به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۱:۰۰
 
۷۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۳۰ ساعت ۲۱:۲۸
کد مطلب : ۷۰۱۶۲
سخنگوی دولت: همان‌هایی که خود این شرایط را درست کردند

700 میلیارد دلار را قورت دادند حالا طلبكار هم هستند!

گروه سياسي: سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه مردان اعتدال مذاکرات را با قوت دنبال می کنند، گفت: مذاکره با منطق قوی قابل حل است، نه با درشت گویی.

محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در همایشی افزود: امروز مردان اعتدال مذاکرات را با قوت دنبال می کنند و در پشت میز مذاکره از حقوق مردم ایران دفاع می کنند. مذاکره با زبان درشت و درشت گویی حل نمی شود بلکه این منطق قوی است که مذاکره را حل می کند و به سرانجام می رساند. اگر به لطف خدا موفق شویم حلقه غیرانسانی و غیرعادلانه تحریم را از دور ملت ایران بشکنیم قطعا در تاریخ به عنوان رفع و دفع شر از ملت ایران به ثبت خواهد رسید و درآمدهای مان آزاد می شود.

وی که در همایش سراسری جوانان و هواداران حزب اعتدال و توسعه سخن می گفت، اظهار داشت: 700 میلیارد دلار از دارایی های کشور طی پنج تا شش سال در این کشور خورده و قورت داده شده است. سخنگوی دولت با بیان آنکه من نمی گویم اختلاس شده ولی می توانم بگویم این پول محصولش نباید رشد منفی اقتصادی باشد، ادامه داد: دولت اعتدال برای موقعیتی که طی آن خدای نکرده مذاکرات شکست بخورد نیز برنامه دارد. وی خطاب به حضار گفت: ما موظف هستیم به نیابت از شما گره هایی که بر دوش این دولت گذاشته شده و ما آن را به ارث برده ایم، باز کنیم.

وی افزود: همه دولت هایی که تاکنون سر کار آمده اند همگی فرزندان این ملت هستند، منتهی نوع نگرش ها و عملکردها می تواند متفاوت باشد اما ما در این اصل مشترک بودیم که تقویت نظام و تامین رفاه مردم را مورد توجه قرار دهیم. دولت یازدهم زمانی وارد کار شد که دوران طلایی درآمدهای سالانه بیش از 100 میلیارد دلاری به پایان رسیده بود، درآمدهای هنگفت رفته بود و به جای آن حلقه محاصره دور ملت ایران کشیده شده بود، امروز رییس جمهوری باید با 17 میلیارد دلار کشور را اداره کند.

وی خاطرنشان کرد: اقدام دکتر روحانی این بود که پروژه نفت در برابر غذا را که روی میزشان بود، متوقف کرد تا از حقوق ملت ایران با زبان دیپلماسی،حقوق و قانون صحبت کنیم. در تاریخ اقتصادی ایران هیچگاه تورم بالای 40 درصد را نداشتیم، این دولت آمد و تورم 40 و چند درصدی را تحویل گرفت. هیچ کدام از همکاران من در هیات وزیران افراد تازه کاری که برای آزمون و خطا به عرصه آمده باشند، نیستند، بلکه افراد باتجربه، باهنر و با برنامه هستند.

نوبخت با اشاره به اینکه از اول برای توسعه کشور مدل داشتیم، اظهار داشت: در طی سالیانی که رییس جمهوری در مجمع تشخیص مصلحت نظام بودند، کتاب های متعددی از وی منتشر شد و من تردید ندارم عده ای دنبال اشکال گرفتن از این کتاب ها و بزرگ نمایی آنها هستند. در طول این دوران به رغم درایت و صبوری دولتمردان عده ای دست به کمر زده اند که چه شد، چرا تورم پایین نیامده و اینها همان کسانی هستند که خود چنین شرایطی را ایجاد کرده اند و با این حال می گویند مردم ایران خسته اند در حالیکه من به آنان می گویم شما از زبان خودتان صحبت کنید، مردم هم از زبان خودشان صحبت می کنند.

