به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۳ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۷۴۲۷۲
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده:

آزمون استخدامی دستگاه‌ها تبعیض​آمیز است

گروه جامعه: معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اخیرا شاهد بودیم در اطلاعیه آزمون استخدامی 13 دستگاه، تبعیض‌های جنسیتی صورت گرفته که این مطابق با وعده‌های رئیس جمهوری نیست.
آزمون استخدامی دستگاه‌ها تبعیض​آمیز است
به گزارش آنا، شهیندخت مولاوردی عصر شنبه در جشن میلاد حضرت زهرا (س) که در مجتمع فرهنگی نگین غرب تامین اجتماعی برگزار شد، افزود: در این اطلاعیه از دو هزار و 800 فرصت شغلی، حدود 16 فرصت برای زنان و 500 شغل بدون ذکر جنسیت عنوان شده بود. وی ادامه داد: دو هزار و 400 فرصت شغلی در اختیار آقایان قرار داده شده که این مطابق با وعده‌های رئیس جمهوری نیست.

معاون رئیس جمهوری ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز میلاد بزرگ بانوی دو عالم ادامه داد: حضرت زهرا (س) نمونه کامل یک انسان است که می‌تواند برای مردان و زنان الگو باشد، او دخت نبوت، همسر ولایت و مادر امامت است. وی تصریح کرد: پس از 36 سال هنوز آنچنان که باید و شاید شخصیت این بزرگوار بازشناسایی نشده، بنابراین لازم است با مشارکت متولیان گام هایی در شناسایی شخصیت وجودی وی در دستور کار قرار گیرد.

مولاوردی همچنین گفت: در سال 94 تدوین برنامه ششم توسعه را در دستور کار داریم که باید جایگاه شایسته زنان در آن لحاظ شود. معاون رئیس جمهوری ادامه داد: امسال همچنین به نیمه راه اجرای سند چشم انداز 20 ساله رسیده‌ایم که باید در این زمان به برنامه‌ریزی درست در جهت رسیدن به اهداف مندرج در آن بپردازیم. وی همچنین با اشاره به سرمایه‌گذاری نظام برای تحقیق زنان افزود: باید به این مساله به عنوان یک فرصت نه یک هزینه پرداخته شود و در صورتی که زنان پاسخ درست را دریافت نکنند این مساله منجر به سرخوردگی آنها خواهد شد.