به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۷ - ۲۰:۲۷
 
۱۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۵۸۳۳۱
چرا مرتب از مردم مي‌شنويم: اين هم از روحاني!

اين «اعتدال» است يا «انفعال» آقاي روحاني؟!

تداوم اين مسير (خصوصا در صورت عدم به نتیجه رسیدن مذاكرات هسته‌ای) يقينا به ضرر دولت و شخص آقاي روحاني است. تيم مديريتي دولت بسيار ناهمگون، سردرگم و منفعل است. استراتژي مشخصي در حوزه‌هاي مختلف ندارد و در همين راستاست كه اين روزها مدام از زبان مردم در كوچه و خيابان‌ مي‌شنويم: اين هم از روحاني!
اين «اعتدال» است يا «انفعال» آقاي روحاني؟!
گروه سياسي: همه فعالان ضددولت، فعال‌تر شده‌اند. با انبوهه رسانه‌ای و تبلیغاتی؛ از صدا و سیما گرفته تا لشكری از رسانه‌های اسم و رسم دار و البته مایه‌دار مكتوب و مجازی!! در تمام حوزه‌ها؛ از  سياسي گرفته تا دیپلماسی؛ از فرهنگ، هنر و سینما تا هدایت جامعه و مبارزه با منكرات با 4000 موتورسوار! اما ظاهرا و بیش از همه اینها، روحانی و دولتش، از خودش و اطرافیانش چوب می‌خورد! می‌پرسید چرا؛ خلاصه می‌گوییم، بی مقدمه و بسیار موجز و تیتروار!

در امور اجرايي؛ یكی از بهترین وزیران دولت به دلیل دفاع بد و ناهماهنگ مدافعانش در مجلس به صورت ناپلئونی از وزارت افتاد و تیم پارلمانی دولت و رییس‌جمهور ناتوان و سردرگم بود به نحویكه در انتخاب نمایندگانی كه حاضر بودند از دكتر فرجی‌دانا دفاع منطقی و قوی كنند (مطهری و پزشكیان) را نادیده گرفته و شخص رییس‌جمهور هم حتی حاضر نشد برای دفاع از وزیر محجوبش به مجلس برود. در بسياري از استان‌ها مديران دولت قبل همچنان تركتازي مي‌كنند و وزيران دولت روحاني علنا مي‌گويند توان تغييرات آنها را نداريم زيرا در مجلس اصولگرايان با خطر استيضاح مواجه خواهيم بود و سرنوشت فرجی‌دانا را خواهیم داشت!

در عرصه فرهنگ حتي اجازه اكران فيلم‌هاي سينمايي را از دولت گرفته‌اند و از طرف دیگر كار به جایی رسیده كه اغلب كنسرت‌هاي موسيقي كه تا همين يكی دو سال پيش و در دولت كريمه اجازه برگزاري داشتتد به فعل‌هاي حرام تبديل شده و يكي پس از ديگري خصوصا در شهرستان‌ها لغو مي‌شوند!

در عرصه اجتماعی، همين موضوع روز (حوادث اصفهان) و انفعال دولتمردان روحاني و خود او در اعلام موضع رسمي و پاسخگويي به افكار پريشان جامعه به خوبي نشان مي‌دهد كه دولت «اعتدال» عملا به سوي «انفعال» سوق داده شده است. هيچ مقاومتي در عرصه مديريتي در بين مديران كلان دولت ديده نمي‌شود. بسیاری از آنها از قبل دست‌ها را بالا برده و بازی را به حریف واگذار كرده‌اند.

در عرصه رسانه‌اي، دولت با كلافي سردرگم مواجه است و با تيمي ناهمگون حتي در بديهيات امور رسانه‌اي نيز ناكارآمد نشان مي‌دهد. مدیران همین دولت كه زورشان به رسانه های طیف مقابل نمی‌رسد، مسبب و عامل توقیف سایت خبری حامی خود می‌شوند و در اتفاق جالب دیگری روزنامه دولت تيتر و خبر مي‌زند كه حقوق بازنشستگان 50درصد افزايش مي‌يابد، تا دولت را مضحكه كند!
