به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۸۰۴۳۵
سفر احمدی‌نژاد به همدان و استقبال از او

جوانفکر علت بازداشت بقایی را كشف كرد!

گروه سیاسی: عصر روز گذشته خبر بازداشت حمید بقایی در حالی از سوی سخنگوی قوه قضاییه اعلام شد که وی هیچگونه اشاره‎ای به جزئیات این بازداشت نکرد اما مشاور مطبوعاتی و رسانه‌ای رئیس‌جمهور سابق مدعی شد كه: سفر هفته پیش احمدی‌نژاد به همدان و استقبال بی‌سابقه! مردم از ایشان، نمی‌توانست بدون تبعات باشد!
جوانفکر علت بازداشت بقایی را كشف كرد!
به گزارش باشگاه خبرنگاران، روز گذشته سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود از بازداشت حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور در دولت دهم خبرداد. وی اشاره‌ای به جزئيات بازداشت حميد بقايی نکرده و تنها گفت که بازپرس پرونده آقای بقايی معاون اجرايی رئيس جمهور ســابق وی را روز دوشنبه احضار و برای او قرار بازداشت صادر کرد.

این در حالی است که حمید بقایی پیش از این در همین باره گفت: از عجائب روزگار ما همین را بگوییم که کسانی که مدام دایه مبارزه با فساد دارند و برای سرپوش گذاشتن روی ضعف‌های کاری خود مدام به دولت گذشته اتهام وارد می‌کنند، خودشان خلاف می کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور دولت دهم افزود: یک صندوقی غیردولتی به نام صندوق قرض‌الحسنه شهیدان رجایی و باهنر وجود دارد که برخی از مقامات دولت یازدهم از جمله آقایان جهانگیری، فریدون، نوبخت و تعداد دیگری از این عزیزان آمده‌اند با تغییر اسناد و مدارک این صندوق، نسبت به انتقال صندوق به نام حقیقی خودشان اقدام کردند و بعدش رفته‌اند و به صورت غیرقانونی آن را تصرف کرده بعد هم برای اینکه رد گم کنند مرتب به جای اینکه مستندات متقن را منتشر کنند، مدعی هستند که این صندوق دولتی بوده، در دولت گذشته از دولتی به خصوصی تبدیل شده و در دوره ما مجددا از خصوصی به دولتی برگشته است و سعی می‌کنند با چنین اتهاماتی فرار به جلو کنند در حالی که برای این مورد هیچ سندی را هم ارائه نمی‌کنند.

وی افزود: بنده خودم رئیس هیئت امنای این صندوق هستم آقای جهانگیری آمده به صورت خلاف افراد را حذف کرده و خودشان را جایگزین کرده‌اند و این صندوق که توانایی مالی‌اش حدود 12 میلیارد تومان است را به نام خودشان منتقل کرده‌اند و برای اینکه روی کارهای خودشان سرپوش بگذارند مرتب می‌گویند این صندوق دولتی بوده است.

پس از اعلام خبر بازداشت بقایی با دو تن از نزدیکان او تماس گرفته شده که هردو نسبت به علت یا علل بازداشت بقایی ابراز بی‎اطلاعی کردند و اظهار داشتند هنوز با وی ملاقاتی نداشتند.

همچنین صبح امروز یکی از مسئولان دفتر رئیس جمهور سابق ضمن گلایه از انتشار آخرین گفت‌و‌گو حمید بقایی گفت: هنوز وکیل مربوطه با وی دیدار نکرده است و علت بازداشت فعلا مشخص نیست. در ادامه تماسها یکی دیگر از نزدیکان وی علت بازداشت بقایی را شکایت نهاد و مسئله صندوق شهیدان رجایی و باهنر اعلام، ولی از توضیح بیشتر خودداری کرد.

