به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۵:۱۶
 
۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب : ۶۹۲۹۶
مقاله وارده

يك سئوال؛ چرا ظريف را مي‌كوبند؟!

يك سئوال؛ چرا ظريف را مي‌كوبند؟!
حميد نجف

گروه مقالات: اگر بنا برارزيابي عملكرد و امتياز دادن به اعضاي محترم كابينه، طي يك سال و نيم گذشته باشد قطعا افرادي چون دكتر ظريف وزير امور خارجه و دكتر هاشمي وزير بهداشت امتياز بالايي خواهند گرفت، افرادي كه به دليل تجربه، شايستگي هاي ذاتي و تلاش خود،حتي در بين منتقدان منصف دولت هم از جايگاه و احترام خاصي برخوردارهستند.

تلاشهاي خستگي ناپذير ديپلمات ارشد وزارت امور خارجه كشورمان و جنگ يك تنه او با مقامات شش كشور قدرتمند جهان كه جزء منافع خود به چيز ديگري نمي انديشند قطعا مستلزم توانايي، اعتماد به نفس بالا و از همه مهمتر حمايت قاطع مقامات ارشد نظام مي باشد. مقاماتي كه انصافا طي اين مدت كم نگذاشته اند و بارها در سخنرانيها، مصاحبه ها و توصيه ها بر لزوم حمايت همه جانبه از تيم مذاكره كننده هسته اي در اين پيكار نا برابر ديپلماتيك تاكيد كرده اند.

اما بررخي از افرادي كه شايد رسيدن به توافق نهايي را به سود خود نمي دانند، هر بار به بهانه هاي پيش پا افتاده تيم مذاكره كننده و شخص اول آن را هدف نقدهاي غير منصفانه خود قرار مي دهند. آنها با علم به اينكه، تمامي گفتگوها در اين سطح لحظه به لحظه توسط مقامات ارشد كشورهاي 1+5 و ايران مورد ارزيابي دقيق قرار مي‌گيرد، تنها وزير امور خارجه كشورمان را مورد سرزنش گاه و بيگاه خود قرار مي دهند.

كساني كه معمولا متن را فداي حاشيه مي كنند و فرع را مقدم بر اصل مي دانند، بهتر است حداقل تا گذار از اين شرايط حساس مذاكرات كمي صبر پيشه كنند، اگر قصد كمك، همفكري و حمايت ندارند، حداقل ازحاشيه پردازي بيهوده حذر كنند. افراطي ها بايد بدانند، چه بسا بسيار امتيازاتي كه ديپلماتها در وضعيت نشسته داده اند و در وضعيت ايستاده گرفته اند مهم آن توافقي است كه بر روي كاغذ مي آيد، توافقي كه تائيد آن تنها توسط سران و مقامات ارشد كشور ها امكان پذير است.

نقش ظريف به مانند ساير وزراي كشورهاي در حال مذاكره تنها گفتگو و چانه زني به نفع كشور است و هر گونه تصميم گيري نهايي با پيشنهاد رئيس جمهور و نظر مستقيم مقام معظم رهبري قابل انجام خواهد بود و لاغير، پس هر گونه نگراني و دلواپسي در اين شرايط خطير و پيش داوري جزء تشويش اذهان عمومي و تيم مذاكره كننده چه حاصلي در بر خواهد داشت. چرا در اين ميدان مبارزه به جاي دادن اعتماد به نفس بيشتر، هر روز به يك دليل بر ظريف و ديپلماتهاي تلاشگر كشور خود بتازيم و با خرده گيري موجبات دلخوري آنان را فراهم آوريم.