وقتي ريشه اين خبط را پيگيري مي‌كنيد متوجه درگيري و نزاع‌هاي داخلي بازمانده از تيم‌هاي قبلي مي‌شويد و جالب‌تر اينكه در اين پيگيري در مي‌يابيد حقوق برخي از افراد در برخي رسانه‌هاي دولتي همچنان بالاي 10ميليون تومان است! رسانه هایی كه ميزان تاثيرگذاري‌شان در جامعه، از يك رسانه گمنام محلي و يا يك سايت خبري هم كمتر است در حالي كه بالاترين عضو چنين رسانه‌اي محال است بالاتر از 1/5 ميليون حقوق بگيرند!

وزارت‌خانه مربوطه، هراس‌آلود و شتابانه به خاطر يك جوسازي يك سايت كم‌مخاطب افراطيون، مدير باشگاه را زير فشار مي‌گذارد تا برنامه‌ريزي‌هايي كه اتفاقا ريشه در مديران قبلي داشته را كن‌ لم‌ يكن كند! استانداران ضعيف در بسياري از استان‌ها حتي جرات تغيير مديران كل استان‌هاي خود را ندارند، و...!

اما طيف مقابل كه اين همه انفعال و وادادگي و عقب‌نشيني را ملاحظه و مشاهده مي‌كند اعتماد به نفس بيشتري گرفته و طرح پشت طرح وارد مجلس مي‌كند! در عرصه جامعه و پس از 35 سال، حضرات به فكر اجراي طرح امر به معروف افتاده‌اند كه البته پيش درآمدش را اين روزها شاهد هستيم! مخالفت دولت هم يقينا تاثيري بر اراده پولادين طيف مقابل نخواهد داشت.

رئيس‌جمهور مدام در مصاحبه‌هايش و در هنگام سئوالات خاص سیاسی (مثلا موضوع حصر و زندانیان سیاسی و ....) می‌گوید كه این مسائل در حیطه وظایف او نیست و از مسووليت ديگر قواي كشور است از خود سلب مسووليت مي‌كند (در حالي كه طبق قانون اساسي، رییس جمهور بايد حافظ اجراي درست همین قانون باشد) اما درباره بديهي‌ترين امور اجرايي كشور كه به راحتي توسط برخي ديگر از قوا دخالت مي‌شود كمترين دفاعي از خود نمي‌كند. نمونه عيني‌اش سفارش و به عبارت درست‌‌تر تحكم و امريه كميسيون فرهنگي مجلس است كه از وزارت ارشاد رسما درخواست شده جلوي اكران فيلم‌هايي كه باب طبع حضرات پايداري و... نيست گرفته شود و ظاهرا همين گونه هم شده است!!

اين «اعتدال» است يا «انفعال» آقاي روحاني؟! تداوم اين مسير (خصوصا در صورت عدم به نتیجه رسیدن مذاكرات هسته‌ای) يقينا به ضرر دولت و شخص آقاي روحاني است. تيم مديريتي دولت بسيار ناهمگون، سردرگم و منفعل است. استراتژي مشخصي در حوزه‌هاي مختلف ندارد و در همين راستاست كه اين روزها مدام از زبان مردم در كوچه و خيابان‌ مي‌شنويم: اين هم از روحاني!

حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۳:۵۷
كاملا درسته نوشتید. با این نحو مدیریت منفعلانه، تو انتخابات مجلس آینده هم با ردصلاحیت گسترده، بازی را به حریف واگذار خواهید كرد. این خط و این نشون! (256925)
شمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۴:۵۷
تو امریکا 2 تا حذب فعال وجود داره ولی هر رئیس جمهوری که روی کار میاد یک خط و مشی واحد رو پیگیری میکنن فقط شدتشون باهم فرق داره بدبختی سیاستمدارهای ایرانی ببینید با عوض شدن رئیس جمهور تمام مسائل دچار تغییر میشه از مدیران اجرایی تا پروژه های در حال اجرا بدبختی هم اینجاست که این کارها باعث میشه ملت خیال میکنن ساختن مملکت مثل توپ فوتباله که نباید به دست حریف بیفته وگرنه گل می خورن (256947)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۶:۳۴
در امریکا دو حذب وجود ندارند بلکه احزاب متعدد دیگری هم هستند البته دو حزب مذکور به علت پایگاه بزرگ مردمی که دارند در راس هرم قدرت هستند، مقایسه ایران امریکا مقایسه اشتباهی است، انجا اقتصاد منحصرا سرمایه داری است و دولتها در بسیاری از حوزه هایی که دولت ایران حضور دارد هیچ نقشی ندارند درضمن درخود همین احزاب در امریکا هم بشدت تشتت آرا و افکار وجود دارد دو سیستم کاملا متفاوت را باهم نمی شود مقایسه کرد بسیاری از شاخص ها سیاسی و اجتماعی که درامریکا وجود دارد حتی در ابتدایی ترین سطح در ایران وجود ندارد (256981)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۹:۲۱
پایگاه مردمی ؟!!!!!!!!! یا دیکتاتوری دو حزبی که توسط لابیهای صهیونیست وسرمایهدار اداره میشن؟ (257041)
صادق حق گو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ۰۵:۴۷
با مقاله و نظرات حبيب و هموطن ، مخالفم ، فرض كنيم دولت روحانى هيچ كارى نكرده يعنى نمره عملكرد آن صفر است با اينحال از دولت محمود بسيار بهتر است چرا كه اختلاس ، بي قانونى ، تخلفات فراوان دولت قبلى را ندارد ، حال آنكه اين دولت و روحانى كارهاى بسيارى انجام داده اما نويسنده مقاله مطلب را چنان نوشته كه از مشكلات فراوان هيچ آگاهى ندارد ، با نويسنده مقاله از يك منظر ديگر بسيار مخالفم چرا كه تأثير بدينگونه مطالب آثار بسيار مخربترى نسبت به حملات جريان افراطى دارد به عبارت ديگر از اين ور بام افتاده ، (257131)
تبريزى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ۰۵:۵۸
مردم را نبايد دلسرد و مايوس كرد دولت مشكلات عديده و فراوانى دارد ، بزرگترين همراهى آمادگى مردم براى انتخابات مجلس است ، مردم از بابت حضور روحانى در مسند رياست جمهورى بسيار ممنون هستند ، نويسنده اين مقاله به دنبال اهداف گروههاى افراطى از جمله پايدارى است و آن جدايي مردم از دولت است و حال آن كه مردم همراه اين دولت هستند و با هوشيارى آن را حمايت خواهند كرد از دوستان هم خواهش دارم كمى بيشتر تعمق فرمايند و نگذارند برخى كاستى ها به تشتت بين مردم منتج شود ، روحانى مچكريم ، (257133)
عبدالرسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۶:۵۰
... آیا صرف اینکه در مسند باشد کافی است و یا اینکه در قبال قولی که به مردم داده وتعهدی که دارد مسئول میباشد ؟ بجای پاسخگوئی به اقلیت اصولگرایان باید پاسخگوی اکثریت ملتی باشد که علیرغم آنکه قدرت را از دست داده اند ولی صاحبان اصلی انقلاب ومملکت میباشند که در مواقع حساس سرنوشت ساز خواهند شد . (256993)
فريد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۸:۲۶
اي بابا سياه نمايي، من نميدونم وقتي يه سيستم در 8سال به اندازه 80سال تخريب شده انتظار داريم تو يك سال كلا همه كارها از اولش هم بهتر بشود! جو نااميدي مثل جرقه در انبار باروت اعتماد و اميد مردم است و بشدت به نفع اساتيد تخريب مهروز كه. بشدت دلشان براي بازكشت به قدرت لك زده، اينهمه نويسنده مقاله استايل همه فن حريف بودن كرفته كه همه مسايل و مصائب را خوب ميشناسد اما وااصفا كه عوامانه و بدون رعايت اصل دادن فرصت كافي به افرادي كه هم برنامه هاي خوب دارند و هم توانايي انجامش را (257025)
روح الله - مشهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۲۰:۵۸
فرید جان دقت کن!!!
