیبان سیاست‌های دولت یازدهم است بنابریان به‌‌ همان نسبت انتظار دارند وزارت علوم مجری سیاست‌های دولت یازدهم در حوزه آموزش عالی، پژوهش و فناوری باشد.

وزیر علوم دوره اصلاحات در پایان خاطر نشان کرد: طبیعتا انتخاب دکتر فرهادی از سوی رئیس جمهوری نیز بر همین مبنا صورت گرفته چرا که وی فردی است که می‌تواند تداوم‌بخش سیاست‌های وزارت علوم و دولت یازدهم باشد.
مرجع : آنا