به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۸ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۷۶۰۶۰

سفر بازیگر هالیوود به لبنان برای يک فیلم

گروه فرهنگی: «سلما هایک» - بازیگر و کارگردان هالیوودی - به سرزمین پدری‌اش، لبنان سفر کرده تا انیمیشنی که درباره‌ «پیامبر» کتاب معروف «جبران خلیل جبران» ساخته را به روی پرده ببرد.
سفر بازیگر هالیوود به لبنان برای يک فیلم
فیلم انیمیشنی که درباره مجموعه شعر «پیامبر» جبران خلیل جبران ساخته شده با حضور سلما هایک، بازیگر سرشناس مکزیکی آمریکایی در لبنان اکران شد. هایک در ساخت این فیلم اقتباسی به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان و صداپیشه همکاری کرده است. هایک در این سفر به روستایی در شمال این کشور رفت تا به جبران ادای احترام کند.

وی پیش از ورود به موزه «خلیل جبران» گفت: بگذارید فضایی خصوصی در اینجا داشته باشیم، من مدت‌ها آرزو داشتم به اینجا بیایم. خانواده پدری هایک از لبنانی‌هایی بودند که به مکزیک مهاجرت کردند. «راجر الرز» کارگردان انیمیشن‌های معروف «دیو و دلبر» و «شیرشاه» هم در این بازدید هایک را همراهی کرد. وی در این‌باره گفت: طی سه سال گذشته من در حال و هوای جبران زندگی کرده‌ام. خیلی تجربه نزدیک و صمیمانه‌ای بود و حالا به خانه‌اش آمده‌ام و این خیلی مرا تحت تاثیر قرار داده است. به قول خود جبران‌، «کار همان عشق است که پدیدار شده» و من در مورد این فیلم دقیقا چنین حسی دارم.

به گزارش نشنال‌، این فیلم که بر اساس کتاب «پیامبر» ساخته شده‌، پیش از اکران گسترده در کشورهای حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا در 20 سالن سینمای لبنان به نمایش درمی‌آید. «پیامبر» که در سال 1923 به چاپ رسید، الهام‌بخش نسل‌های مختلف هنرمندان شده است. اشعاری درباره عشق‌، غم‌، لذت‌، کار و معنویات در این کتاب آمده است.

کتاب معروف خلیل جبران تاکنون به حداقل 40 کشور جهان ترجمه شده است. این شاعر لبنانی اواخر دهه 1980 به آمریکا رفت و در سال 1931 همان‌جا درگذشت. خلیل جبران همچنین مجسمه‌ساز و نقاشی بود که آثارش را تحت تاثیر رمانتیک‌های انگلیسی خلق می‌کرد.
مرجع : ایسنا