اروميه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۰۸:۵۶
شك نكنيد دكتر ظريف 6 سال ديگر با
40 ميليون راي رئيس جمهوره گذر زمان را بنگريد (290567)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۰۹:۰۰
درود بر ظریف ودولت تدبیر وامید (290569)
eman
Sri Lanka
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۰۹:۱۱
حرف حساب جواب نداره.خیلی ها از تحریم ها سود بردند و خیلی ها هم به خاک سیاه نشستند.قشر متوسط هم روز به روز سمت فقیرتر شدن پیش رفت.یه مقدار به فکر ملت هم باشین. (290571)
عارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۰۹:۱۷
این اشخاصی که الان ظریف میکوبن مانند کسانی هستن که نمی ذاشتن مصدق نفت را ملی کند!!چون در بی سوادی کامل هستن (290572)
آلامتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۰۹:۲۷
جواب سوال شما یک چیز است : منافع نامشروع! این جماعت افراطی و دلواپس بخاطر از دست دادن منافع خود،حاضرند دست به هر کاری بزنند.باید توجه داشت که منافع ایشان الزاما فقط منافع مادی نیست بلکه طیف گسترده ای از موقعیتها و فرصتها را شامل می شود که با باز شدن فضا و عادی شدن امور ، آنها را از دست می دهند. (290574)
ابوالقاسم
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۱۸:۱۰
سلام الامتو ! ( ای با کلاه نمیدانم کجای key board است )
چند وقته نظر کم میذاری! خوبی که ؟
در ضمن در این نظر هم عین واقعیت را گفتی. (290724)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۰۹:۳۵
چون با اصلاح طلبان و خاتمی رابطه داره چون کاسبان تحریم هستند و اعتدال در رابطه با غرب منافع انها را بخطر می اندازدو... (290576)
یه بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۱۰:۱۰
....میخواهيد از گندایی که ظریف الممالک دولت راستگویان زده دفاع کنید!؟
برید خودتونو جمع کنید و خجالت بکشید
این که آدم عمله غرب بشه واقعا بدبختیه براتون متاسفم و… (290578)
عمله شرق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۱۵:۴۷
اینها بچه های انقلابند نه عمله غرب ازینکه روزبروز جداییتان را بارهبر انقلاب نشان میدهید خوشحالم.مانند آن احمدی نژادی که سنگش رابه سینه میزنید و هنوزهم یاور رهبر میخوانیدش درحالیکه 11روز فرمان رهبر را زیرپاگذاشت و یابرخلاف نص صریح امام راحل گفت مجلس درراس امور نیست و......
و بسیار متاسفم برای مردم عوامی که باشعارهای دینی بازیچه دست عده ای شده اند که اختلاس کنند و نونشان گرمتر و گرمتر شود،بسیار متاسفم بسیار..........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (290687)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۱۵:۵۱
تو هم از همون قماش دلواپسایی بیچاره... (290688)
زین العابدین
Russian Federation
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۱۸:۱۶
همین که این قدر عصبانی هستی نشون میده حرف منطقی نداری (290728)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۱۰:۱۴
تشنج افرینی به نفع هیچ گروهی بجزآنان که درفکرسرپوش نهادن بر خیانتهاوجفاهایی که بمردم رواداشته. (290580)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۱۱:۱۳
آنهایی که کوته بینی و کوته فکریشان بر همه روشن است ،پایین تنه ظریف و پا ها را میبینند ،آنانکه روشن بین و روشن نگرند بالای ظریف که عقل و تفکر و اندیشه و هدایت است رامیبینند، چون تفاوت از زمین تا آسمان است. (290590)
مهدی
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۱۱:۱۳
چون داره کار می کنه . اگه دزد بود تا حالا نشان درجه یک خدمت هم گرفته بود. (290591)
کارشناس در همه امور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۱۱:۲۶
اگه مذاکرات نتیجه بده .نونشان قطع می شود. (290592)
طریقت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۱۱:۲۷
رسانه محترم هیچگاه کسی ظریف را نمی کوبد بلکه شما خیال می کنید اگر کسی عمل خلافی را نقد کند کوبیدن است در نوزدهم بهمن مشخص شد انچه مردم نقد می کنند صحیح است زیرا ملت ایران ملت بزرگی است نباید هیچ شخصی ان را به تاراج بگذارد قدم زدن با کری ....صحیح نیست باید با.....کری با زبان خودشان صحبت کرد اگر کسی انتقاد می کند این کوبیدن نیست این دلسوزی است (290593)
نامدار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۱۵:۵۳
دلواپس جان! شما بهتر است اول معنای انتقاد رو یاد بگیری. (290689)
زین العابدین
Russian Federation
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۱۸:۱۸
میشه یک دلیل منطقی بیاری که چرا قدم زدن صحیح نبوده؟ (290729)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۱۷:۴۲
خدا پشت و پناهشان

دل مردم با آقای روحانی و آقای ظریف است (290718)
علی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۲۳:۴۲
منطق قلم این یادداشت جواب ندارد (290853)