به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۳:۵۵
 
۹۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۱ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب : ۷۲۰۵۲

حجت‌الاسلام شیخ حسن کروبی درگذشت

گروه سياسي: حجت‌الاسلام شیخ حسن کروبی، برادر حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی درگذشت.
حجت‌الاسلام شیخ حسن کروبی درگذشت
به گزارش انصاف نیوز، برادر آقای کروبی در خارج کشور در اثر بیماری درگذشته است. مهدی کروبی، رییس مجلس ششم و دبیرکل حزب اعتماد ملی از کاندیداهای انتخابات سال 88 بود که پس از حوادث آن سال، از بهمن ماه سال 89 در حصر خانگی به سر می برد. مرحوم حسن کروبی از مبارزان پیش از انقلاب بود و پس از انقلاب نیز مسوولیت هایی از جمله سرپرستی دفتر خانه‌سازی برای مستضعفین داشت.
حسن کروبی در اسناد ساواک

در کتابی با عنوان «یاران امام به روایت اسناد ساواک»، جلد 18، در بخشی با عنوان «حاج ملااحمد کروبی» در روزشمار: 1357/09/11، صفحه ی 329 نوشته شده:
از: 15/ه1 به : 312 تاریخ: 57/09/11 شماره: 15/2373 /ه 1
موضوع: بازگشت حسن کروبی به تهران
طبق اظهار خانواده احمد لونی، حسن کروبی پسر شیخ احمد کروبی که از نزدیکان خمینی می باشد به طور محرمانه وارد تهران شده و همسر او به نام صدیقه لونی دختر احمد لونی سه روز قبل جهت دیدن حسن کروبی به تهران رفته و خانواده لونی اضافه کرده‌اند که کروبی از طرف خمینی ماموریت دارد که در تهران کارهایی انجام دهد.
نظریه شنبه- خانواده مذکور از دادن آدرس حسن کروبی در تهران خودداری نموده‌اند.
نظریه یکشنبه - به صحت گزارش شنبه اطمینان حاصل است. کاشف نظریه 15/ه1 - حسن کروبی از نزدیکان خمینی است و مدتی که خمینی در عراق بوده یکی از پیشکاران وی محسوب می شده و بعد از اخراج خمینی از عراق به سوریه رفته ضمنا مراتب نیز تلگرافی به استحضار رسید.