به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۱۴۱۷۹

وقتی احمدی‌نژاد به استقبال خاتمی نرفت!

گروه سياسي- رسانه‌ها: غلامعلی رجایی در وبلاگش نوشت: سایت اینترنتی خبر آنلاین، اخیرا گفتگوی ویژه ای را با آقای سیدحسین مرعشی که از بستگان نزدیک آیت الله هاشمی است داشته که این فراز آن خواندنی است: ...در زمانی که آقای خاتمی رای آورده و رئیس جمهور منتخب شده بودند- مثل همین ایام که آقای روحانی رئیس جمهور منتخب هستند- زلزله‌ای در اردبیل شد، دفتر آقای هاشمی از آقای خاتمی خواهش کردند که به عنوان رئیس جمهور منتخب به دیدار زلزله زدگان بروند. قرار شد آقای خاتمی به صورت رسمی، قبل از ریاست جمهوری به این سفر بروند. به آقای احمدی‌نژاد - استاندار وقت اردبیل - هم این موضوع ابلاغ شد که بروند و از آقای خاتمی استقبال کنند، اما ایشان در استانداری نشستند و به استقبال آقای خاتمی نرفتند، بعد هم اعلام کردند که آقای خاتمی الآن در مملکت کاره‌ای نیستند و رئیس جمهور منتخب هستند.

انسان با خواندن این مطالب متاثر مي‌شود. مثلا اگر احمدی‌نژاد ، لا اقل نه به احترام رای بیست میلیونی مردم بلکه لااقل بخاطر رای بالایی که خاتمی در اردبیل آورده بود یا مثلا بخاطر حرمت سن و سابقه و سیادت خاتمی ! به استقبال وی مي‌رفت چه اتفاقی مي‌افتاد؟ بقول عوام!چه چیزی از او کم مي‌شد؟کاش جناب مرعشی مي‌گفتند عکس العمل دفتر آقای هاشمی در برابر این نافرمانی رفتار احمدی‌نژاد چه بوده است. متاسفانه باید گفت آنگونه که از شاهدان نزدیک شنیده ام این روحیه در احمدی‌نژاد با شدت بیشتری در دوره مسئولیت وی در شهرداری و در دو دوره ریاست جمهوری وی وجود داشت.

حقیقتی که بسیاری بر آن هستند و لابد پس از رفتن احمدی‌نژاد ! در بیان آن به سخن در خواهند آمد! این است که پس از اتمام دوره ریاست جمهوری خاتمی، که مثل الآن تقریبا وی بطور غیر رسمی ممنوع الخروج نبود!! شنیده ام در این دو دوره دولت احمدی‌نژاد، گاه که آیت الله هاشمی به مشهد سفر مي‌کرد، استانداران احمدی‌نژاد نظیر چنین رفتاری را با دست اندرکاران سفر وی داشته اند. به استقبال وی نرفتنشان که جای خود داشت!

در سفر اخیر آقای هاشمی به مشهد مقدس، که استاندار خراسان شمالی بدون ترس و واهمه از عتاب مرکز! به استقبال و بدرقه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به فرودگاه مشهد آمده بود ،یکی از مسولان هماهنگی امور سفر آیت الله با مسولین محلی، با تعجب به من مي‌گفت: فلانی در این سالها برای اولین بار است که ستاد سفر حاج آقا در استانداری خراسان تشکیل مي‌شود. وی مي‌گفت در سفرهای قبل هیچگونه همکاری از سوی استانداری با مسولین تشریقات سفر ریاست مجمع تشخیص دیده نمی شد.

البته رفتار خاتمی و دستگاههای مختلف نظام مثل صدا و سیما با خود احمدی‌نژاد پس از اینکه وی رای آورد و منتخب مردم شد، اینگونه نبود. درست به یاد دارم ایشان در دورانی که رییس جمهور منتخب بود، جلسه ای با هنرمندان غالبا سینماگر داشت که مشروح این جلسه بیش از یک ساعته تماما از صدا و سیما پخش شد. اینکه احمدی‌نژاد در این جلسه به هنرمندان چه افاضاتی کردند، بماند.

اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۲:۵۵
تو رو خدا ببینید ریاست جمهوری ایران از کی به کی رسید!!!چرا واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟ (100439)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۴:۱۶
سیاست احمدی نژاد ایجاد جنگ داخلی و به هم ریختگی در ایران بود و کمی هم موفق شد. (100551)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۴:۳۲
اصلا به چهره خاتمی نگاه کنی میبینی ریاست از وجناتش میباره،خدا عمر طولانی و با عزت نصیبش کنه (100582)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۵:۴۰
از ماست که بر ماست (100702)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۳:۰۶
احمدی نژاد، فرصت های زیادی را برای خوب بودن براحتی از دست داد... (100456)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۳:۵۰
اون هیچ وقت خوب نبود (100513)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۳:۰۹
چه قدر شما بی انصاف هستید.
انصافا تو این دوره لا اقل صدا و سیما برای آقای دکتر روحانی سنگ تمام گذاشته اند.
این رویکرد مثبتی است و اگر ما نگوییم نشان از بی منطقی ما دارد.
فکر میکنم باید از تند روی از هر صورتش هم پرهیز کنیم. (100461)
فرزدق شیرازی
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۷:۴۶
فدانت شم الان که هرشب رئیس جمهور داره آمارهای الکیش رو میگه. کی روحانی صحبت کرده؟ (100862)
احمد
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۳:۱۰
دود اگر بالا نشیند کسر شان شعله نیست/جای چشم ابرو نگیرد گرچه او بالاتر است
با این کارا چیزی از ارزش آقای خاتمی کم نشده (و نمیشه) فقط روسیاهیش به ذغال میمونه. (100464)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۳:۱۶
نمی دونم چرا این حرف ها رو پس از هشت سال باید بشنویم! (100470)
محسن
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۳:۱۷
احمدی نژاد جز خودش کس دیگری را قبول ندارد / (100471)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۳:۲۴
خب از کوزه همان برون تراود که دراوست.

امیدوارم مردم که باید قدر کسانی مانند خاتمی را بدانند، توجه داشته باشند و زود پشت آنها را خالی نکنند. (100476)
ناصر
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۳:۲۶
بعداز انتقال حکومت باید آقای احمدی نژاد دادگاهی شود تا علت عقب ماندگی کشور و ایجاد تحریم ها و اعطای تسهیلات و املاک به بعضی اشخاص و دادن سمت ها به افراد معلوم الحال و بی کفیت و اختلاصهای کلان در سطوح مختلف و ایجاد دشمنی با جهان و ایجاد فقر و تنگدسی در این هشت ساله از او بازجویی و محاکم شود . عدالت علی اینو میگه مگر حکومت ما حکومت علوی نیست پس فقط قانون برای مردم است و سران حکومت ............. (100482)
جواد
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۶:۳۳
اختلا(ص)های-تنگدسی-محاکم شود...عزیزم پیاده شو با هم بریم.چقدر ساده لوح هستید و راحت شستشوی مغزی شده اید. امثال شماها هستید که کمک میکنید شایسته ها تخریب بشن.چون از بازیهای سیاسی سررشته ندارید و نمیفهمید راحت گول میخورید. (100760)
sad
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۳:۳۲
حالام که می خواد داشنگاه بزنه و رییس جمهور بشه،بعد کارت گیر پیدا کنه بری پیش رئیس محمود !!!! (100488)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۳:۳۴
دنیا دار مکافات است، اگر همان زمان که احمدی نژاد استاندار اردبیل بود با ایشان برخورد می شد الان شاهد چنین روزهایی را نبودیم، باید حتی با دشمنانمان هم درست و انسانی و با احترام رفتار کنیم چه برسد به کسانی که فقط از نظر تفکرات با ما مخالف هستند (100492)
جواد
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۶:۳۵
شما که اعتقاد دارید باید با دشمنانتان هم درست ،انسانی و با احترام رفتار کنید پس این چه رفتاریست که با احمدی نژاد میکنید.واقعا که ساده لوح هستید و ... (100764)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۸:۳۸
منظورتان این است که از آمارهای ساختگی و ... احمدی نژاد چشم بپوشیم!!!؟ از این همه خرابی و ویرانی چشم بپوشیم و از اقدامات ایشان تقدیر کنیم!!!!؟ احترام گذاشتن به معنی نقد نکردن نیست. ساده لوح شمایید که هنوز مثل کبک سر در برف فرو کرده و به روی مبارکتان نمی آورید احمدی نژاد پراید 7 میلیونی را کرد 18 میلیون. این که دروغ نیست دروغه!!!؟ با همین یکی میشه فهمید چه بر سر اقتصاد مملکت آورده است. (100905)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۹:۴۱
رفتار منصفانه با بعضی افراد محاکمه است (100974)
جواد
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۶:۳۸
زنده باد احمدی نژاد که همون موقع فهمیده بود اینها کی هستند و چکار کرده اند. (100768)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۳:۳۵
زنده باد مخالف من (100494)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۹:۴۲
زنده باد راستگویی
زنده باد آزادی (100977)
حمید
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۴:۰۲
قیافه سمت چپی رو بین با اون کاپشنش...!!!!!!!!!!!!!!! (100535)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۴:۲۷
از ایشان توقع چنین کارهای سطح بالایی را نباید داشت.خدا را شکر کنید که جماعتی را سیم ندادند تا بر سر امیر سنگ بزندد. (100575)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۴:۵۴
معذرت میخوام از همه .اگر ایشان کاری به جز این انجام میداد. و مبادی آداب و رسوم و معتقد به بزرگتر و کوچکتری و غیره بود همه باید هاج و واج میموندند.............. هشت سال بدبختی و اتلاف بیهوده نام و نشان ایرانی بس است. (100619)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۵:۰۸
پس چرا احمدی نزاد که همون بیست میلیون رای آورد خاتمی و دوستانش احترام نگذاشتند برادر؟ پس عقده ای بوده که از قبل بوده. فک نکنم چاپ کنی (100640)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۸:۴۰
22 میلیون رای خاتمی خاتمی با تهمت زدن و دروغ و سهام عدالت و سیب زمینی و بیت المال و کمک صدا و سیما و دستکاری آمار و .... نبود. (100908)
فرداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۲۲:۵۹
خاتمی بعد از انتخاب احمدی نژاد رفت در محل استقرار احمدی نژاد بهش تبریک گفت از چیزی خبر نداری الکی جو نده (101105)
رويا
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۵:۳۸
بله رويكرد مثبت صدا و سيما رو در قبال آقاي روحاني خودمون ديديم كه از ديدارشون با آقاي هاشمي چند تا عكس نشون دادند ولي مثلا از ديدار وزراي فعلي با ايشون فيلم مفصل پخش كردند،اين صدا و سيماي منصف!!!!!!!!! (100698)
جواد رحمانی
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۵:۴۹
ندارم چون فایده ای ندارد (100711)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۶:۳۳
و با همین روحیه کشور را به فنا داد... و این داستان ادامه ندارد.... (100762)
یگی
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۷:۱۱
اصلا نباید خاتمی بزرگ را با احمدی نژاد مقایسه کرد این کجا و ان کجا.... (100814)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۹:۱۸
نمی دونم فیلم افسانه مرلین رو دیدین یا نه ؟
احمدی نژاد همون جادوگره ست که اگه بهش توجهی نمی شد قطعا کاری از دستش بر نمی اومد (100947)
عباس
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۲۰:۰۱
احمدي نژاد ليافت ديدن خاتمي رو نداره
درود كل ايران خاتمي (100998)
2روزمونده
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۲۰:۰۳
کا سختیه .ولی سعی کنیم کلا فراموشش کنیم وکردار/قیافه /صدا وهمه چیزشو ازیادببریم. چون درغیراین صورت هم خودمون آزار می نینیم وهم شاید دوباره به خودش اجازه حضوردرعرصه مدیریت کشور بده.همیشه بزرگان می بخشند. (101003)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۲۳:۵۰
دلیل اینکه یکی محبوب و دیگری منفور همین است .ادب مرد به از دولت اوست (101134)