نوشته شده که مسائل بدیهی!!!
وواقعا هم دولت بسیار منفعل عمل کرده.زمانی که روحانی رای آورد ترس ازدست دادن جایگاه درچهره ی افراطیون کاملاپدیدار بود و لحنهاتغییر کردو بعضابه پاچه خواری پرداختند اما الان طلبکارند و روحانی راهیچ حساب میکنند...
دریغ ازاین که این مرد19میلیون رای داشته و ملتی پشت اوست!!!افسوس از روحانی (257074)
لبو فروش
France
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۲۱:۳۹
پسر خوب تا چشم به هم بگذاری 4 سال تموم شده . مگر یه دولت قوی باید در سال پنجم خودش را نشون بده . اتفاقا همین صبر هاست که مخالفین را جری کرده و مردم را نا امید (257087)
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۲۳:۲۵
نحوه ی مقابله ی آقای روحانی با دوپینگ سیاسی احتمالی اقتدارگرایان در انتخابات سال آینده ی مجلس می تواند سنگ محک جدی و سرنوشت ساز برای ارزیابی توانایی ایشان در برخورد با تمامیت خواهی و تمامیت خواهان باشد...!صبر و امید پیشه کنیم و از هم اکنون در شهرهایمان برای انتخابات آینده ی مجلس اندیشه کنیم...! (257106)
صادق تبريزى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ۰۶:۰۵
با فريد كاملا موافقم ، بايد آگاه باشيم و توقع نداشته باشيم نابودى كامل اقتصاد و ..... كه نتيجه عملكرد هشت ساله بود به اين زودى درمان شود ، قانونمدارى و استفاده از نظريات كارشناس ها از نكات مثبت دولت روحانى است ، سالهاى سياه دولت نهم و دهم را فراموش نكنيم ، در هر صورتى به كورى چشم دشمنان همه با هم بگوئيم روحانى مچكريم ، روحانى مچكريم (257135)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۲۲:۳۵
نه آقا حبیب با شما و نویسنده ی این مقاله مخالفم. به نظر من این دولت تا حالا در مهار نسبی تورم لجام گسیخته موفق بوده در سیاست خارجی هم خوب بوده چون توطئه گسترش تحریم ها خنثی شده ، تو حوزه بهداشت و درمان گل کاشته و به اختلاس های سازمان یافته هم خاتمه داده. در مورد استیضاح دکتر فرجی دانا ، آمدن یا نیامدن آقای روحانی توفیری نداشت چون اکثریت مجلس در جلسات داخلی برای حذف ایشون تصمیم قطعی گرفته بودند ولی در کل این استیضاح ، به نفع ما شد. البته تو قضیه رفع حصر انتظار بیشتری از آقای روحانی می رفت . (257096)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۴:۰۲
افرین
من معلم از کارکرد دکترفانی ناامید شدم ارزویم شده استیضاح ایشان !چرا؟ چون معیشت منزلت واحترام معلم اسیب دیده در کلاس هستند دانش اموزانی که هیچ ارزشی برای معلم قایل نیستند! و از گرفتن نمره و عدم تنبیه خاطرشان جمع و برخورد محترمانه معلم را را با ترس معلم اشتباه میگیرند!!! چرا؟؟؟ انشاا... بازنشستگی پیش از موعد نصیبم بشه و از این سیستم بازنشسته شوم!!!!!! (256926)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۶:۵۴
کاملا موافقم (256997)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۷:۲۸
امیدوارم تکرار نکنید سال 83را یادتونه همش حرف همش حرف ؟؟؟؟؟؟؟سید محمدخاتمی به ما خندید ؟؟؟؟یادتونه گفت بعد من کسانی می آیند که ایشالله عمل کنند؟؟؟؟؟؟؟؟دوستان من سخته بی تاب هستید مشکلات زیاده ولی خاتمی یه حرف زد گفت اگه من هم بیایم معجزه نمیتونم بکنم !بخدا همین ثبات نسبی هم خیلی خوبتر از زمانی که هروز آشوب بود.صبر داشته باشید صبر (257012)
تبريز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ۰۶:۱۰
دوستان عزيز امير و احمدى أحسنت بر شما ، صبر ، همراهى و اتحاد ، همه با هم روحانى مچكريم ، هدف بعدى انتخابات دو مجلس ، يا على (257136)
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۷:۴۴
امسال این جوری شده یا از قبل بوده با این همه مشکلات از آقای روحانی شق القمر می خواهیدزمان قدیم چی شما معلم ها بدانید که نقطه طلایی منزلت شما زمان آقای خاتمی بود حال هم کمی صبر کنید کرامت شما هم در این دولت تقویت می شود (257019)
روح الله-مشهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۲۱:۰۰
برادرمن کسی انتظارشق القمر ندارد،بلکه انتظارما تنها یک چیزاست: دراموری که قدرت تماما دردست اوست اقدامی بکند همین!
چرا لقمه را هی تاب میدهی شما؟ (257076)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۴:۰۳
اقای روحانی زمان گرفتن مواضع شجاعانه وقدرتمندانه فرا رسیده است.ما را پشیمان نکنیدو در برابر مخالفین خود ضعیف عمل نکنید.به ازادی های اجتماعی اهمیت دهید و پیگیر وضعیت زندانیان سیاسی و حصر باشید.نمام مشکلات کشور مسئله هسته ای نیست (256927)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۷:۳۳
همه سر کاریم عزیزان،همه، تجربه من تو این سالها اینه که به هیچکس غیر از خودت امید نداشته باش (257016)
فرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۴:۰۷
احسنت احسنت (256928)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۶:۰۶
برای بازپس گیری قدرت وبازگشت به قدرت خوابها وبرنامه های زیادی تدارک دیده اند. آقای روحانی بیدارشو باورکن مجلس ودولت راتصاحب خواهندکرد.میگی نه ازاین به بعدببین. (256976)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۴:۱۱
بهار جون خدا رحمتت كنه حيف شد ،تو هم به سرنوشت انتخاب دچار شدي انقلاب فرزندان خودش رو ميخوره،دولت آقاي روحاني هم حاميان خودش رو (256929)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۶:۳۶
جالب اینه که دولتی ها پاسخ گو بسته شدن انتخاب نیستند این بود شعار آزادی؟! (256982)
قباد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۴:۱۳
من يكي نمي شنوم : اين هم از روحاني
اگر هم بشنوم نشون ميده جامعه لياقتش همون محموده (256931)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۶:۴۰
چه ربطی دارد مردم می توانند از آقای روحانی به دلیل محقق نشدن مطالباتشان نا راضی باشند و حتی روی بگردانند مردم پیمان ابدی با کسی نبسته اند اگر کسی را برگزیدند و او خواسته هایشان را تامین کرد باز هم از او باید حمایت کنند که می کنند و اگر هم نکرد دست از حمایت می کشند و دور بعد به فرد دیگری رای می دهند. (256983)
صادق حق گو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ۰۶:۲۱
اشتباه نكنيد ، قباد عزيز كاملا درست گفته و قباد عزيز نويسنده مقاله أهداف پايدارى و امثال اين فردى را كه به نام هموطن كامنت گذاشته را از روش ديگرى دنبال كرده كه اصلا صحيح نيست ، مردم از روحانى رضايت دارند و روزهاى آتى رضايت شان بيشتر نيز ميشود ، نگذاريم در ايام انتخابات مجلس بر صفوف متحد مردم خدشه اى وارد شود . دوستان سطحى نگر نباشيم ، مشكلات را همه داريم و ميدانيم اما مرتفع شدن آنها به اين آسانى نيست ، پله به پله !!!!!!! (257137)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۶:۴۸
برو دکتر گوشهات رو معاینه کنه. (256991)
قباد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۷:۲۳
رفتم
دكتر گفت گوشهات مشكل نداره . اعصابت مشكل داره اون هم با سر نزدن به بهارنيوز و و نخوندن كامنتاي صدتا يه غازش حل ميشه (257006)
روح الله - مشهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۲۱:۰۳
قبادجان میشه جمع نبندی؟ امثال این هم وطن سه چهارتا هستن که میان اینجا تامنفی بخورن ولی بقیه اصلاح طلب و حقیقت طلبند ونه پیمان به یاربسته.هرکس کارکرد مخلصشیم و هرکس نه هم هررررری!!!
