کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

محمدرضا زائری: واقعا شما درد دين داريد؟

27 دی 1396 ساعت 15:15


گروه سیاسی: حجت‌الاسلام محمدرضا زائری در یادداشتی نوشت: چند روز است جماعتي در فضاي مجازي بسيج شده‌اند تا همه را مجبور كنند به نوعي چيزي بر عليه رييس جمهوري بنويسند و البته مي فهمم بسياري از آنان حسن نيت دارند و بر اساس غيرت مذهبي و حميت ديني برآشفته اند، اما واضح است كه جريان سازان پشت صحنه همان انگيزه هاي سياسي را دارند كه زمينه ساز تجمع اوليه اعتراضات مشهد شد. و در اين ميان نمي فهمم كساني كه آقاي روحاني را به رايج ترين سلاح حوزه يعني رمي به بيسوادي مي زنند و ادعاي فقاهت و دين شناسي دارند چرا متوجه تعارض و تناقض مواضع خود نيستند؟ راستي با همان مباني ديني آيا اين سخن كه "انتقاد به معصومين عليهم سلام الله جايز باشد" بدتر است يا ربا ؟ يا دروغ گفتن علني به مردم؟ يا ظلم به يك بي پناه در زندان؟ يا رشوه گرفتن رسمي در نهادهاي اداري و دولتي ؟ يا ويژه خواري برخي آقازاده ها؟ يا بدنام كردن اسلام و غارت دين و اعتقادات مردم؟ يا بي اعتنايي به ضوابط شرعي در نفوس و دماء و اعراض محرّمه و محترمه ؟ يا فراموش كردن حدود شرعي در قصاص و تعزير؟

و بر اساس همان باورهايي كه غيرت ما را بر مي انگيزد، بر اساس زيارت شريفه جامعه كبيره و ... و بر اساس مباني معرفتي ما و مجاميع روايي ما، واقعا آنچه بايد برايش فرياد كشيد اينهاست! برادران اگر راست مي گوييد چرا سالها ربا و رشوه و ظلم و بي عدالتي و فساد منظم و ريشه دار را مي بينيد و دم نمي زنيد؟ من هم از آقاي روحاني به شدت آزرده و خشمگينم، اما بيش از آنكه بهانه ام يك سخن بي ربط او باشد، دروغ هايي است كه با عمامه و عبا و ريش و لباده به مردم گفته و مي گويد! چرا از دروغ ها بر نمي آشوبيد؟

شما كه ادعاي سواد و دين شناسي  وعلم و فضل داريد بهتر مي دانيد كه در هيچ جاي باورهاي ما نگفته اند قائل بودن به چنين موضوعاتي - كه غالبا هم محل اختلافات كلامي بوده - كفر وفسق است، اما همه مي دانيد كه آه مظلوم چه زلزله اي در عرش مي اندازد و دروغ كليد همه مفاسد است و يك درهم ربا از هفتاد بار چه كاري با چه كسي در كجا بدتر... من هيچ دل خوشي از شيخ حسن روحاني ندارم و به او رأي هم نداده ام و بيش از همه نيز منتظرم دوران تلخ رياستش به پايان برسد و بارها هم به تندي از او انتقاد كرده و به رفتار و گفتارش تاخته ام! اما واضح است كه درد بسياري از معركه گيران امروز دين نيست! آنان كه اكنون راه افتاده اند تا با جوسازي از اين مرجع و آن فقيه يادداشت و بيانيه بگيرند تا ديروز كجا بودند و آنها كه در فضاي مجازي به شكل سازمان يافته به امثال من براي اعلام موضع فشار مي آورند چرا در هتك حرمت ها و لگدمال شدن اصول ساكت هستند؟ تف بر ذات كثيف اين سياست بازي ها كه روز به روز بيشتر دارد همين ته مانده باورهاي ديني مردم را جارو مي كند!


کد مطلب: 142133

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/note/142133/محمدرضا-زائری-واقعا-درد-دين-داريد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir