به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۸۰۰۴۱
ماجراهای گل به‌خودی‌ پیاپی وزیر بهداشت روحانی!

طرح سلامت؛ طرح پوپوليستي دولت يازدهم

علت افزایش چندبرابري تعرفه‌سونوگرافی چيست؟
گروه جامعه: وقتی وزیر بهداشت برنامه تحول سلامت را مطرح کرد بحث‌های زیادی در مورد میزان و دقت کارشناسی و یا درستی و عملی بودن آن مطرح شد و مورد مخالفت شدید برخي متخصصان از جمله دکتر مسعود پزشکیان وزیر بهداشت دولت اصلاحات مواجه شد.
طرح سلامت؛ طرح پوپوليستي دولت يازدهم
قبل از ورود به اين بحث، بايد اشاره اي ابتدايي و گذرا به يك ارزيابي در محافل سياسي داخلي داشته باشيم كه بر طبق آن با توجه به سیاستهای شکست خورده دولت احمدی نژاد (تضعیف اقتصاد کشور و بی‌ارزش ساختن پول ملی، گرانی و انزوای جهانی کشور و ... ) خود اصولگراها نيز به خوبي می‌دانند که اکثریت مردم هرگز در انتخابات آينده، به آنان و و وابستگان آشکار به آنان رای نخواهند داد، لذا حمايت تمام قد پایداری‌ها و اصولگراها از کارهای پوپولیستی دكتر هاشمي وزير بهداشت دولت روحاني، و اينكه همیشه سوژه دوربین‌های صدا و سیما و رسانه‌هاي اصولگراست بسیار معنی دار و كاملا سياسي به نظر مي‌رسد. تحليل اين نظريه  البته مورد بحث اين گزارش يا حتي دغدغه تاييد يا تكذيب ما نيست.

بحث اصلي در مورد طرح پرسر و صداي تحول سلامت اين است كه هم اکنون كدام مرجع مستقلی غیر از خود مدیران وزارتخانه در مورد میزان کاهش زیرمیزی و یا دیگر فواید پایدار این طرح گزارشی داده که بتوان به آن استناد کرد؟ در حالیکه طرح تحول با افزایش تعرفه ها در بسیاری موارد همان مبلغ زیر میزی در بخش خصوصی که مردم چاره ای جز مراجعه به آنجا را ندارند، را رسمیت بخشید و قانونی کرد و حتی در موارد متعددی پرداختی مردم در این بخش حتی از زیرمیزی هم بیشتر كرده است!

این خطر هم هست که به محض ایجاد بحرانی برای بیمه ها (که با کاهش قیمت نفت محتمل هست)، بخش دولتی درمان و مراجعان آن هم از طرح تحول دچار صدمه شدید شوند، چنانچه هنوز بیمه ها بخش عمده ای از بدهی‌هاي ناشی از این طرح را حتی در بخش دولتی پرداخت نکرده‌اند و هزینه‌هاي مصرف شده در این طرح از محل سهم درمان یارانه ها بوده که عمدتا به صورت خرید تجهيزات عمدتا مصرفی در بیمارستان‌های دولتی مصرف شده و بخش‌هاي آموزش و بهداشت و پژوهش کاملا مغفول مانده اند.

به عقیده مخالفین طرح تحول سلامت، مثل یارانه نقدی احمدی‌نژادست که فعلا وزیر با پشتیبانی رسانه‌هاي اصولگرا و ظاهر مردم پسند طرح به خصوص در بخش دولتی، از تبلیغ آن سود می برد ولی محتملا کمر بخش بهداشت و درمان کشور را در آینده مي‌شکند. طرح دیگر عملا شکست خورده وزیر، مقیم کردن پزشکان در بیمارستانهای آموزشی در قبال پرداخت روزانه تا 750 هزارتومان از بودجه مملکت هست که می توان گفت در بسیاری موارد فقط اتلاف بودجه بوده و در این بیمارستان‌ها حتی مدیریتی که بتواند دستیاران سال آخر را هم در کشیك‌های قانونی شان مقیم بیمارستان کنند وجود ندارد چه برسد به مقیم کردن اساتید این دستیاران!

غیر عملی بودن این طرح حتی صدای مدیران مربوطه را هم درآورده، جالب است در همین مجموعه پرداخت حق انکالی روزانه اساتید فقط 4000 تومان است که نشانه دهنده نابسامانی و عدم کارشناسی در طرح‌های این وزارتخانه می باشد که باعث بی میلی پزشکان و ناکارآمدی این انکالی ها شده است.

افزایش اخیر و غیر معمول رسمی تعرفه سونوگرافی در ادامه تحول سلامت شاهکار جدید وزارت بهداشت است بطوریکه در ماه گذشته این تعرفه ها بطور متوسط دو تا چهار برابر اضافه شدند که آشکارا خلاف سیاست‌های مجموعه دولت برای کنترل تورم است. این میزان افزایش تعرفه‌ها، تاكنون سابقه نداشته و مهم و عجیب اینکه قیمت‌های جدید بیشتر از افزایش قیمت معمول خود انجمن رادیولوژی کشور که نهادی خصوصی و نماینده خود رادیولوژیستهاست می‌باشد!

گفتنی اینكه انجمن رادیولوژی معمولا سالیانه در حدود نرخ تورم قیمت‌ها را بالا می برد که این تقریبا قابل درک بود و عملا هیچ کسی تعرفه ای بیش از آن را نمی گرفت. اگر عمده قیمت‌های جدید بر عهده بیمه ها بود شاید تا حدی قابل فهم و قابل دفاع بود ولی سهم زیادی از این افزایش‌ها همانند دیگر افزایش قیمت‌های طرح تحول در بخش خصوصی، افزایش دریافتی از بیمار خواهد بود که با توجه به تورم و گرانی‌هاي به ارث رسیده از دولت قبل، چنین فشار مضاعفی قطعا مورد نظر و سیاست مجموعه دولت روحانی نیست و بسیار بعید است ریس‌جمهور در جریان کامل این تغییرات قرار گرفته باشد.

آقای وزیر به جای وادار کردن سازمانهای بیمه به تقبل تعرفه‌هاي جدید، بدون توجه به وضعییت اقتصادی وخیم مردم، اصل اضافه قیمت را بر دوش مردم گذاشته است زیرا سازمانهای بیمه گر مثل سابق حتی در بخش خصوصی فقط 70 درصد تعرفه بخش دولتی و نه 70 درصد تعرفه بخش خصوصی را می پردازند و بقیه یعنی عمده هزینه بر دوش بیماری است که دلش به دفترچه بیمه ای خوش است که یک عمر در ازای آن به سازمان مربوطه حق بیمه پرداخت کرده است!

گران کردن درمان بسیار متفاوت و دردناک تر از گرانی دیگر کالاها و یا حتی مواد غذایی است زیرا مردم برای حفظ جان خود و عزیزانشان ناچار به پرداخت این هزینه ها هستند و گریزی از آن ندارند. پرداخت عمده هزینه‌هاي افزایش یافته توسط مردم و نه سازمان بیمه گر، قطعا موجب سرگردانی و نارضایتی بیماران می‌شود زیرا امکان انجام سونوگرافی در این حجم وسیعی که در هزاران مرکز خصوصی کشور روزانه انجام می‌شود در بیمارستان‌های دولتی و یا تامین اجتماعی اصلا امکانپذیر نیست و فقط در درصد کمی از بیمارستانهای دولتی سونوگرافی آنهم به تعدادی محدود انجام می‌شود.

در این شرایط، اقدام سازمانهای بیمه بر نپرداختن سهم خود از تعرفه خصوصی بی معنی است مگر اینکه آنها از اساس درستی تعرفه وزارت را نپذیرند. این مشکل این سازمانها و وزارتخانه است که باید حل شود نه اینکه توپ و یا بمب افزایش قیمت‌ها را به
به عوض شركت‌هاي بیمه‌گر، بر مردم فشار می‌آورند
زمین مردم بیاندازند زیرا به علت عدم توانایی مراکز دولتی و تامین اجتماعی در خدمات رسانی به بیمه شده ها، قطعا مردم مجبورند باز هم برای انجام سونوگرافی‌های گران شده به مراکز خصوصی بروند و تعرفه خصوصی بپردازند و بدون شک عده ای به خاطر گرانی قید انجام آنرا خواهند زد و بیماریشان بدون تشخیص در مراحل ابتدایی، پیشرفته خواهد شد و حتی پزشکان دیگر رشته‌ها نیز برای تجویز سونوگرافی‌ها گران جهت بیماران خود دچار محدودیت می‌شوند.

بنابراین نه فقط وجه دولت و توده مردم از این طرح متضرر می‌شوند حتی سلامتی مردم نیز بازیچه این طرح وزارتخانه شده است. نشانه این گل به خودی جناب وزیر سریعا در رسانه‌هاي مخالف دولت نمایان شده که این افزایش تعرفه را مثل پتک بر سر دولت زده و قطعا باید منتظر آتش وسیع عوارض این طرحها بر علیه دولت در آینده باشیم، و آقای وزیر احتمالا در این مورد هم به عوض جوابگویی کنار خواهد کشید و جا خالی خواهد داد و ضربه ها و اعتراضات سهم دولت خواهد شد.

آقای دكتر  هاشمی باید نیك بداند كه دولتی که با تلاش شبانه روزی جوانان اصلاح‌طلب و رسانه‌های محدود بدون هیچ چشمداشتی چه در فضاهای مجازی و چه در جامعه توانست در انتخابات پیروز شود، دولتی که رهبران و فعالان اصلاحات با درخواست و تشویق مردم برای رای دادن به آن در واقع از آبروی خود مایع گذاشتند را نباید با این طرحهای اشتباه از عقبه مردمی خود محروم کرد.

از سوي ديگر و در نگاه سياسي، وزیر بهداشت از همان ابتدای وزارتش به خاطر اینکه فامیل نزدیک او یعنی نماینده مخالف دولت شهر مشهد، سخنگوی پایداری‌هاست از سوی عده ای سهمیه گروه پایداری در دولت روحانی قلمداد شد، رای بالای او در مجلس فعلی که بعضی از تندروهای پایداری با کوچکترین بهانه‌ای با بقیه وزرا مخالفت و آنها را احضار می‌کنند این ظن را افزود اما بعد هم انتصابات او بسیار مورد دار و حول افراد خاصی بود که ظاهرا و یا قلبا معتقد به پایداریها هستند، البته همه پایداریها یک تفکر یکسان ندارند و بعضی مثل اطرافیان احمدی‌نژاد گروه پایداری را احتمالا فقط در حد نردبانی برای پیشرفت خود قبول دارند و نه بیشتر.