حالاهرکی میخوادباشه باشه (257077)
mohsen
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۸:۴۵
تو برو مغزتو عمل کن به اصطلاح هموطن با اون طرز تفکر بیمارت (257029)
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۴:۱۷
يه تحليل آبكي ديگه از بهاريوز
ماهم در بين مردم ايران زندگي مي كنيم و مي بينيم كه دغدغه شون اقتصاده و اتفاقاً اين افتضاحات اقتصادي بود كه احمدي نژاد را شكست داد (256933)
....
Canada
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۵:۲۸
تا زمانی که تحریمها برداشته نشود اقتصاد به سر و سامان نمی رسد! متاسفانه روحانی در مورد مذاکرات هم خیلی خوب عمل نمی کند.
روحانی می داند که گزینه حداقلی اصلاحطلبان بوده و همچنین فقط اصلاحطلبان بودند که به وی رای دادند.
اگر وضع به همین منوال پیش رود شک نکنید دوره بعد مردم به سمت عارف خواهند رفت حتی اگر خاتمی و هاشمی هم از روحانی حمایت کنند. (256955)
ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۶:۴۸
مطمئن باش روحاني نتواند هيچكس نمي تواند
ضمن اين كه ما بايد از خوشبيني مان به امريكا كم كنيم . چون در يك سال گذشته امريكا نشان داد شعور درك تفاوت بين روحاني و احمدي نژاد را ندارد . همانگونه كه قدر خاتمي را ندانست قدر رئيس جمهور معتدل و عاقل كنوني ايران را هم نمي داند. يعني بزرگ ترين خدمت به هواداران آقاي مصباح (256990)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۶:۵۰
تحریم برداشته شه،رانت خواری وفساد اداری و اقتصاد نفت پایه تورم زا ونیز مدیران نالایق هم برداشته میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! (256992)
روح الله - مشهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۲۱:۰۵
هم وطن جان برو رجانیوز و دست ازاعصاب مابردار!!!!!!!!!
توروچه به سایت اصلاحات؟؟؟؟؟؟؟ (257078)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۴:۱۹
فقط انفعال هست .جناب آقای روحانی قصد دارند همه را با هم داشته باشند که این در دنیای سیاست بی معنی است (256934)
سعید
Romania
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۴:۲۱
اصلا نیازی نیست همایش دلواپسان گرفته شود.حوادث یمن و بحرین کافی است تا توافق هسته ای به نتجه نرسد.
حتی اگر توافقی هم صورت بگیرد امضای اوباما آنقدر ارزش ندارد که ضمانت اجرایی داشته باشد.