نوبخت گفت: این عده تعمدا تلاش می کنند که ما را وارد یک دعوا کنند، ما وقت و فرصت دعوا نداریم، ما با اهداف برشماری شده در افق 1404 که مورد توجه مقام معظم رهبری است، فاصله داریم ولی در سال های گذشته به این اهداف نرسیده ایم ولی هم اکنون زمانی است که باید جبران کنیم و وقت نداریم به دعواها بپردازیم. ما همواره در فکر این هستیم که درصدی از تورم تقلیل پیدا کند و برای جوانان اشتغال ایجاد شود و به رشد اقتصادی برسیم.

نوبخت در مورد موضوع هدفمندی یارانه ها، گفت: ما در یک سال 42 هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه توزیع کردیم و به افراد کم درآمد به صورت مضاعف و ارائه سبد غذایی پرداخت داشتیم. یک کسی می گفت من کاری کردم که کسی تا 100 سال آینده نتواند به آن دست بزند، بنده جرات دارم که الان کاری کنم؟ هیچ مصاحبه ای نیست که من در آن شرکت کنم و در آن از من پرسیده نشود که چه وقت یارانه ها را قطع می کنید؟ و از آن طرف ماشین های پورشه و خارجی را نشان می دهند و می گویند این دولت حاضر نیست ثروتمندان را حذف کند و همه اینها برای این است که ما را وارد چالش کنند، ما هم اکنون با دنیا چالش داریم و همچنین با باقیمانده تصمیمات گذشته چالش داریم.

سخنگوی دولت با اشاره به آنکه در یک سال اول دولت بهداشت و درمان را به گواهی دوست و دشمن ارزان کرد، گفت: دولت برای سال آینده برای مسکن حمایتی و ارزان در شهرهای بزرگ برنامه ریزی کرده تا وام های 50 میلیون تومان به شهرهای بزرگ بدهیم، بیش از هزار و 300 میلیارد تومان در بودجه برای این کار قرار دادیم. ما هزار میلیون تومان نیز برای کمک به اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان اختصاص خواهیم داد و در واقع خواهید دید که هر سال مردم احساس خواهند کرد که ما یک گام به جلو گذاشته ایم.

نوبخت ادامه داد: این معضلات از یک سو ریشه در تحریم ها دارد و از سوی دیگر انباشته شدن مشکلات فعلی است. همه این ها نیاز به زمان دارد و ما صبح و شب تلاش می کنیم، زمانی گفته می شد دولت پرکار ولی این صفت را برای این دولت به کار نمی برند در حالیکه همکاران من از صبح زود سر کار می آیند و شبانه روزی کار می کنند.

