کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرصتی برای مردم و دولت

اگر حسن روحانی رئیس‌جمهور نشده بود

18 تير 1395 ساعت 8:22


اسماعیل حسین‌پور


گروه سياسي: باور کنیم که اگر امروز روحانی رئیس‌جمهور نبود و یکی از تبار همین دلواپسان بر مسند امور بود نه تنها فیش‌های حقوقی به سرخط خبرهایشان تبدیل نمی‌شد بلکه مثل گذشته کار به دستانِ دولت خویش را پاکدست و معجزه هزاره سوم می‌نامیدند. اگر روحانی رئیس‌جمهور نشده بود راز این «فیش‌ها» آشکار نمی‌شد و صدای معلمان و بازنشستگان و بسیاری از کارمندان مظلوم دستگاه‌های اداری مثل همیشه از سقف اتاق شان بالاتر هم نمی‌رفت و این بغض گلوگیر سالیان، سوهان روح و روان این مردم می‌شد.

حال که الحمدلله اراده‌ی جدی برای مبارزه با فاجعه فیش‌های نجومی در کشور وجود دارد و بزرگان مملکت هم یک صدا بر این مهم تأکید دارند و آقای روحانی هم ضمن دستور صادقانه و مقتدرانه، فرمان برخورد با متخلفان و برگشت اضافه دریافتی‌ها به بیت المال و عزل مدیران متخلف را داده اند، این اقدام تحسین برانگیز روحانی ثمرات و برکات فرخ و فرخنده‌ای به دنبال داشته است که صداقت و اقتدار دولت و اعتماد مردم به دولت راستگویان روز به روز نمایان‌تر می‌شود.

ضمن تقدیر از این کار سترگ و ارزنده رئیس‌جمهور محترم باید فاش شدن فیش‌های نجومی را برکتی برای دولت روحانی دانست چرا که قاطعیت دولت با این پدیده‌ی شومِ سالیان، باعث اعتماد بیشتر مردم به دولت «تدبیر و امید» خواهد شد و از سویی انتظار مردم از سایر قوا نیز برای شفاف‌سازی حقوق‌های دریافتی دیگر مدیران بیشتر می‌شود و این یکی از ثمرات شفاف‌سازی فیش‌های حقوقی در راستای جلب اعتماد مردم به این دین و دیار است.  حال که این برخوردها و حکم و فرمان‌ها با سرعت و دقت در حال انجام است چند پیشنهاد دیگر در راستای اعتماد و امیدآفرینی بیشتر مردم مطرح می‌شود که امید است با همین اراده‌ای که برای برخورد با فیش‌های نجومی صورت گرفته با همان سرعت و دقت، با پیگیری و اطلاع رسانی و شفاف‌سازی کار به فرجام مبارکی برسد:

1 – میزان حقوق دریافتی مدیران و پرسنل دو قوه دیگر و سایر حقوق بگیران نیز مشخص و شفاف‌سازی شود.
2 – شایعه‌ی چند ساله‌ی وجود اسکله‌های غیرمجاز و حرف و حدیث‌های فراوان در این مورد هر چند ممکن و پذیرفتنی نیست ولی باز هم مورد بررسی قرار گیرد و یک بار برای همیشه به این ابهامات پایان داده شود و اگر خدای ناکرده تخلفی صورت گرفته، ضمن شفاف‌سازی صادقانه برخورد قاطعانه نیز صورت گیرد.
3 – ماجرای 17 پرونده فساد گم شده در مجلس نهم اصولگرا و ارزشی که با رد و تکذیب هایی همراه بوده است مورد پیگیری جدی قرار گیرد و مجلس محترم در این خصوص مردم را نامحرم نداند و شفاف، اطلاع رسانی کند.
4 – به رغم انبوه مشکلات جانبازان و خانواده‌های معظم شاهد و. . . چرا تحقیق و تفحص صورت گفته از بنیاد شهید در صحن علنی مجلس قرائت نمی‌شود؟ مجلس نهم که این همه ادعای ارزشی بودن داشت چرا در برابر این ماجرا سکوت اختیار کرد و چشم بر این پرونده پرحاشیه بست؟
5 – در مورد پدیده‌ی شوم قاچاق کالا در کشور، هر سه قوه برای مبارزه با این مفسدان اقتصادی که کمر اقتصاد داخلی را شکسته‌اند در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» چه راهکاری دارند؟
6 – انتظار می‌رود موضوع مهم فساد اداری، دریافت حقوق‌های نجومی، وام‌های کلان برگشت داده نشده و هدر رفت بیت المال که چون موریانه به جان نظام افتاده است و مردم را به کار به دستان بدبین کرده است فراتر از این دولت یا آن دولت و این جناح و آن جناح بررسی شود چرا که سوء استفاده از بیت المال شخص و حزب و جناح نمی‌شناسد و همه باید بدانند پنهان کاری در این خصوص به بهانه حفظ مصالح نظام، نه تنها خدمت نیست که خیانت و جفا در حق نظام و مردم است.
7 - انتظار می‌رود دولت و مجلس محترم همراه و همگام با یکدیگر با وضع قوانین بروز و بهنگام ضمن جلوگیری از تکرار این پدیده‌ی پلید، با برخورد قاطع دستگاه قضایی اعتماد آسیب دیده‌ی این سالیان را به مردم بازگردانند.

در پایان باز هم تأکید می‌کنیم اگر روحانی رئیس جمهور نشده بود فسادهای میلیاردی و غارتگری چپاول کنندگان بیت المال شاید تا سال‌ها مورد غفلت قرار می‌گرفت چون برخی‌ها که هنوز حاضر به پوزش خواهی از ملت برای حمایت شان از معجزه‌ی هزاره سوم نیستند قطعا مثل آن 8 سالِ سیاه رفته بر این ملک و مهین، برخی از این غارتگری‌ها هم از چشم تیز بین شان پنهان می‌ماند چون آن را «دولت یار» می‌دانستند.


کد مطلب: 110963

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/note/110963/اگر-حسن-روحانی-رئیس-جمهور-نشده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir