به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۶:۲۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۶۹۹۵۴

حضورحزب​الله در عراق براي مقابله با داعش

گروه بین الملل: دبیر کل حزب الله لبنان گفت که نیروهای حزب الله لبنان برای جنگ با داعش در عراق حضور دارند.
حضورحزب​الله در عراق براي مقابله با داعش
سیدحسن نصر الله ضمن اعلام این خبر تاکید کرد حجم نیروهای حزب الله لبنان در عراق را بسیار کم و محدود توصیف کرد. نصرالله همچنین خواستار تهیه استراتژی برای مبارزه با تروریسم در لبنان شد.دبیرکل حزب الله لبنان این سخنرانی را نیز به مانند دیگر نطق ها به وسیله یک نمایشگر بزرگ در مراسم بزرگداشت سران شهید حزب الله ارائه کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: هدف اصلی داعش مکه و مدینه است. هر آنچه را که داعش انجام می دهد در خدمت اسرائیل است.او این سؤال را مطرح کرد که داعش به سود چه کسی کار می کند. نصرالله، موساد اسرائیل و سازمان های جاسوسی انگلیس و آمریکا را پشت پرده داعش دانست. او همچنین درباره حضور نظامیان حزب الله لبنان در سوریه هم گفت که جنگ حزب الله لبنان در سوریه علیه گروه های تکفیری و دفاع از اسلام است.

وی درباره تحولات یمن هم گفت: آنچه که در یمن می گذرد انقلاب واقعی مردمی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. او همچنین از سران کشورهای جنوب خلیج فارس نیز خواست در برابر تحولات یمن انفعال نداشته باشند تا یمن به طوفانی علیه منافعشان تبدیل نشود. حوثی های شیعه در یمن در هفته های اخیر توانستند قدرت را در این کشور در دست بگیرند و دولت و پارلمان یمن را کنار بزنند. حوثی ها اقدامات خود را انقلاب مردمی می دانند. در مقابل، کشورهای جنوب خلیج فارس این اتفاقات را کودتا توصیف می کنند و خواستار دخالت نظامی شورای امنیت سازمان ملل متحد در یمن هستند.
مرجع : ایرنا