پیش از این علی اصغر حسینی وکالت حمید بقایی را برعهده داشت وی پس از انتشار خبر بازداشت بقایی گفت که تاکنون هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد جزییات بازداشت دریافت نکرده است و همچنین رسما وکالت بقایی را برعهده ندارد. علی اکبر جوانفکر یکی دیگر از نزدیکان بقایی در پاسخ به این سئوال که علت بازداشت "حمید بقایی "معاون اجرایی رئیس جمهور سابق چه بوده است، گفت: باید از دستگاه قضایی سوال کنید که علت این بگیر و ببند چیست؟

مشاور مطبوعاتی و رسانه‌ای رییس جمهور سابق گفت: چطور ممکن است سخنگوی دستگاه قضا از بازداشت معاون اجرایی رئیس جمهور سابق خبر داشته باشد اما نداند که چرا او را بازداشت کرده اند؟! سکوت ایشان نسبت به دلیل بازداشت باعث شده است تا بد‌اندیشان در سطوح رسانه‌ای به طرح اتهامات واهی علیه بقایی بپردازند. مسئولیت این رفتار غیراخلاقی با کیست ؟

وی تاکید کرد که گاهی جای شاکی و متهم عوض می‌شود و دور از ذهن نیست که در موضوع بقایی چنین اتفاقی افتاده باشد. جوانفکر تصریح کرد که در هیچ مقطعی از سالهای پس از انقلاب، دستگاه قضایی تا این اندازه مقتدر و حاکم مطلق نبوده است.

مشاور مطبوعاتی و رسانه‌ای رئیس جمهور سابق اضافه کرد: سفر هفته پیش "محمود احمدی نژاد" به همدان و استقبال بی‌سابقه مردم از ایشان، نمی‌توانست بدون تبعات باشد. وی با بیان اینکه هرگونه اتهام مالی که از سوی اعضای دولت یازدهم به دولت نهم و دهم وارد می‌شود را باید منوط به تایید و اعلام از سوی قوه‌ی قضاییه دانست و گفت: جوسازی‌های رسانه‌ای این افراد هیچ اعتبار قانونی ندارد و در مورد بقایی هم همین‌طور است تا به حال هیچ اتهامی وارد نشده و قوه قضاییه باید اتهام را برای ایشان تعریف کند.

با گذشت نزدیک به دو روز از دستگیری حمید بقایی همچنان تلاش‎های خبرنگاران باشگاه خبرنگاران از مراجع مسئول قضایی جهت دریافت توضیحات تکمیلی قرین موفقیت نبوده و حتما بر مبنای ملاحظات قانونی است که بر اساس آن تا اثبات اتهام و جرم حق ورود به جزییات وجود ندارد. در همین حال سخنگوی دولت در نشست خبری صبح امروز در این خصوص گفت: دولت از زمان شروع به کار خود با اسنادی که در دست داشت، برخی از تخلفات دولت قبل را مشاهده کرد و بسیاری از تخلفات بدون رسانه‌ای شدن به دستگاه قضایی ارجاع شدند.

دادستان کل کشور نیز درباره بازداشت بقایی و اتهام وی اظهار داشت: فعلا این فرد بازداشت است و تحقیقات انجام می‌شود، مسائلی نسبت به این فرد مطرح است که در حال تحقیق هستیم.

حمید
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۱۷:۳۶
هنوز جای شکرش باقی است که خبر دستگیری را تکذیب نکرد . (307689)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۲۱:۳۶
استقبال باشکوه ؟؟؟!!!!!!! منظورت یک هفته تبلیغ و بنر و اس ام اس شبانه نبود آخرشم یه مسجد تو حاشیه ی شهر اونم مسجد 400 متری که به زور 500 نفر را تو خودش جا داد !؟؟؟ و عده ی حضور با جایزه ی 200 هزار تومنی ؟؟!! کدوم استقبال ؟؟!! همون که عکس هاش را دائم ازز وسط جمعیت نشون دادید ؟؟!! (307767)
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۲۳:۱۴
بی سابقه؟!!!!!!

این آقا پاییییییییییییییین ترین نقطه شهر رو انتخاب کرده بود تا شاید احساسات اون مردم رو پاک و ساده رو تحریک کنه ولی بازم نتونست به نقشه شومش برسه (307780)
مردمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۲۳:۱۵
زیاد دلتون رو خوش نکنید . ایشان هم مث معاون اول گاهی از منزل برای زندان مرخصی می گیرد . (307781)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۱۷:۴۱
اقای جوانفکر استقبال از احمدی به این موضع چه ارتباطی دارد یعنی خدایش ازاحمدی استقبال کردن من باورم نمی شه خخخخخخخخخخ (307690)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۱۷:۵۶
به امید روزی که عامل اصلی بازداشت و محاکمه شود!!!!! (307696)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۱۷:۵۸
.... اینها کلی از مدارک از بین برد ه اند.اینها قطره ای از فساد های زمان دولت قبلست
باش تا صبح دولتت بدمد کاین هنوز از نتیجه سحر است (307698)
بهرام
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۱۸:۳۶
سال اخر ریاست دولت پاکدست هنم سفرهایی به استان ها داشت که با استقبال چند تفره همراه بود
الزایمر بد دردیده بخدا (307711)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۱۹:۱۱
استقبال مردم؟؟؟؟؟!!! من خودم اهل همدانم اکثر مردم فقط اومده بودن ببینن چه خبره که بقیه اینجوری اطراف مسجد جمع شدن .بعد ایشون میگه استقبال مردمی!!!!!! (307723)
یک ایرانی با شرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۱۹:۲۰
خود شما می دونی که چقدر تخلف شد در دولت پاکدستان حالا شدید مظلوم آخی. ان شا الله احمدی نژاد هم بگیرن تو خود اوین با هم یک کابینه تشکیل بدید یک وقت دلتان نگیر . (307727)
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۱۹:۲۷
از حلقه پنج نفری اطراف رییس دولت نهم و دهم، تاحالا همه به جز یکی یا بازداشت شدند یا زندان! و این یعنی مرکزیت این حلقه سالم بوده است؟!!! (307729)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۲۰:۰۷
نام ایشان جوان فکر است اما بعید میدانم،چون هم خواب نما هستند و هم در گذشته خیلی دور فکر وسیر میکنند. (307742)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۲۰:۱۳
آیت الله بزرگوار غرویان عزیز فرموده اند که معنای پاک تریت دولت همین بود...خداوند به انسان عقل و شعور کافی داده تا در این دام ها که صدام درش گرفتار شد نیفتد،،البته شهرت..قدرت...و پول... بدترین هاست اگر کسانی درک صحیح از خود و جامه داشته باشند. (307744)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۲۰:۳۲
با یک ماه تبلیغ والتماس وان هم در مسجدی که همه ساله در نیمه شعبان متراکم از جمعیت است 1500نفر جمعیت بود وباز هم صحبتهای پوپو لیستی ایشان. (307750)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۲۰:۵۱
وزیر آموزش وپرورش روز 27 خرداد ماه استیضاح میشود؟آیا استضاح کنندگان از خود پرسیده اند آموزش و پرورش با کوهی از مشکلات که بیشتر آن ریشه ای است و سیاسی،آیا اموزش و پرورش در زمان حاجی بابایی گلستان بوده که فانی آنرا باتلاق نموده،آیا معیشت فرهنگیان خیلی خوب بوده که فانی آنرا فلاکت بار نموده ،،آقایان استیضاح کننده دنبال رأی فرهنگیان هستند والاّ با این اوضاع افتضاح آموزش و پرورش پدر جدّ فانی هم قادر به اصلاح آن نیست مگر اینکه مجلس پایش را از آموزش و پرورش بکشد بیرون. (307756)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۲۱:۰۰
آموزش وپرورش آنقدر مشکل دارد خصوصا" در حوزه مدیریتی استانها که نمایندگان مجلس دنبال افراد مورد وثوق خود در استان ها هستند و فانی تا کنون جرأت تعویض چندین مدیر کل استان را هم ندارد و معلمان و کارکنان استان ها بیشتر از مدیران کل نماراضی هستند تا فانی یعنی مدیران کل در استان ها بقول دیروزی ها خرشون بیشتر از وزیر میرود و پشتشون به نماینده های خود گرم است.بعنوان مثال خانه های فرهنگ که برای رفاه معلمان است با توجه به پول هایی که به انها اختصاص داده میشود،،با عرض معذرت عین سگ دونی است و کاملا" بی حساب. (307757)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۲۱:۰۹
دوست فرهنگی من گفت سال گذشته به شهر کرد زنگزدم که جا رزرو کنم ،گفتند حضوری است و در تاریخی ساعت 8 صبح آن جا باشید.بنده خدا گفت به اتفاق خانواده ساعت 2 نصفه شب حرکت کردیم 9 صبح به شهر کرد رسیدیم معاون مدیر گفت بمانید تا اطاق خالی شود تا ساعت 11 صبح در حیاط علاف ماندیم تا اینکه 5 خانواده تخلیه کردند،به حضور مدیر برای اطاق رسیدیم ایشان در کمال ناباوری گفتند که اطاق ها قبلا" رزرو شده ،و دستور مدیر کل است،دوست عصبانی ما گفت میدانی برای چه کسانی برای دوستان و آشنایان خودشان،کاملا" آچمز شده بودم . (307759)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۲۱:۱۸
ما دست خالی با زن و بچه برگشتیم اصفهان شاید فرجی شود که اونجا گفتند بایستی اینترنتی رزرو میکردید،،شمای فرهنگی با این حقوق کم چگونه میتوانید هتل حد اقل 150 هزار تومنی اجاره کنید،آنقدر شرمنده خانواده بودم که به قرص اعصاب پناه بردم و بچه ها در اصفهان گشتی دادم و نهار مختصری خوردیم و چون خودم و بچه ها خسته بودیم شب را در پارک گذراندیم و صبح زود فردایش به تهران برگشتیم.این نمونه ای از هزاران مشکل را کدام از نماینده مجلس نشین حس کرده که فانی بخاطرش استیضاح شود،همین نماینده ها فرهنگیان را قشر مصرف کنند (307761)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۲۱:۲۵
نمایندگان جامعه بزرگفرهنگیان را مصرف کنندهمیدانند والاّ در طول 10 سال گذشته اینها کجا بودند،این نمایندگان چه گلی به سر آموزش و پرورش زدند،جریان شین آباد در زمان چه کسی اتفاق افتاد بجز حاجی بابایی دوست همین نمایندگان ؟؟چرا حتی چهار تا امضاء برای استیضاح حاجی بابایی که با جان دانش آموزان سروکار داشت جمع نکردندو حتی حاجی بابایی طلبکار هم بود،،پس چه گلستانی تحویل فانی دادید که جهنم تحویل داده،پس استیضاح 100% سیاسی و آیا با رفتن فانی فرهنگیان به گلستان میروند؟ (307763)
ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۲۱:۴۸
بگم ميگما ميخوام بگما رفتم بگما امدم بگم.
باي باي (307769)
صادق باشیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۲۲:۱۶
اون چندنفرهم به زور می آمدند (307772)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۲۳:۲۱
رو که نیست ! (307785)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۲۳:۳۰
دروغ محضر استقبال همدانی ها از محمودی! من که نرفتم ولی شنیدم حول و حوش چهل پنجاه نفر استقبال کننده داشتهمسجدی که سخنرانی کرده بود هم تو یکی از محله های حاشیه شهر بوده (307787)
M.Hossein
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۲۳:۳۸
این قدر که شما از مسئولان سابق انتقاد می کنید از سران فتنه انتقاد می کردید منصفانه تر بود!!! (307793)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۲۳:۳۸
استقبال بی سابقه رو خوب اومده (307794)
ازاد اندیش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۰۰:۰۰
یک لیست کامل از مشکلات دوستان احمدی نژاد درست کنیم بد نیست شاید استقبال کنندگان از اقوام این افراد مشکل دار بودن کهبه قول اقای جوانفکر استقبال بی نظیر بوده (307797)
محمدسبزآبي
Spain
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۰۰:۲۹
احتمالا ايشون هم هاله اي چيزي ديده استقبال بي سابقه چيييييي مييييگي؟!؟! (307801)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۰۱:۰۷
انقدر بگم بگم گفتید نتوانستید یک مورد از ادعای خود را در مورد دزدی برخی آقازاده ها ثابت کنید و متاسفانه تمام بلا سر خودتان امده ترا خدا ول کنید همین قدر اعتماد مردم را خراب نکنید (307806)
مترجم از قم
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۰۲:۲۱
اگر او استقبال کننده داشت که در زمان تصدی گریش استقبال میکردند .برام جای سواله که الان او مگر پستی در مملکت دارد که چندی یکبار سفر می رود .اگر رییس اصلاحات در دوره ایشان همینطوری سفر میرفت چه اتفاقی می افتاد؟ (307810)
نخود همه آش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۰۷:۴۲
انتقال 20000 میلیارد تومان به کشورهای عربی یا استقبال باشکوه؟ (307817)