به نظر می رسد، تفکرات عملیاتی شخص وزیر بهداشت و بعضی منتخبانش بیشتر شبیه گروه احمدی‌نژاد است تا هسته اصلی پایداری، به خصوص که رفتارهای پوپولیستی و نمایشی وزیر الگو گرفته و کپی خود احمدی‌نژاد است. اینکه ایشان آنقدر جلوی دوربین‌ها ظاهر شده که حتی از سوی فردی غیر سیاسی مثل معاون محیط زیست هم مورد اعتراض قرار گرفته و یا تمام جراحی‌هاي افراد در حصر را که مورد احترام اصلاح‌طلب‌ها هستند را راسا انجام می‌دهد (در حالیکه در خود تهران صدها پزشک دیگر نیز توانایی انجام آن را دارند) احتمالا در راستای همین سیاست‌هاست.

عملا این کارهای نمایشی وزیر هیچ امتیازی واقعی برای دولت روحانی و اصلاح‌طلب ها ندارد زيرا از يك سو سفرهای متعدد و یک‌سری اقدامات دیگر مثل سرزدن به بیماران ویژه و خبرساز، شائبه فعالیت‌های پوپولیستی را به‌ وجود می‌آورد و از سوي ديگر، ايشان اظهارنظرهايی را درمورد مسائل جزئی حوزه سلامت انجام می‌دهد که اعلان آنها از سوی یک وزیر کم سابقه است. مثل اینکه خیار و سیب را با پوست نخورید یا آجیل شور نخورید و ...! و يا حکم سوال برانگیر برای ابقای رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز که گرایش سیاسی نزدیک به جبهه پایداری دارد...

وزیر بهداشت با مقاومت چند ماهه در برابر اعتراضات دانشجویان، اساتید و خانواده ی بهداشت و درمان استان فارس، حکم ابقای این رییس را در حالی صادر کرد که وی از سال 84 برای دو دوره ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز را بر عهده داشته و قانونا نمی توانسته برای بار سوم چنین مسوولیتی را بپذیرد. در بعضی دیگر از استانها نیز علیرغم مخالفت استاندار و بعضی دیگر از نهادهای مهم استان، جناب وزیر بدون توجه به ملاحظات استاندار که همکاری او قطعا برای پیشبرد کار دانشگاهها ضروریست به انتصابات مشابهی دست زد که در راستای بقیه انتصابهای مورددار او بوده است.

وجود افرادی در راس روابط عمومي وزارتخانه و شوراي جذب هيئت علمي و ... باعث شده تا اعضای گروه پايداري در سطح وزارتخانه تاخت و تاز کنند، البته رییس ستاد انتخاباتی قالیباف هم اخیرا توسط وزیر به قایم مقامی انتخاب شده تا جمع افراد مخالف اصلاحات در وزارت کاملتر شوند! وزیر بهداشت در یکی دیگر از انتصابات خود رسول دیناروند را که معاون باقری لنکرانی در دولت نهم بود به عنوان معاون غذا و دارو منصوب کرد. کسی که از نزدیک ترین افراد به باقری لنکرانی وزیر احمدی نژاد و عضو جبهه پایداری و گزینه اول این گروه برای انتخاب ریاست جمهوری بود.

در مورد جار و جنجال روغن پالم هم که بدون معرفی کارخانجات متخلف به مردم قضییه فراموش شد، بخش عمده تخلفات مربوط به زمان دولت‌های گذشته است. آقای دیناروند که اکنون رئیس سازمان غذا و داروست در زمان آقای احمدی‌نژاد هم این سمت را داشته است و قطعا نقش اداره او در بی توجهی به استفاده از این روغن در گذشته قابل کتمان نیست و خود او که در گذشته متصدی سلامت غذا و داروی کشور ست باید پاسخگو باشد.

تعداد زیادی از مدیران وزارت بهداشت از دولت‌های نهم و دهم هستند و ابقای چنان مدیرانی که در دوره آنها این بی توجهی‌هاي نظارتی به سلامت مردم صورت گرفته توسط آقای وزیر، و فقط صنایع و کارخانجات مربوطه را مقصر دانستن در واقع نوعی فرافکنی و عدم پذیرش مسولییت وزارت بهداشت در عدم نظارت کافی و اشتباه خود وزیر در ابقای چنین مدیرانی است.

رزیتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۰۹:۳۹
روحانی اگه یک وزیر کاردرست داشته باشه همین دکتر هاشمی استش. همه چی رو سیاسی نکنید. ترس این دولت و فکر و ذهنش به انتخابات آینده آن قدر زیاد است که اگر تا این حد از خدا و مردم می ترسیدند الان میبایست طبق وعده های 100 روزه شان حداقال جلوی گرانی را می گرفتند نه اینکه بنزین را نان را و اقلام اساسی مردم را دوباره گران کنند و یارانه ها را حذف نمایند. مردم تا الان چه سودی از حضور ایشان دیده اند؟؟ تنها شاهکارشان هم توافق (ذلت بار) است که همراه با بازدید نظامی و بازجویی از دانشمندان ماست... (307376)
پرستار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۴:۵۹
لطفا دو تا از کارهای درست این وزیر به قول شما کار درست را نام ببرید (307433)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۷:۵۳
همین که متوجه شده نمیشه سلامت مردم را دست احزاب سیاسی داد کافیه
والا میخواستند درد مردم را هم با اصلاحات درمان کنند (307475)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۸:۴۷
شما یکی از کارهای نادرست را بگویید ما که راضی هستیم چون به فقرا با هزینه های گزاف پزشکی رسیدگی میکند چون در مناطق محروم بیمارستان میسازد شما هستید که به دنبال بهره برداری سیاسی از ماجرا هستید (307490)
دکتر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۸:۵۳
منم دکتر هستم (307493)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۲۲:۳۷
مریض ما یک ماه تمام با یک همراه در بیمارستان شریعتی بستری بود و شیمی درمانی شد هیچ دارویی از بیرون تهیه نشد آخر سر هم با سیصد هزار تومن ترخیص شد . طرح تحول سلامت و رضایت بیماران رو با جسم و جان احساس کردم دوست عزیز (307556)
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۰۰:۱۳
ظرفیت سیستم دولتی خیلی محدود است که کیفیت کار هم آغلب پایین است و همه عملها و آزمایشات یا عکسبرداریها هم انجام نمی شود و خیلی از مردم حاضر نیستن به بیمارستانهای آموزشی بروند، بعد هم تضمینی وجود ندارد که این روند تداوم داشته باشد چون فعلا از بودجه یارانه ها تامین هزینه میشود و معلوم نیست بیمه ها بتوانند طلب بیمارستانها را در اینده و همیشه بپردازند ، در ضمن بعد از طرح سلامت در سیستم خصوصی که مردم مجبور به مراجعه هستند هزینه های بیمار سر به فلک کشیده چون بیمه های اصلی تعرفه خصوصی دولت را نمی پذیرند (307581)
علی
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۵:۰۴
خانم رزیتا ی پایداری !! محض اطلاع شما وزیر مورد علاقه شما همین امروز هم یک گل به خودی دیگر زد و با گفتن "اینکه هر نوع مسمومیتی از نظر پزشکی عمدی تلقی می شود مگر آنکه خلاف آن ثابت شود، گفت:امکان عمدی بودن مسمومیت زائران در مشهد وجود دارد " عملا در این شرایط روابط تیره با عربستان ، کشور را در مظان یک اتهام جدی قرار داده ، در حالیکه اصل اینکه عمدی فرض شدن هر نوع مسمومیت را من اولین بار است شنیده ام و متخصصین باید در مورد صحت این حرف وزیر نظر دهند ولی چرا وزیر با ید امر ثابت نشده ای را در بوق و کرنا کند (307434)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۷:۱۶
من کسی هستم که دیروز دخترم را در استان گلستان شهرستان گنبد عمل کردم همین عمل پارسال دوست بنده برای بچه اش انجام داد 600000 تومان زمیزی داد اما از من فقط 20000تومان حق وزیت گرفت دیگر هیچ پولی من پرداخت نکردم در صورتی که من تا 800000تومان اماده کرده بودم واقعا دستش در نکند هر طرحی بلاخره یک کاستی داره و وقتی دکتری وجدان نداره وبه قانون احترام نمیذاره اقا هاشمی چکار کنه امیداورم این طرح با قدرت ادامه پیدا کنه (307459)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۰۱:۳۶
البته خانم عزيز انگار اطلاع ندارين كه همين اقاي هاشمي يكي از زير ميزي بگيرهاي قهار زمان خودشون بوده ها؟ سرمايه ١٢٠٠ ميليارديشون تا حدي گوياي همينه عزيزم
مريض فرستاديم براشون براي تومور چشمش درخواست ١٩ مليون كردن ايشون به همين قران محمدي مريض كل زندگيش ١٩ مليون نيست (307594)
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۲۰:۰۱
به نظر من آقای هاشمی فقط به نفع پزشکان کار میکنه (307521)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۲۰:۰۹
بااینکه ایشان وزیر خوبیست موافقم ولی با بقیه حرفات مخالفم (307523)
کارشناس بیماری ها
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۰۹:۵۰
متأسفانه ایمنی غذا از مزرعه تا سفره که شعار امسال سازمان بهداشت جهانی است در ایران بصورت خیلی جدی در خطر است که عواقب آن از هم اکنون با افزایش انواع سرطان ها و بیماری های خونی و گوارشی مشاهده می گردد و در آینده ای نزدیک متأسفانه از کمون خارج شده و بروز آنرا شاهد خواهیم بود . از آبیاری فاضلابی ، استفاده از سم های تقلبی و مانا در مواد غذایی به ویژه گیاهان غده ای مثا پیاز و سیب زمینی و خیار و ... گرفته تا علوفه حیوانات که تبدیل به گوشت می گردد و سر سفره مردم برمی گردد . حتی خود دکتر دیناروند معاون ... (307378)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۲۲:۳۶
بهار یادته خوت از همین آقای وزیر با عنوانی مثل تنها وزیری که حتی مجلس هم نتواتست به او رای منفی دهد یا تنها وزیری که صداسیما هم نمی تواند کارهای بیشمار او را پوشش ندهد یا تنها کسی که یک تنه در مقابل روغن پالم ایستاد واسه ی ما مردم مقاله می نوشتی!! حالا تازه فهمیدی گل به خودی زدی؟؟ سعی کن الکی از کسی تعریف و تمجید بی خود نکن بهار اصلاح طلب، الان انتظار داری من کدوم تحلیلتو باور کنم؟ اونو یا اینو؟ (307555)
کارشناس کشاورزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۱۱:۱۰
این مسایلی را که شما اشاره کردید صحیح بوده ولی متولی اصلی ایمنی غذا در مزرعه وزارت جهادکشاورزی می باشد که متاسفانه دارای عملکرد ضعیف می باشد (307623)
منصف
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۰۹:۵۰
واقعا حق مطلب را در این نوشته ادا کردین
اجرای طرح تحول سلامت هم به ضرر مردم و هم به ضرر پزشکان است
اقدامات نمایشی این اقا صدای همه پزشکان و افراد مرتبط با نظام سلامت را دراورده است (307379)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۶:۲۱
این وزیر که به شدت توسط دولت و شخص روحانی حمایت میشود و از طرف دولت در کنار وزیر نفت و خارجه جزء 3 وزیر برتر سال قبل انتخاب شد.