به زودی جمهوری خواهان خواهند آمد. (256935)
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۵:۲۸
امريكا ايران نيست عامو كه امضاي رييس جمهورش بي اعتبار باشه ،،شما ها از كجا اومديد خدايييy (256956)
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۷:۰۸
شما با ساختار سیاسی آمریکا آشنا نیستی.رئیس جمهور آمریکا در دو سال پایانی دور دوم ریاست جمهوری اش عملا هیچ قدرتی ندارد.با توجه به اینکه کنگره در تصاحب جمهوری خواهان است عملا اوباما اجازه ندارد تصمیمات بزرگ بگیرد.به نظر من اوضاع فعلی خاورمیانه زیر سر دموکراتها است.اصولا دموکراتها به خاورمیانه ی سراسر هرج و مرج اعتقاد دارند تا بتوانند سود نفتی خود را ببرند.تمیدوارم یک رئیس جمهور جمهوری خواه بیاید و خاورمیانه را نجات بدهد.دموکراتها آمریکا را در موقعیتی قرار می دهند که مجبور باشد جنگی را شروع کند. (257003)
م
Italy
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۲۱:۱۵
واقعا عجب تحليلي!!!! من اصلا احمدي نژاد!!!!! شما بگو دموكراتها دنبال جنگ بودن بيشتر يا جمهوريخواها؟! بوش دموكرات بود؟!!!!دو سال ريس جمهور امريكا بي اختياره واسه تصميمهاي بزرگ و مهم؟!؟ اينو يه وقت جايي نگيا روابط بين الملل و داناي قانون اساسي امريكا ،اوضاي خاورميانه هم زير سر خود اهالي خاورميانه هست و نه امريكا و غيره ،تا كي بايد اين چرنديات كه همش زير سر خارجيهاست رو بلغور كنيم اغاي با اطلاعات . (257081)
راستگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۵:۳۱
من هم موافقم ایران قدر اوباما را نمیداند.بعد از اوباما فرصت برای همه تمام است.افزایش خشونت افزایش داعش افزایش ابولا و....دوستان روزهای خوب خاور میانه در حال تمام شدن است... (256962)
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۷:۲۸
روزهاي خوب خاورميانه به بركت سياست هاي امريكا خيلي وقت است كه تمام شده . در هر جنايت و شرارتي ردپايي از امريكا ديده مي شود اما جوانهاي عشق امريكاي ما حاضر نيستند ببينند. هميشه مرغ همسايه غازه . شما اگر يه ذره درك سياسي داشتيد تشخيص مي دادي كه اين ايران نيست قدر اوباما رو نميدونه بلكه اوباماست كه قدر روحاني رو نميدونه
فهمش خيلي سخت نيست . اوباما و امريكا واقعاً فرق روحاني با احمدي نژاد را نميفهمه (257010)
راستگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۲۳:۴۶
عزیزم منظورم افراطی ها بودند که اکنون هم غالبند.افراطی ها قدر اوباما رو نمی دانند.یک روز اینو می فهمین که خیلی دیره..... (257114)
علی
Romania
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۴:۲۲
عالی بود.فکر کنم حرف دل خیلیاست. (256936)
SADAF
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۴:۲۲
کاملا درست فرمدید/بسیاری از وزرا باید عوض شوند/وزیر کشور/اموزش و پرورش و... استانداران ناتوان و ..... (256937)
میلاد
Canada
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۴:۳۱
این روشی که آقای روحانی پیش گرفته محکوم به شکسته
کسی که فرار میکنه رو طبیعیه که تعقیب میکنن اما اگر بایستیم دیگه تعقیبی هم نیست
شمایی که جرأت نداشتی از رفع حصر به روشنی تو مصاحبه اسم ببری چرا قول دادی؟
اقتصادی که میگی از رکود بیرون اومده به من فوق لیسانس حقوق 400 تومنی پیشنهاد میده.
