به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۰:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب : ۶۹۰۴۹
با هدف بازگرداندن زندگي مردم به حالت عادي؛

لغو منع آمد و شد در بغداد پس از ۱۲ سال

گروه بين الملل:​ دولت عراق پس از ۱۲ سال به مقررات منع آمد و شد شبانه در پايتخت، با هدف بازگرداندن زندگي مردم به حالت عادي، پايان داد.
لغو مقررات آمد و شد و غيرنظامي کردن بخش‌هايي از شهر بغداد با اين هدف انجام شده است که شهروندان به زندگي معمول خود بازگردند و دولت آن کشور در نظر دارد نشان دهد پايتخت با خطر افراط‌گرايان روبه‌رو نيست.اين مقررات که پس از ۱۲ سال لغو شده، براي جلوگيري از حملات، انفجارها و بمب‌گذاري‌ها، از زمان سرنگوني صدام حسين در سال ۲۰۰۳ ميلادي، وضع شده بود. تلاش براي بازگرداندن زندگي به حالت عادي در بغداد مي‌تواند نشان‌دهنده دستاوردي کوچک ولي در عين حال محسوس براي دولت حيدر عبادي باشد. عبادي که از تابستان گذشته به اين مقام انتخاب شده است، تلاش دارد تا در ميان حملات گروه ‌حکومت اسلامي‌ و تشديد درگيري‌ها و خشونت‌هاي فرقه‌اي، ميان اقوام عراقي آرامش و يکپارچگي ايجاد کند.

با اجرایی شدن این دستور اوضاع در بغداد عادی شده و همچنین برخی فعالان، مسوولان امنیتی و دولتی به این مناسبت جشنی را در میدان التحریر واقع در مرکز بغداد برگزار کردند.دستگاه‌های امنیتی عراق در بغداد از سال‌ها پیش بعد از نیمه شب تا بامداد روز بعد مقررات منع آمد و شد را اعمال می‌کردند.عبدالامیر الشمری، فرمانده عملیات بغداد در این جشن گفت: این تصمیم هرگز عوض نخواهد شد و ما تلاش می‌کنیم تا با موفقیت هرچه تمام‌تر اجرا شود. در همین حال نیروهای امنیتی عراق عملیاتی را در الرمادی آغاز کردند و تجهیزات نظامی و امنیتی زیادی را به استان‌های صلاح‌الدین و الانبار منتقل کرده‌اند.هدف نیروهای امنیتی از این اقدام برقراری امنیت در مناطقی است که داعش به آنجا حمله کرده است.