بگذریم که آنها هم مالی نیستند و کاری نکردند. (307444)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۸:۲۵
البته بیشتر به ضرر پزشکان (307486)
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۰۹:۵۷
با سلام نمیخواهم یک مثال را مصداق کلی قرار دهم ولی چند روز پیش که به دندان پزشکی رفتم آنهم در پایین شهر برای معالجه دندانم فقط برای عصب کشی یک دندان 2 ریشه چهارصدو پنجاه هزار پول مطالبه کرد .طرح تحول نظام سلامت مرا یاد صحبتهای رییس جمهور قبلی میاندازد که تا آخرین روزها میگفت امید وشادی در میان مردم موج میزند.
نه اینکه خودم بخواهم ولی دیگر هیچ شعار وحرفی را از هیچ کس باور نمیکنم.ای کاش مسوولان ما به مسایل مردم بویژه مردم آسیب پذیر نوع دیگری مینگریستند. ای کاش (307380)
ارسلان
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۰۹:۵۷
ایشان در روز جمعه و در بیمارستان‌شان، هر یک ربع یک بار، یک لیزیک انجام می دهند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (307381)
دندانپزشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۱۱:۰۵
عزیزم اول اطلاعاتت رو کامل کن این طرح هنوز برای دندانپزشکی بسته ای نداشته.و فعلا شامل کارهای دندانپزشکی نمیشه (307622)
ریرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۰:۲۱
از آنجایی که خودم از کارکنان بخش درمان هستم . به نظر خودم و اغلب همکارانم این طرح تنها به نفع پزشکان بوده و پزشک سالاری موجود در بخش درمان را تقویت کرده. البته در ظاهر امر باعث کاهش پرداختی بیماران در بخش های دولتی شده است اما از آنجایی که منابع مالی که در درازمدت بتواند هزینه ها را تضمین کند پیش بینی نشده و بیمه ها نیز زیربار هزینه های اضافی نرفته اند باعث شده که بیمارستان ها زیر بار بدهی های سنگین کمر خم کنند و بسیاری از آنها توانایی پرداخت کارانه و اضافه کار پرسنل خود را ندارند. (307384)
ریرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۰:۲۶
این طرح چیزی حدود 6 ماه پس از شروع به کار دولت جدید شروع شد. یعنی برای طرحی به این وسعت که بخش مهمی از جامعه را اعم از مردم عادی بخش های درمانی دولتی و خصوصی و هزاران نفر از پرسنل بخش درمانی را درگیر خود کرده فقط 6 ماه کار کارشناسی شده (307385)
شسی
United States
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۰:۲۶
اگه دولت احمدی نژاد شما رو منزوی نمی کرد الان بالا سرتون داعشی ها ازتون پذیرایی می کردن در ضمن بحران اقتصادی 2 سال اخر ریاست جمهوری احمدی نژاد زیر سر بزرگان اقتصادی شما اصلاح طلبان پول پرست بود (307386)
پورامینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۰:۴۷
عمده انتقادی که به عملکرد دوساله دولت وارد می شود مسئله توسعه عدالت اجتماعی وتوسعه سیاسی مدنی وبرخی محدودیتها دراین زمینه است که احتمال دارد دولت تدبیر وامید را دراینده از نظر افکار عمومی با مشکل روبرو کند (307387)
هومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۰:۵۶
از ماست که بر ماست (307388)
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۰:۵۷
باسلام .واقعا درست است و نکته ی مهمی که به خوبی اشاره شده انتصابات است .بطور مثال رئیس فعلی دانشگاه علوم پزشکی بجنورد در دولت آقای احمدی نژاد ،مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی بوده و با آقای وزیر به اصطلاح "خانه یکی" میباشد وبجنورد شده خانه ی دوم وزیر بهداشت. رئیس فعلی دانشگاه آماده ی شرکت در انتخابات مجلس در شهرستان چناران میباشد.و این مسائل بیشتر سیاسی و انتخاباتی است .متشکرم (307389)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۱:۰۹
درود بر احمدی نژاد (307392)
رضا
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۱:۱۲
واقعا براتون متاسفم.ایشون بعد از دکتر ظریف موفق ترین وزیر دولت هستند اون وقت شما سعی میکنید زمینش بزنید.انصافم خوب چیزیه.هر چند وقت یه بار از این مقالات ابکی در تخریب دولت در سایتتون میبینیم.نظرارم که منتشر نمیکنید.اونی که گل به خودی میزنه شمایید. (307393)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۱:۵۶
نميشه قطعي نظر داد و متهم كرد. اما مارگزيده بايد از ريسمون سياه و سفيد بترسه.
پس همه به هوش باشيم تا سناريوي 84 دوباره در هيبت جديد تكرار نشه. (307396)
ماهر
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۸:۱۴
سلام.ببخشید.اشتباه منفی دادم. (307480)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۲:۰۳
کافران همه را به کیش خود پندارند برای شما فقط باید بگوییم متاسیفیم (307399)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۲:۰۹
پوپولیست شما هستید کسی نمیتواند برای خلق خدا کمک کند. که میشود پوپلیست و سایت شما همه چیز را در عالم سیاست به محمود احمدی نژاد ربط میدهد (307401)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۲:۳۲
دوران اعتلا و پیشرفت شهر ما زمان احمدی نژاد است دوران طلایی بود دورانی بود با امنیت پایدار شکوفایی گر چه از لحاظ اقتصادی در تنگناه بودیم ول ما از شکم پرستان نیستیم نخواهیم بود دوران عدالت بود و هر محرومی به حق خود رسید کپر زدایی از روستاها بر چیده شد راها بزرگراها شکل گرفت و هر طرحی که افتتاح میشود از خرابیهای دولت عدالت است دوران بازگشت به اسلام مهدویت بود دوران ایستادن در مقابل زور گویان ومستکبران نظر مرا به اشتراک بگذارید رسانه مستقل پویا (307404)
میرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۲:۴۰
درود بر وزیر بهداشت
بهار ساکت شو (307407)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۲:۴۱
سال گذشته مبلغ هنگفتی از بودجه کشور در اختیار وزارت پایداری (بهداشت و درمان) قرار گرفت تا با اقدامات گذرا اما عوام پسند وبا کمک ماشین تبلیغاتی گسترده برخی خبرگزاریها و صدا وسیما و نیروهای فضای سایبری (که در بین خوانندگان شما هم خیلی فعال هستند !) از وزیر بهداشت یک احمدی نژاد دیگر بسازند اما.............. (307408)
پایداری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۲:۴۷
آقایون داداشام