رضا
United Kingdom
۱۳۹۳/۱۱/۳۰ ۲۱:۵۷
رسانه ی خاتمی میشویم (293176)
حمید
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۰۱ ۰۶:۵۰
چرا کسی پاسخگو نیست? ثروت یک ملت را غارت کردند راست راست می گردند نه در حصرند نه ممنوع الخبر و رسانه شده اند ! (293225)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۱ ۰۶:۵۵
موافقم اما من معلم راضی نیستم حقوقم کم و اضافه کارم را ندهند در مقابل عده ای خاص با رانت و... پول ملت را ناحق بخورند و از طرفی گناه ان را بگردن دیگری بیندازند (293226)
سانان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۳۰ ۲۱:۵۹
دست خدا پشت و پناه دولتمردان و اعتدالیون که رفاه و آسایش مردم را مقدم بر همه چیز میدانند نه اینکه زندگی مردم و بیت المال را فدای منافع شخصی و حزبی خود وکنند (293177)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۱ ۰۱:۳۹
اشتباه منفی دادم (293217)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۱ ۰۱:۴۵
جناب نوبخت و سایر دولتمردان
وضعیت معیشتی فرهنگیان بسیار بحرانی است
بنده با مدرک فوق لیسانس یه میلیون و دویست هزار تومان حقوق میگیرم و نگهبان اداره برق شهرمون با دیپلم دو میلیون و صد و تازه بسیار ناراضی است
تا شخصیت معلمی بیشتر از این لگدمال نشده چاره ای بیندیشید (293218)
دسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۳۰ ۲۲:۰۳
درود خدا بردولتمردان عزیز ودرود خاص بر دکتر روحانی عزیزبنده باز نشسته هستم ودر حال حاضر مشغول در دستگاه دولتی هستم و بنده عاجزانه از دولت میخواهم که کلیه شاغلین باز نشسته را ازدوباره کار کردن دردستگاهدولتی منع کنید و بجای انها جوانان بیکاروتحصیل کرده را بصورت قراردادی مشغول کنبد باشد که مقداری اشتغال بوجود اید. دوستت دارم روحانی عزیز وبا منطق (293178)
۱۳۹۳/۱۱/۳۰ ۲۲:۰۳
یکی به داد منه جوون بیکار فوق لیسانس برسه، اگه این تندروها بزارن روحانی مچکریم.(با 700 میلیارد دلار کل جوونای مملکت شاغل میشدن یا هزار ابادانی دیگر برای وطن) (293179)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۳۰ ۲۲:۰۸
آقاي نوبخت شما لطفا به قولي كه داديد عمل كنيد...قول داده بوديد همه ي پذيرفته شدگان نهايي ازمون استخدامي نفت اسفند ماه شروع بكار كنند پس چي شد؟؟؟ما بهداشت درماني هاي قبول شده ي اين آزمون هنوز هيچ كداوم از تشريفات استخداميمون شروع نشده...لطفا پيگير قولي كه داديد باشيد فردا اول اسفنده.. (293180)
پارسا
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۳۰ ۲۲:۲۷
متاسفانه سی میلیون در کشور بی سواد و کم سواد داریم اصولگرایان برای جذب و فریب این افراد از عوام فریبی استفاده می کنند که با جملاتی نظیر یارانه پول امام زمان است و برکت می کند وباعث مشکلات در درجه اول برای همان طبقه ضعیف جامعه میشوند (293185)
محمود بینظیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۳۰ ۲۲:۳۷
ما یه پیاله اب رو راحت نمی تونیم قورت بدیم اونوقت از ما بهترون چطور این مبلغ درشت رو قورت دادن.خدا قوت . خدا وکیلی هر کسی این قدرت رو نداره.پایدار باشید و پایداری کنید. (293191)
کارشناس در همه امور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۳۰ ۲۲:۳۸
پول مفت زیر زبانشون مزه کرده. (293192)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۳۰ ۲۲:۵۳
"700 میلیارد دلار از دارایی های کشور طی پنج تا شش سال در این کشور خورده و قورت داده شده است"
