به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۱:۳۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۷۳۵۱۸

گیلان میزبان 6 میلیون گردشگر نوروزي

گروه جامعه: مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از اقامت شش میلیون و 103 هزار و 745 گردشگر در نوروز 94 در این استان خبر داد.
گیلان میزبان 6 میلیون گردشگر نوروزي
«رضا علیزاده» گفت: این میزان اقامت گردشگران نوروزی نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش داشته است. وی افزود: براساس آمارهای اعلام شده یک میلیون و 34 هزار و 208 خودرو از بیست و هفتم اسفندماه سال گذشته تا شامگاه پنج‌شنبه سیزدهم فروردین‌ماه 94 وارد استان شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان شمار بازدیدهای نظارتی در مدت یاد شده را 2036 مورد اعلام کرد و گفت: این تعداد نسبت به دوره مشابه پارسال، 18.5 درصد رشد داشته است. علیزاده با اشاره به نظارت مستمر بر واحدهای اقامتی و پذیرایی استان خاطرنشان کرد: در ایام نوروز چهار ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی سفر از واحدهای اقامتی و ایستگاه‌های صنایع‌دستی گیلان بازدید کرده‌اند.

وی یادآور شد: 233 مرکز اطلاع‌رسانی به گردشگران در روزهای تعطیل نوروزی در گیلان فعال بودند که از این تعداد، 65 مرکز اطلاع‌رسانی دائم و موقت مربوط به میراث‌فرهنگی، 48 مورد مربوط به هلال‌احمر و بقیه به مراکز اطلاع‌رسانی وابسته به دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها هم‌چون شهرداری و نیروی انتظامی بوده است.
مرجع : ایسنا