کل وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی وبورسیه ها و...... واس ماس (307409)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۲:۵۲
وزیر بهداشتی که نزدیک به پایداریها است و علوم پزشکی شیراز را کامل به پایداریها داده و حتی با وجود اعتراض گسترده دانشجویان و استادان حاضر نیست ریس این دانشگاه راعوض کند وزیری که در 13 ابان در خیابان مرگ بر امریکا می گوید,وزیری که منتقدان خود را .....می نامد..وزیر که وزیر جیب پزشکان است تا مردم..وزیری که فقط دنبال شو تلویزیونی است..وزیری که اول سال 94 تعرفه های وزیت و ازمایشگاه و دارو خانه ها را 15 تا 25 درصد گران می کند..چه انتظاری دارید ؟ آقای روحانی این بود شعار شایسته سالاری ؟؟؟ متاسفم... (307410)
دکتر ازمایشگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۲۲:۱۵
شما که در جریان امر نیستی اظهار نظر نکن
تعرفه ازمایشگاه درسال جاری 17 درصد کم شده است در حالیکه تورم بیش از 40 درصد بوده البته زمانی که در دولت مهر! تورم 100 درصد شد تعرفه ازمایشگاه 10 تا 15 درصد زیاد شد (307544)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۲:۵۴
من یک عکس رادیولوژی داشتم 60 هزار تومن هزینه ش شده از این مقدار 12 هزار تومن بیمه داده و سهم من 48 هزار تومن شده آیا در همه جا همین نسبت برقراره؟ نباید سهم بیمه که من در تمام طول سال برای خودم و خانواده م داده 48 هزار تومن از این مبلغ باشه و سهم من 12 هزار تومن؟ (307411)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۳:۰۸
بقیه وزیران آقای روحانی بدتر از وزیر بهداشتند...وزیر صنعت فقط حرف از گران کردن خودرو می زند..سیف فقط حرف از کاهش سود سپرده مردم...وزیر علوم حرف از خط مقدم مبارزه با فتنه ...وزیر نفت فقط حرف از افزایش قیمت بنزین..وزیر پرورش از الویت بلند کردن دیوار مدارس دخترانه...وزیر ارتباطات کند کردن وایبر و انکار آن...وزیر ارشاد از لغو مکرر کنسرتها...وزیر ورزش لمپن بودن کیروش..ظریف انکار زندانی سیاسی...وزیر کشور اصولگرا که بدتریند دادن اکثر استانداریها به احمدی نژادیها...این چه کابینه است اقای روحانی ؟؟؟؟؟؟؟؟ (307415)
علی
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۵:۱۸
لطفا شما از آب گل آلود ضعف یک وزیر ماهی نگیرید .
بحران‌ها و مشكلات دولت از دید عباس عبدی:
" از ميان رفتن سازمان برنامه‌ريزي، گسترش چشمگير فساد، خالي شدن دولت از كارشناسان زبده، وجود تحريم‌ها و كاهش درآمدها، مساله يارانه‌ها و مسكن مهر، تورم ٣٥ درصدي، بيكاري مزمن، بحران عميق و تاسف‌بار در روابط خارجي، مسائل گوناگون سياسي ، اجتماعي و فرهنگي كه شمردن آنها مثنوي هفتادمن كاغذ خواهد شد و در كنار اينها شكاف موجود ميان قوه مجريه و قوه قانون‌گذاري، نيز به عنوان ترمز و مانع پيشرفت امور محسوب مي‌شود. به همين دليل بر كسي پوشيده نبود و نيست كه دولت جديد با كوهي از مشكلات مواجه است كه حل يكي از آنها نيز كار سختي بود، چه رسد به اينكه بخواهد با همه آنها درگير شود. از اين‌رو حمايت از دولت حتي بدون قيد و شرط، بايد پيش‌فرض هر نيروي سياسي اصلاح‌طلب باشد " (307436)
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۷:۱۳
حالا این عباس عبدی مگه كیه؟ یك از خودراضی كه با گروگانگیری اش در اول انقلاب، ایران را به این روز انداخت. حالا هم كه هر روز یك حرف می زنه و معلوم نیست با خودش چند چنده! (307457)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۲۳:۲۰
کجای صحبت بالای عباس عبدی اشتباه بوده که ربطش دادی به گروگانگیری که در ان جو انقلابی ان دوران حتی مخالفین فعلی نظام هم آنموقع کاملا ازش حمایت کردن ، البته منم قبول دارم که باید گروگانکیری رو زود جمعش می کردن تا به کشور صدمه نزنه (307568)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۳:۳۷
دوستان خواهشا انتقاد های صدا و سیما را نسبت به دو دولت روحانی و احمدی نژاد مقایسه کنید:
اون زمان هر هزار روز هم حتی یک بار در مورد بیکاری و تورم صحبت نمی شد ولی امروز چی، البته ضرغامی و سرافراز با این شیطنت ها نتونستن چهره روحانی را تخریب کنند (307421)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۸:۲۳
دولت نیاز به خراب کردن چهره نداره خودش داره این کا را میکنه
جو خود محبوب بینی احمدی نژاد توی این دولت هم هست (307484)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۳:۴۷
ممنون از مطلب خوب و قشنگتون و لازم میدونم یکی از نقدهای اساسی و تکراری این روزهای جامعه دانشجویی به جناب وزیر را دوباره بگویم که ایشان هر چقدرم در مورد مسائل بهداشت و خدمات درمانی زحماتی کشیده باشند ولی متاسفانه فراموش کرده اند که نام این وزارت خانه "وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي" است و قسمت آموزش به کلی فراموش شده است و متاسفانه قشر آسیب دیده در این وزارت همانا دانشجویانی هستند که به بعد از تحصیلات غیر از حسرت چیزی برایشان باقی نمی ماند. (307423)
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۴:۰۳
این تحلیل را قبول ندارم. (307425)
شیرازی
United States
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۴:۱۴
آقای وزیر با ابقای رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز این نهاد عریض و طویل را به پایگاه لجستیکی مهم و محل تغذیه پایداری ها در جنوب کشور تبدیل کرده است (307427)
ایرانیم
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۴:۵۱
وزیر بهداشت تا به حال عملکرد بدی نداشته.....