می گن ثزوتمند ترین فرد از اول تاریخ تابحال چنگیز خان بوده با معادل سازیی که از ثروتش می کنن معادل 400 میلیارد دلار امروزی ثروت داشته، ثروتی که از غارت خزانه های چین، مغولستان، ایران، و.... در نوردیدن نیمی از جهان شناخته شده آن زمان بدست آمد، یعنی احتمالا اگر نامبرده می خواست به عدد 700 میلیارد برسه باید تقریبا کل دنیا رو شخم می زد. و چه ساده بعضی ها اینکار رو کردن و یک لیوان نوشابه اشی مشی روش. (293194)
سلطانی ازکرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۳۰ ۲۲:۵۷
باسلام ووقت بخیرخدمت سخنگوی دولت محترم اعتدال جناب اقای نوبخت این حقیرخواهشی ازجنابعالی دارم کارمندانی که بازنشسته ادارات وحقوق بگیر تامین اجتماعیی(مستمری بگیران)هستندبا30سال کارشماهانمیدانیدزندگی راچگونه میگذرانندمدرک انهافوق دیپلم وحتی لیسانس هم دربین انهاهست این مستمری جوابگوی 10روزدرماه نمیشودلطفابه این موضوع رسیدگی شودولی افرادی هم هست مستمری بگیربامدرک سیکل حقوق انها4یا5میلیون میرسدبه وزریرکارهم نامه نوشتم جوابی ندادازجنابعالی خواهش دارم رسیدگی شودبنده جانبازهم میباشم التماس دع (293195)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۳۰ ۲۳:۰۵
تمام این سخنان درست و منطقی است اما آقای روحانی کمی هم باید به توسعه سیاسی توجه داشته باشند زیرا توسعه اقتصادی و سیاسی مکمل همدیگر هستند کشور تا حزب رسمی نداشته باشد مشکلات و اختلاس و باندبازی وو...هیچگاه حل نخواهد شد. زنده باد سید عزیز و محبوب ما و جاوید باد دولت اعتدال و امید (293196)
سرزمین مادری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۳۰ ۲۳:۰۸
روی سخنم با دلواپسان است آنهاییکه احمدی نژاد و جلیلی و.. را دوست و خاتمی و روحانی رو دشمن میگونید .فرض میکنیم حرف شما صیصح اما دشمن دانا به ز دوست نادان است (293200)
محسن
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۳۰ ۲۳:۱۲
جناب نوبخت، ما ملت بصیر واقعیتها رو خوب درک میکنیم و میدانیم ریشه مشکلات کنونی کجاست؟ پشتیبان شما مدیران صادق و پاک هستیم، با تمام قدرت برنامه هاتون رو ادامه بدین که این راه ، راه نجات ایران است. مطمءن باشید دلواپسان بدخواه ملت را در پیچ و خم های تاریخی جا خواهیم گذاشت. تا بدانند که بدجایی شب کرده اند. (293201)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۳۰ ۲۳:۲۰
این دولت مدیون سیدمان خاتمی عزیز است تا مشکل ایشان از طرف رییس جمهور به عنوان رییس شورای امنیت کشور حل نشود دستاورد های دولت در نظر مردم هیچ خواهد بود. (293204)
م.ر
United States
۱۳۹۳/۱۱/۳۰ ۲۳:۲۸
آقای نوبخت عزیز از بابت نحوه ی اداره کردن کشور در زمینه اقتصادی خیلی از شما وتیم اقتصادی وسیاست خارجی شما مشکریم ولی اگر اگر اگر وضعیت آقایان مهندس موسوی، کروبی، خاتمی حل نشود ققطعاً شما در انتخابات بعدی ضرر خواهید کرد چون اکثر اصلاح طلبان به شما رأی نخواهند داد. خود دانید.؟؟؟؟؟؟ (293205)
مخالف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۱ ۰۳:۵۴
این حرفو قبول ندارم. من به خاطر اعتدالگراییش به روحانی رای دادم و دور بعد هم رای میدم . البته ببخشید از جانب خودت حرف بزن . (293222)
آره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۱ ۰۳:۵۶
لطفا وضعیت اشتغال رو سروسامون بدین . شما هم مثل دولت قبل هیچ کاری نمی کنید و فقط دارین دور خودتان میپیچید . با تشکر (293223)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۳۰ ۲۳:۳۵
خداوند به تمام کسانیکه درجهت خدمت به خلق و اعتلای ایران و ایرانی تلاش میکنند توفیق روز افزون عنایت فرماید (293207)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۳۰ ۲۳:۵۶
مردم ميكنند كه هشت سال درغ و فساد و ندانم كارى يكساله درست نميشود.
