به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۳:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۷۳۷۱۴

«عناب» آلرژی بهاری را بهتر می‌کند

گروه سلامت: یک کارشناس تغذیه معقد است: افرادی که آلرژی‌ فصلی دارند و آلرژی آنها در بهار تشدید می‌شود، خیار و عناب بخورند.
«عناب» آلرژی بهاری را بهتر می‌کند
مریم شیرمستی گفت: در فصل بهار به دلیل گرده افشانی گل‌ها آلرژی در افراد تشدید می‌شود که برخی از خوراکی‌ها می‌تواند این آلرژی را تشدید کند. وی کیوی، گوجه فرنگی، بادمجان، توت فرنگی و مرکبات را از جمله خوراکی‌های تشدید کننده علائم آلرژی دانست. این کارشناس تغذیه عنوان کرد: برخی افراد نیز به دلیل بیماری "فاویسم" به باقالی حساسیت نشان می‌دهند که توصیه می‌شود آن را به طور کامل از برنامه غذایی خود حذف کنند.

شیرمستی خوراکی‌هایی که در طب سنتی طبع خنک دارند را برای بهبود علائم آلرژی مفید دانست و ادامه داد: خاکشیر، شربت آبلیمو و خیار از جمله این خوراکی‌ها هستند. وی تصریح کرد: مصرف عناب و عرق کاسنی و شاه‌تره نیز می‌تواند علائم آلرژی را تا حدودی بهتر کند. به گفته این کارشناس تغذیه برخی از ادویه‌ها هم هستند که علائم آلرژی را بیشتر می‌کنند که در این بین زیره، فلفل و دارچین از همه مهمترند. شیرمستی با بیان اینکه آلرژی به شیوه‌های مختلف نظیر کهیر، خارش پوست، علائم تنفسی، آبریزش بینی و چشم، عطسه، قرمزی چشم و ... خود را نشان می‌دهد، یادآور شد: افرادی که این علائم را در فصل بهار دارند تا حد امکان مواد غذایی محرک را از برنامه خود حذف کنند.
مرجع : ایسنا