به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۹:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۸ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۹۰۲۷۳

واکنش تند گواردیولا به اتهام وزیر اسپانیا

گروه ورزشی: سرمربی بایرن مونیخ به سخنان وزیر داخلی اسپانیا واکنش نشان داد و تاکید کرد که هیچگاه برای پول پیراهن تیم ملی اسپانیا را بر تن نکرده است.
پپ گواردیولا سرمربی بایرن مونیخ از کسانی بوده که همواره از استقلال ایالت کاتالونیا حمایت کرده است و اخیرا هم به حزب «با هم برای استقلال» پیوسته است. حمایت‌های صریح سرمربی سابق بارسلونا از استقلال ایالت کاتالونیا، موجب خشم پایتخت‌نشین‌ها شده است. خورخه فرناندس دیاس، وزیر داخلی اسپانیا به انتقاد از گواردیولا پرداخت و تاکید کرد که این مربی سرشناس، زمانی که در تیم ملی اسپانیا بازی می‌کرد،‌ عرق و تعصب لازم را نداشت و فقط برای پول بازی می‌کرد.‌

سرمربی بایرن مونیخ به سخنان وزیر داخلی اسپانیا واکنش نشان داد و گفت: باید تاکید کنم وزیر اشتباه می کند. هیچگاه برای پول بازی نکردم و باید تاکید کنم مالیات همه پولی که گرفتم را هم پرداخت کردم. کاتالونیا در آن زمان نمی‌توانست رقیب بزرگی باشد. به همین خاطر برای تیم ملی اسپانیا بازی کردم. گواردیولا ادامه داد: نهایت تلاش خود را برای تیم ملی فوتبال اسپانیا به کار گرفتم. هر آنچه را که در توان داشتم، رو کردم و از عملکردم نیز راضی هستم اما باید بگویم که اگر تیمی کاتالونیا وجود داشت، بدون شک برای این تیم بازی می‌کردم.

گواردیولا درباره عضو شدن در حزب «با هم برای استقلال» هم گفت: در گذشته اصلا موضوع استقلال، مانند چیزی که اکنون وجود دارد، مطرح نبود. استقلال به شعاری دموکراتیک تبدیل شده است که همه مردم کاتالونیا آن را سر می‌دهند و به خاطر رسیدن به آن تظاهرات می‌کنند. اگر تنها یک حزب یا گروه خاصی خواستار این شعار بودند، این همه مردم به خیابان‌ها نمی‌آمدند.

اقلیم کاتالونیا در شمال شرق اسپانیا قرار دارد و شهرهای زیادی دارد که سرشناس‌ترین آنها بارسلونا است. زبان رسمی این منطقه ترکیبی از اسپانیایی و پرتغالی است. بیشتر درآمد سرانه اسپانیا را همین منطقه تامین می‌کند، با این حال به خاطر سیاست‌های خاص حکومت مرکزی، بدهی‌های زیاد دارد و همین باعث شده است تا مردم این منطقه به دنبال استقلال باشند.
مرجع : ایسنا