به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۷۰۰۲۸

مبارزه با داعش مهم ترین اولویت عراق است

گروه بین الملل: نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق با ابراز خوشبینی توام با نگرانی نسبت به کشور و مردم عراق تاکید کرد که به نظر او مهمترین اولویت برای این کشور مقابله و نابودی گروه تروریستی داعش است.
مبارزه با داعش مهم ترین اولویت عراق است
نیکولای ملادنف  ضمن ارائه آخرین گزارش از تحولات این کشور به اعضای شورای امنیت، خود را یک خوشبین مضطرب  نسبت به سرنوشت مردم عراق توصیف کرد و گفت که مردم این کشور بیش از هر وقت به این آگاهی رسیده اند که دموکراسی، حکومت قانون و احترام به گونه گونی های فرهنگی و عقیدتی تنها راه رسیدن به ثبات و آرامش خواهد بود. وی افزود، با وجود آن که دولت اتحاد ملی عراق خود را برای برخورد با مشکلات دیر پای این کشور آماده می کند او همچنان مضطرب و نگران آینده مردم این کشور است.

ملادنف در ادامه اظهار کرد که با وجود تسلط و کنترل نیروهای تروریستی داعش بر بخش هایی از ایالت های غربی عراق، نابودی این گروه تروریستی ،در سایه تلاش های دولت، وحدت و آشتی ملی میسر خواهد بود.وی بار دیگر تاکید کرد که مهمترین هدف و اولویت عراق برای دستیابی به ثبات و آرامش در این کشور مبارزه با نیروهای داعش و باز پس گرفتن سرزمین های تحت اشغال است. وی افزود که موفقیت درنبرد با نیروهای داعش در گرو یکپارچگی سیاسی درمیان رهبران این کشور است.
مرجع : ایرنا