به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۸:۲۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۸۳۹۹۵

وزیر دفاع جدید کره‌شمالی منصوب شد

گروه بين الملل: وزیر دفاع جدید کره‌شمالی سه ماه پس از آنکه گزارش شد وزیر دفاع سابق این کشور اعدام شده، منصوب شد.
وزیر دفاع جدید کره‌شمالی منصوب شد
خبرگزاری رسمی کره‌شمالی در گزارشی درباره مذاکرات نظامی برگزار شده با دولت لائوس به ژنرال "پاک یونگ- سیک" به عنوان رئیس وزارت نیروهای مسلح خلق کره‌شمالی برابر با وزیر دفاع این کشور اشاره کرد. ژنرال پاک یونگ- سیک در هفته‌های اخیر مقابل رسانه‌ها به عنوان یکی از همراهان کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی ظاهر شده و به گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه وی به عنوان وزیر دفاع این کشور منصوب می‌شود، دامن زد. خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی نیز اعلام کرد، گمان می‌رود که وزیر دفاع دومین یا سومین مقام عالی‌رتبه در سلسله مراتب نظامی کره‌شمالی باشد.

کره‌شمالی پس از اعدام "هیون یونگ چول"، وزیر دفاع سابق این کشور نخستین بار در آوریل سال جاری میلادی تایید کرد که جایگزینی را برای وی انتخاب کرده است. آژانس جاسوسی کره‌جنوبی ابتدا اعلام کرد، هیون یونگ- چول به خاطر خیانت و اینکه در جریان رویدادهای رسمی به ریاست کیم جونگ اون خوابش می‌برده، کنار گذاشته شده است. اما هنگامی که سرویس اطلاعات ملی سئول اعلام کرد که قادر به تایید به قتل رسیدن وی نیست، شک و تردیدها درباره اعدام گزارش شده وی بیشتر شد.

یکی از نمایندگان پارلمان از حزب اپوزسیون کره‌جنوبی در آن زمان گفت، بسیار عجیب است که تلویزیون کره‌شمالی حتی پس از کشته شدن هیون یونگ- چول باز هم به پخش تصاویر ضبط شده از این وزیر دفاع ادامه می‌دهد. رسانه‌های دولتی کره‌شمالی معمولا تمامی تصاویر مقامات کنار گذاشته شده را پاک می‌کنند.
مرجع : ايسنا