بهتر برای یک عنوان بالاتر(ریاست جمهوری) ایفای نقش کنند (307431)
ایرانی
United States
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۵:۴۹
این طرح بدون کارشناسی وفقط در راستای اهداف گروه خاصی از پزشکاست. الان پزشکها پول این طرح را میگیرند اما اون خدماتی که قرار بود ارائه بشه نمی دن. و بعد از مدتی نه پولی می میمونه که این طرح را اجرا کنن و نه بیمه زیر بار این تعرفه ها میره و نه میتونن این تعرفه عا کم کنند و دست آخر مردم باید از جیبشون هزینه تعرفه های بالا را بدن (307441)
پورامینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۶:۲۳
بدون تردیدهرگونه ایرادگرفتن نشانه ضعف دولت تدبیر وامید محسوب میشه ولی این انتقاد وایرادسازنده نوعی کمک به دولت است که ممکنه موجب بشه که اشکالات اصلاح شده ورضایت عمومی بدست بیاد بنابراین انتقاد سازنده وهشدار دادن مفیده (307446)
مهدی
United States
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۶:۳۸
بهتر است به بهداشت توجه شود تا مردم کمتر بیمار شوند. (307449)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۶:۳۸
مشکل شاید ما باشیم .
در این زمانه تیره و تار پرست
چگونه زندگی کند ماهی زلال پرست
مام افرادی که قیل و قالشون زیاده رو میپسندیم
تا انسانهای کم حرف ولی عملگرا (307450)
محمد
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۹:۰۴
متاسفانه بخش بهداشت و درمان کشور با مشکلات زیادی روبروست و برطرف شدن تمام این مشکلات زمان زیادی می برد. خوشبختانه اقای دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت که از وزرای پرکار و فعال کابینه هستند قدم های مثبتی برای حل برخی از این مشکلات برداشته اند.صد البته کار ایشان بدون اشتباه نبوده و یاداوری این اشتباهات هم ضروری است. پیشنهاد می کنم که به جای انتقادات از وزیر بهداشت که ریشه های سیاسی دارد کمی هم از بعضی وزرای مسن دولت که فوق العاده کم تحرک و بی تفاوت هستند انتقاد می کردید. (307497)
حسن
United States
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۹:۰۶
ایشان یک دکتر ملیاردری هستند یکی از سرمایداران جطور ایشان فقر را متوجه میشوند در این مملکت هیچکس بقکر مردم نیست (307498)
معتدل
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۹:۴۲
من یه پزشکم و سالهاست تو بخش خصوصی ولی با تعرفه های بیمه ای کار میکنم.در ضمن یه اصلاحاتی دو آتیشه هم هستم.معتقدم تعیین تعرفه های جدید در بخش سلامت کار بسیار درستی بود هزینه های بخش درمان بسیار سنگینه و با تعرفه های قبلی متناسب نبود.البته ما هنوز دریافتی از طرحهای جدید نگرفتیم ولی خدمتمان را صادقانه بر مبنای تعرفه های اعلامی انجام میدیم.زیر میزی عبارت نامناسبیه اکه در حق پزشکان بکار میره خطای در صد بسیار ناچیزی از پزشکان متخلف را به حساب غالب پزشکان شریف که در شرایط سخت کنار بیماران هستند نگذارید (307512)
پزشكي از چابهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۹:۵۴
مي شه بگين اين طرح چه فايده اي برأي پزشكان داشته؟
از شروع اين طرح،نصف حقوق پزشكان را هم پرداخت نكرده اند
در كدام شغل،بدون دريافتي مجبور به كار هستند؟
بيشترين ضربه را ما پزشكان از اين طرح خورديم...اجازه كار خصوصي را از ما گرفته اند و پول ما را هم نمي دهند... (307518)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۲۲:۳۲
دولت بازنده از دو سال قبل (307554)
نباتلخ
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۲۳:۵۴
واقعاً از این همه نگاه سیاسی و جناحى و باندی به افراد و عملکرد ها متأسفم
اى کاش تعریف و تمجید ها و نقد ها فارق از نگاه سیاسی و جناحی بود
تا وقتی که در چنبره نگاه قبیله ای اسیر هستیم، آزاد اندیشی شعاری است که با اون فقط و فقط خودمون رو گول میزنیم (307575)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۰۰:۲۷
اين بودجه هنگفت كه رييس جمهور دراختيار وزير گذاشته بود به جاي مصرف در كارهابي كه خيلي از انها ظاهر سازي بود ،در زمينه كارهاي بنيادي سلامت مثل بهداشت و اموزش وپژوهش ودر كارهاي بنيادي درمان مصرف مي شد مي توانست موجب ارتقاي و سلامت پايداربشود كه متاسفانه نشد
ضمنا هزينه پرداخت توسط بيمار در بخش خصوصي نسبت به قبل از طرح بسيارزياد شده است جا دارد كه رييس جمهور كميته مستقلي جهت برسي مديريت در وزات بهداشت تشكيل بدهد (307585)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۰۰:۵۲
بهانه ای برای لغو یارانه بهداشت نشود لطفا (307590)
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۰۲:۱۰
با سلام،من فكر ميكنم اين طرح يك طرح پوپليستي هست و دودش اخرش به چشم مردم ميره،چون اگر وضعيت پرداخت باين صورت ادامه پيدا كند كمتر پزشكي حاضر به ادامه همكاري خواهد بود،وزير از يك طرف در بوق وكرنا كرده اند درامد پزشكان را افزايش داده اند،ولي از طرف ديگر طرحهاي مالياتي جديدي كه نصب كرده اند درامد پزشكان از قبل هم كمتر خواهد شد،از ابتداي اين طرح قرار بود كه تا ٦-٧ هر ماه دريافتي پزشكان را بدهند،الان سه ماه از سال گذشته هنوز خبري از پول نيست اخه كي حاضره با شرايط ننگين كار كنه.طرح از اين بدتر نبود اخه (307597)
دانشجوی پزشکی شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۱۰:۰۱
از جناب روحانی درخواست داریم فکری به حال دانشگاه علوم پزشکی شیراز بکند که جولانگاه پایداری ها شده است (307616)
شهروند
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۱۵:۲۹
دوستان به نظر بده با توجه به حجم عظیم بیماری های مردم(مخصوصا سرطان) این سیاست نظام بود که بودجه سرانه بهداشت و سلامت رو افزایش داد و اگر افزایش نمیداد..... (307650)