به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۰۰:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۶۷۷۵۵
چوب لج بازی و آبرو ریزی شما را می خورم

شماره امروز ابتکار دریک نگاه؛ 8 بهمن

گروه سیاسی: چوب لج بازی و آبرو ریزی شما را می خورم وخاک بر سر هوا عنوان های مهم روزنامه ابتکار در شماره روز چهارشنبه است.
شماره امروز ابتکار دریک نگاه؛ 8 بهمن
این روزنامه تیتر یک را به خبر چوب لج بازی و آبرو ریزی شما را می خورم اختصاص داد و نوشت: معاون اول دولت دهم در نامه ای افشاگرانه به سوابق دوستی خود با محمود احمدی نژاد اشاره و با گلایه از وی اعلام کرد: آقای دکتر احمدی نژاد! در جریان قهر شما پس از ماجرای آقای مصلحی بسیاری از دوستان شما تلاش کردند که من هم کار را رها کنم تا دولت بخوابد و بسا کسانی که به من گفتند آماده باشم برای عهده دار شدن کفالت ریاست جمهوری. اما گفتم حوصله کنید احمدی نژاد باید برگردد که من میانه او و خودم را با خدمت به نظام آزموده ام که:ما را سریست با او که گر خلق روزگار دشمن شوند و سر برود هم بر آن سریم.ذکر یک نمونه دیگر از خاطرات تلخ این دوره شاید خالی از فایده نباشد. به یاد دارید که خودم را در فضای سیاسی و رسانه ای سپر کردم تا خانم دکتر دستجردی که پرتلاش و مردانه در میدان کار بود از دولت خارج نشود؟ اما متاسفانه شما لجبازی کردید و به بهانه تعلل در عزل رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران که فردی توانمند و متعهد بودند، او را عزل کردید و مرا هم نزد رسانه ها و افکار عمومی سکه یک پول ساختید و البته همان موقع در جریان قرار گرفتم که با مشورت اطرافیان پیش نویس عزل بنده را هم آماده کرده بودید.وی در پایان این نامه با بیان اینکه ریالی از کمک های غیر دولتی در انتخابات مجلس هشتم به حساب خود واریز نکرده گفته است: تمام مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومانی فردی به نام جابر ابدالی به 170 نفر از نامزدهای اصولگرای انتخابات وقت پرداخت شده است.

روزنامه ابتکار در تیتر دیگر خود به خبر خاک بر سر هوا! پرداخت و نوشت: آلودگی هوای اهواز در یک کلام زندگی را به کام اهوازی ها تلخ کرده است. مدیر روابط عمومی ادره کل محیط زیست خوزستان گفت: میزان گرد و غبار در شهرستان اهواز تا ساعت 12 ظهر روز سه شنبه به بیش از دو هزار و 335 میکروگرم بر متر مکعب یعنی 15 برابر حد مجاز رسید.به گزارش ایرنا شهریار عسکری با اشاره به اینکه میزان استاندارد آلودگی هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است افزود:بیشترین میزان گردو غبار استان خوزستان در روز جاری مربوط به اهواز گزارش شده است اما شهرستان های آبادان، دزفول، دشت آزادگان نیز وضعیت جوی غبار آلود است.مدیرکل هواشناسی خوزستان نیزگفت: وقوع پدیده گرد و غبار در ظهر سه شنبه، موجب شد شعاع دید در شهرستان اهواز به کمتر از 600متر برسد.کوروش بهادری افزود: استقرار سامانه کم فشار جنوبی در سطح منطقه و وزش باد قابل ملاحظه، موجب وقوع پدیده گردو غبار، بویژه در شهرستان های آبادان و اهواز شده است.وی گفت: شعاع دید در شهرستان آبادان در ظهر سه شنبه، به 800متر و در اهواز به 600متر رسیده که پیش بینی می شود تا عصر امروز از شدت این گردو غبار کاسته شود.

این روزنامه خبر احتمال لغو روادید ایران و روسیه را بازتاب داد و نوشت:سفیر ایران در روسیه در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد که مسکو و تهران به دنبال رژیم لغو روادید میان تجار و گردشگران هستند. مهدی سنایی، ادامه داد: برای تجار ما اخذ روادید برای سفر به روسیه به خصوص روادید بلند مدت دشوار است اما ما خوشحال هستیم که وزرای کشورمان در سال 2014 بر لغو رژیم روادید به خصوص برای تجار و گردشگران توافق کردند.

روزنامه ابتکار با انعکاس خبر مهاجرانی که سودای شاد زیستن را یدک می کشند، نوشت: صدها سال پیش بشر به علت کمبود مواد غذایی و با امید به دست آوردن شرایط بهتر زندگی تصمیم گرفت تا مکان زندگی خود را ترک کرده و به مناطقی بهتر و به اصطلاح  خوش آب و هوا کوچ کرده و آنجا را برای زندگی انتخاب کند. در آن زمان این جابه جایی ها تاثیر چندانی در زندگی دیگر ساکنان زمین نداشت و جمعیت ها و کلونی های کوچک انسانی به هرکجا که نقل مکان می کرد بعد از مدتی با طبیعت و ساختار آن مکان ارتباط برقرار کرده و به یکدیگر خو می گرفتند.

تا اینکه کم کم جمعیت گروه های انسانی که با هم زندگی می کردند افزایش یافت و اثرگذاری آن نیز بر محیط اطراف بیشتر شد. کوچ نشینان یکجانشین شدند و یکجانشینان روستایی به شهرنشینی علاقمند. زمان دقیق آن مشخص نیست اما از همینجا بود که جابجایی ها به معضلی برای دیگر افراد جامعه تبدیل شد؛ زیرا مهاجرت از شهری به شهر دیگر باعث ایجاد نوعی بیگانگی فرهنگی و دورافتادگی انسانی گشت. مناطق دورافتاده و بافت فرسوده و ناهمگون کلانشهرها به مامنی برای مهاجرانی تبدیل شد که روزی به امید به دست آوردن زندگی بهتر به آن سفر کرده بودند اما غافل از آنکه شهرهای سنگی بی رحم جایی برای انسان های ضعیف ندارند و سودای ثروت و شادزیستن آنان در زیر تلی از فقر، بی خانمانی، اعتیاد و...، دفن شد. بنابراین به جرات می توان گفت که مهاجرت امروزه به یکی از مهم ترین معضلات شهرهای بزرگ تبدیل شده و بر همین اساس مسئولان شهری به دنبال یافتن راهی برای مقابله و کاهش آن هستند. البته در این بین مهاجرت اتباع بیگانه را نمی توان فراموش کرد. موضوعی که به اعتقاد اعضای شورای شهر پایتخت از اهمیت بالایی برخوردار بوده و گاه تاثیرات مخرب آن بر جامعه انسانی باید کاملا کنترل شده باشد.