به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۱:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۵ ساعت ۰۷:۲۶
کد مطلب : ۸۷۹۷۷

موافقت با سومین ‎طرح ‎کمک‎ مالی‎ به ‎یونان

گروه بین الملل: کمیسیون اروپا اعلام کرد وزیران دارایی منطقه یورو شامگاه جمعه درباره سومین طرح کمک مالی به یونان توافق کردند.
موافقت با سومین ‎طرح ‎کمک‎ مالی‎ به ‎یونان
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل،کمیسیون اروپا اعلام کرد طرح کمک به یونان ممکن است بالغ بر 86 میلیارد یورو شود که نخستین قسمت آن 26 میلیارد یورو خواهد.کمیسیون اروپا همچنین اعلام کرد «وام‌های جدیدی که در سه سال آینده به یونان اعطا خواهد شد، بالغ بر 86 میلیارد یورو خواهد بود». قسمت نخست کمک مالی به یونان بالغ بر 26 میلیارد یورو خواهد بود که خود آن نیز به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم خواهد شد و پرداخت 10 میلیارد یورو آن برای تأمین سرمایه بانک های یونان به صورت فوری انجام خواهد گرفت.

یوروگروپ در بیانیه ای اعلام کرد دومین بخش از قسمت نخست کمک مالی به یونان نیز که 16 میلیارد یور خواهد بود، به منظور اجری اصلاحات 13 میلیارد یورو آن تا 20 اوت و یک میلیارد یا بیشتر نیز در فصل پاییز پرداخت خواهد شد. به این ترتیب یونان 20 اوت برای بازپرداخت 3/4 میلیارد یورو بدهی خود به بانک مرکزی اروپا نیاز به گرفتن وام جایگزین، چنانکه که پیش تر به ویژه از سوی آلمان برای داشتن زمان بیشتر جهت انجام مذاکره درباره توافقنامه در نظر گرفته شده بود، نخواهد داشت.

ژان-کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در بیانیه ای خاطرنشان کرد «شش ماه آخر سخت بود. در این ماه‌ها صبر تصمیم گیرندگان سیاسی و همین طور شکیبایی شهروندان ما تحت آزمون قرار گرفتند. در مجموع ما مسیر پرتگاه را باهم طی کردیم». یونکر افزود «اما امروز من خرسندم که اعلام کنم همه طرف‌ها به تعهدات خود عمل کردند و پیغام منطقه یورو در این زمینه واضح است و آن اینکه یونان به نحوی غیر قابل برگشت عضو منطقه یورو بوده و عضو منطقه یورو نیز باقی خواهد ماند».