ميدانيم طبق برنامه قرار بوده دولت كوچك شود ولى خلاف قانون در دولت گذشته نزديك به يك ميليون نفر استخدام و بار آن را روى دست دولت و ملت گذاشته اند.
مردم خيلى چيزها را ميفهمند همينكه اوضاع از اين بدتر نشده ، پس دولت با وضعيت فعلى قيمت نفت و تحريمها و اختلاسها و خرابكاريهاى هشت سال قبل تحقيقاً موفق بوده.
فقط اطلاع رسانى كنيد از وضع قبلى و جلوگيرى كنيد از سياه نمائى فعلى تا مردم را مجددا گمراه نكنند. (293210)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۳۰ ۲۳:۵۶
جناب نوبخت یه فکری هم برای وضعیت اقتصادی و حقوق بسیار کم معلمان هم بکنید. (293211)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۳۰ ۲۳:۵۶
سلام ،
حامیان احمدی نژاد، دو دسته بودند و هستند :
دسته اول کسانیکه،برایشان فرق نمیکند که احمدی نژاد باشد،محمودی نژاد باشد، و اصلا از هر نژادی که میخواهد باشد،اینها فقط و فقط،قدرت و ثروت میخواهند! که در پناه آحمدی نژاد تامین میشد و اساسا،قضیه انقلاب و اهداف آن و زحمات 3 نسل قبل،فقط در حد جوکهای محفلیشان مطرح است! و هر وقت هم طشت رسوائی افتاد،میگویند،انحرافی ها نگذاشتند و یا، اولش خوب بود،بعدا خراب شد و چه و چه! (ادامه در پائین ) (293212)
27
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۱ ۰۰:۰۳
البته كه بايد دولت و ملت پيگير اين پولها باشند.جناب دكتر رفع ممنوع التصويري يادت نره ما رفتارتان را ميبينيم. (293213)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۱ ۰۰:۱۸
اما دسته دیگر کسانی هستند که دلبستگیهائی به انقلاب،امام و السابقونِ نظام دارند و به هر حال ترجیح میدهند که ستونهای انقلاب تضعیف نگردد،مانند آقایان ، محسن رضائی،ولایتی،مطهری(که البته قصه اش متفاوت است)
مصداقهای دسته اول اغلب افراطیها و دلواپسان و گروه انحرافی هستند .
یک دسته سومی هم داریم که اصلا،انان را با با تیپ و خصوصیات احمدی نژاد،کاری نیست ! مانند،آقایان،خاتمی،رفسنجانی،عارف و ...! روی سخن با دسته دوم است که باید شهامت به خرج داده و علاوه بر اعتراف به خطا ، (293214)
سعید
۱۳۹۳/۱۲/۰۱ ۰۰:۲۴
خوبه هر روز یه خبر بوخور بخور تو مملکت داریم، خدا قوت مسئولین. (293215)
نوبختی
Germany
۱۳۹۳/۱۲/۰۱ ۰۰:۵۰
شما شرایط را می دانستید و وارد انتخابات و رقابت شده اید بس لطفا به جای نقد گذشته به فکر معیشت مردم باشید برای حل مشکل بیکاری و فقر برنامه ریزی کنید با این شرایط سال 94 سال گرانی بنزین و افزایش تورم و حذف رایانه ها خواهد بود (293216)
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۱ ۰۱:۴۵
من به عنوان یکی از کسانی که رای ام به دکتر عارف بود و از سر اجبار و با بی میلی به دکتر روحانی رای دادم اینو عرض می کنم که اگرچه میراثی از فساد و اختلاس و دزدی از قبل به ایشون و همکارانشون رسیده، ولی من هیچ تصمیم ویژه ی مدیریتی و تلاش قابل ذکری برای بهبود وضع در دولت ایشون نمی بینم بجز وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت! در واقع تمام آبروی دولت روحانی همین دو وزارت خانه هستند و وزیرانشون! امیدوارم جناب نوبخت و مهره های اقتصادیشون یه گل قابل ذکری به سر اقتصاد این مملکت بزنند (293219)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۱ ۰۱:۵۴
تا چند تاازاین مسولین داریم که 700میلیاردوقورت میدندنیازبه دشمن نداریم خداجای حق نشسته اخرتی هم هست (293220)
حمید
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۰۱ ۰۶:۴۴
فساد مالی در دولت قبل غوغا می کند چرا کسی محاکمه نمیشود چرا کسی پاسخگو نیست ? (293224)
ملی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۱ ۰۷:۲۷
اگه اختلاص نشده پس این همه چپاول وغارت چیه؟؟؟؟ (293228)