به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۷۱۸۲۰
وزیر ورزش و جوانان:

154نماینده مجلس در فدراسیون‌ها شاغلند!

گروه ورزشی: وزیر ورزش و جوانان در مراسم نشست با مدیران کل ادارات ورزشی اظهار کرد: این روزها همه فقط از بحث خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس سوال می‌کنند. این درست است که این دو تیم پرطرفدار هستند، اما آیا تنها مشکل ورزش ایران این است؟
154نماینده مجلس در فدراسیون‌ها شاغلند!
به گزارش خبرگزاری آنا، محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان ایران صبح امروز در نشست مدیران کل استان‌ها و معاونان وزارت ورزش و جوانان ضمن اشاره به جدولی که نشان‌دهنده میانگین حقوق وزارت خانه‌ها و سازمان‌های ورزشی است، گفت: در بین ارقام مشاهده شده در این جدول، پایین‌ترین رقم برای وزارت ورزش است البته لازم به ذکر است که یکی از سازمان‌ها با میانگین حقوق 900 هزار تومان پایین‌تر از ما قرار دارد. میانگین حقوق کارکنان وزارت ورزش نیز یک میلیون و 100 هزار تومان است بنابراین باید گفت که مجموعه پرسنل وزارت ورزش زیر خط فقر هستند. گودرزی ضمن انتقاد از این موضوع که افراد قبلی هیچ تلاشی برای افزایش میزان حقوق کارمندان وزارت خانه نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: سید مناف هاشمی تلاش زیادی کرد و باعث شد حقوق ما 60 درصد افزایش پیدا کند.

وزیر ورزش و جوانان از مدیران کل ادارات ورزش و جوانان خواست که در حال حاضر هیچ پروژه‌ای را آغاز نکنند و تصریح کرد: متاسفانه دولت قبل علاقه شدیدی به کلنگ زدن و افتتاح پروژه‌ داشت، پروژه‌هایی که درصد زیادی از آن‌ها نیمه کاره باقی ماند. شاید باورتان نشود اما در حال حاضر پروژه‌های نیمه‌کاره‌ای وجود دارد که مربوط به 24 سال قبل است! ما باید تلاش کنیم که ابتدا پروژه‌های نیمه‌تمام قبلی را به اتمام برسانیم که این کار بسیار سختی است.

وی ضمن اشاره به این مطلب که سرانه ورزشی در تهران 33 سانتیمتر است، عنوان کرد: یک روستایی در بوشهر با 10 خانوار یک سالن 1500 متری داشتند در حالی که جوانی نبود از این سالن استفاده کند. البته اگر متمول باشیم اشکالی ندارد اما بر اساس تراکم این سالن باید در جاهایی باشد که جوانان از آن استفاده کنند. این نگاه پوپولیستی یعنی نگاه سیاسی به عنصر خدماتی، بلایی به روز ورزش کشور آورده که سالیان دراز باید پاسخگوی آن باشیم.

154 نماینده مجلس در فدراسیون‌ها داریم
گودرزی با بیان این مطلب که در ورزش ما انسجامی وجود ندارد، اظهار کرد: 154 نماینده مجلس در فدراسیون‌ها داریم. در حالی که فارغ‌التحصیلان در سطح دکتری و ارشد در رشته تربیت‌بدنی می‌توانند در این جایگاه‌ها قرار بگیرند. وی با اشاره به وضعیت اشتغال ورزشکاران و قهرمانان گفت: پیش از این لایحه‌ای به مجلس و کمیسیون اجتماعی تقدیم شده است. البته این طرح مسائل و مشکلاتی را هم داشته است. بیشتر وزارتخانه‌هایی که از قهرمانان و ورزشکاران استفاده کرده‌اند از این موضوع می‌نالند که آنها سر کار نمی‌روند. کسانی هستند که 20 سال شاغل بودند در حالی که سر کار نمی‌روند و فقط حقوق می‌گیرند. تک تک قهرمانان ملی روی سر ما جا دارند اما نباید تمام عمر خود را بدون این که سر کار بروند حقوق بگیرند.

وزیر ورزش و جوانان درباره میزان همکاری فدراسیون‌های ورزشی با وزرات ورزش و جوانان، گفت: خوشبختانه درصد زیادی از فدراسیون‌ها با ما همکاری می‌کنند و تعامل خوبی دارندو آن درصد باقیمانده هم باید با پذیرش قانون همکاری خود را با ما انسجام ببخشند در غیر این صورت با آنها برخورد خواهیم کرد. گودرزی با بیان این مطلب که شان وزارت ورزش و جوانان باید حفظ شده و همه مسائل نباید در بطن زندگی مردم وارد شود، تصریح کرد: اکنون نزدیک به 6 ماه است که رسانه‌ها تمام تمرکز خود را روی بحث خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس گذاشته‌اند. آیا واقعا تنها مشکل ورزش ما این است؟ این را قبول دارم که این دو تیم طرفداران زیادی دارند اما واقعا لازم نیست روی یک موضوع تا این حد مانور داد. شرایط در حال حاضر به گونه‌ای است که انگار مسئله‌ای جز آبی و قرمز و کی‌روش وجود ندارد! وی همچنین از صداوسیما انتقاد کرد و گفت: چرا صداوسیمای هر آنچه از ورزش نشان می‌دهد جنگ و فحاشی و درگیری است؟ این خیلی بد است که حساسیت‌های کاذب باعث شده است ذائقه مردم به چیزهای تلخ عادت داده شود.