به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۵:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : ۶۹۶۰۶
در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد:

هشدار رضايي درباره معضلات محیط زیستی

گروه سياسي: دکتر محسن رضایی ضمن ارائه گزارشی از سفر اخیر خود به استان خوزستان نسبت به ادامه معضلات محیط زیستی و پدیده ریزگردها و غبار در برخی استان های کشور هشدار داد.
هشدار رضايي درباره معضلات محیط زیستی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع، در جلسه امروز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر محسن رضایی دبیر مجمع گزارشی از سفر اخیر خود به استان خوزستان و بازدید از برخی شهرهای این استان و بررسی مشکلات مردم این شهرها را به اطلاع اعضای مجمع رساند.وی به نظرات مردم در شهرهای اهواز، آبادان و خرمشهر اشاره کرد و با توجه به گسترش این پدیده به استان‌های مجاور، تلاش بیشتری را از مسؤولان تقاضا کرد.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی‌های جوّی و آب و هوایی، در 10 سال آینده حکایت از گسترش مناطق بیابانی و کویری در آینده دارد، امیدواریم این موضوع با تمهیدات مسؤولان و همکاری سایر کشورهای ذیربط در منطقه، به طور اصولی و اساسی مورد رسیدگی قرار گیرد و راه‌حل‌های مناسب پیش‌بینی شود.

گفتی است دکتر محسن رضایی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با هشدار نسبت به مشکلات و معضلات زیست محیطی گفت: «به خاطر عدم مصرف و مدیریت منابع آبی برخی از دریاچه ها خشک شده است. بعضی از مناطق مثل استان های خوزستان، کرمانشاه، لرستان، بوشهر بیش از دو هفته است که غبار زندگی را از مردم سلب کرده است.»​​