به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۴ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۸۹۸۷۴

هزاران پناهجو وارد اتریش شدند

گروه بین الملل: هزاران پناهجو پس از آن که مجارستان موافقت کرد که اتوبوس در اختیار آنها قرار دهد، از این کشور وارد خاک اتریش شده‌اند.
هزاران پناهجو  وارد اتریش شدند
مجارستان گفته است که به دلیل نگرانی از امنیت پناهجویانی که از روز گذشته پیاده عازم مرز اتریش شده بودند، حاضر شده که اتوبوس در اختیار آنها قرار دهد. طی چند روز گذشته مجارستان با شدت دادن به تدابیر امنیتی مانع شده بود که پناهجویان با قطار به کشورهای غرب اروپا بروند. مقامات مجارستان گفته بودند که این پناهجویان پیش از سفر به سایر کشورهای اروپایی باید ثبت نام کنند که این اقدام باعث برانگیخته شدن خشم پناهجویان شده بود. اتریش شب گذشته اعلام کرد که این کشور و آلمان توافق کرده اند که مرزهایشان را به روی پناهجویانی که در مجارستان هستند، باز کنند. پلیس اتریش گفته است که تا امروز صبح (شنبه ۵ سپتامبر) ۳۰۰۰ پناهجو وارد این کشور شده اند.

امدادرسانان اتریشی با دادن غذا و نوشیدنی‌های گرم از پناهجویانی که وارد خاک این کشور می شوند، استقبال کرده اند. اتریش گفته است پناهجویانی که وارد خاک این کشور می شوند می توانند از این کشور تقاضای پناهندگی کنند و یا در صورت تمایل از طریق این کشور به آلمان بروند. پلیس اتریش گفته است که تا امروز صبح (شنبه ۵ سپتامبر) ۳۰۰۰ پناهجو وارد این کشور شده اند. بسیاری از پناهجویان امیدوارند که از این طریق بتوانند به آلمان بروند. انتظار می رود آلمان در سال جاری ۸۰۰ هزار پناهجو بپذیرد.

نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا
قرار است وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا از امروز در نشستی دو روزه در لوگزامبورگ شرکت کنند. محور اصلی این نشست بررسی اختلافات بر سر نحوه برخورد با بحران فعلی پناهجویان است. آلمان از طرح کمیسیون اروپا مبنی بر عملی کردن سیستم سهمیه بندی برای پذیرش پناهجو از سوی اعضای اتحادیه اروپا حمایت می کند. این در حالی است که بسیاری از کشورهای شرق اروپا با این طرح مخالف هستند. روز گذشته کشورهای لهستان، جمهوری چک و اسلواکی از تصمیم مجارستان در مورد تشدید کنترل مرزها حمایت کردند.
مرجع : بی بی سی