از رأیم پشیمون نیستم اما از این که تو ایران زنده هستم متأسفم. (256939)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۴:۳۳
دموكراسي در ايران : هر كي مي خواد ميتونه كانديد بشه ! بعد ....تصميم ميگرن چه كسي رو به دلايل .... كنار بزارن . بعد كه يكي از اون كانديدا راي آورد رو بزارن تحت فشارهاي مختلف ( رسانه غيرملي ، تريبون هاي نماز جمعه ،گشت هاي انصار و ...) كه حرف فقط بايد حرف ما باشه.اون كانديد انتخاب شده هم 3 سوت تسليم بشه. اين موضوع پايان نامه ي ارشد مامان بزرگم بود خدابيامرز نتونست ارائه كنه !!! (256940)
صایب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۴:۴۸
اقای روحانی در زمینه ازادی های اجتماعی بیشتر تلاش کنید (256946)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۵:۰۵
دغدغه مردم فقط اقتصادنیست!!آیااسیدپاشی امراقتصادی است؟؟تاتوسعه سیاسی که خاتمی میخوایت ونتوانست نباشدبقیه چیزهادرست نشودکه هیچ مشکلات جدیدی پیش میاد!! (256948)
شریفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۸:۲۷
سلام جناب روحانی کسی انتظار معجزه ازشماندارد!ولی اینکه استاندارشمادرخراسان اجازه عوض کردن یک مدیرکل یامعاونش راندارد احمدی نزاد2 نفرازفدمانداران خراسان شمالی عوض نشده بودندسفرش راعقب انداخت وگفت باتعویض این 2نفرمن سفرخواهم کردحالا شما بعدازیک سال به مشهدامدیدحتی بدون عوض شدن یک مدیر اگردلسوزعملکردخودتان نیستیدحامیان شما که گناهی نکردند که موردتمسخرمسولین دولت قبلی باشند چی فکر می کردیم؟ وچی شد؟!!!!!!!! (257026)
امیرارسلان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۵:۱۱
روحانی باید دربرابر مخالفان قدرت طلب محکم بایستد انها از رو نمیروند وهر روز معرکه میگیرند شرایط امروز با سال88 تفاوت بسیار دارد .......پررویی انحصار طلبان از قدرت نیست بلکه از ضعف روحانی است.روحانی باید نام نمایندگان متصل به رانت بورسیه و فساد 3000ملیاردی را صریحا ببرد. (256950)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۲۲:۳۹
نمیدونی بدون, پرزیدنت خودش از بورسیه های دوران هاشمی (257097)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۵:۲۶
.......... ایکاش روحانی حقایق را به مردم بگوید تا به سرنوشت خاتمی دچار نشود. (256954)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۵:۳۰
آقای روحانی قرار بود بی بلیط ها از اتوبوس اعتدال پیاده شوند اینها که پیاده نشدند که هیچ همه راننده اتوبوس اعتدال شده اند و یکی یکی فرماندار ویژه می شوند.
خوش به حالت که بی خیالی آقای روحانی. (256959)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۵:۳۰
مردم دارند کم کم از روحانی و تیمش پشیمون میشن که البته استارتش خورده! (256960)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۵:۳۱
.....آقای روحانی همچنان بر اعتدالی که جز خودش کسی نمی داند یعنی چه تأکید دارد. (256961)
همراه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۵:۳۲
تفکری بدتر از تفکر حاکم بر صدا و سیما بر برخی وزراتخانه های روحانی سایه افکنده است. واقعا تاسف بار است. ظاهر اقای روحانی هم 4 سال همه را سر کار می گذارد. (256963)
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۵:۴۳
متأسفانه و با کمال تأسف این دولت نه تدبیر دارد و نه به مردم امید میدهد . نظام اداری و سیاسی کشور هنوز بوسیله اصول گرایان اداره می شود و نخبگان اصلاح طلب هنوز خانه نشین هستند و یا در پست های غیر مدیریتی و حساس گمارده شده اند . خدا یی مردم و بویژه قشر روشن فکر و دانشجو از نوع عملکرد این دولت دلزده شده اند . آقای روحانی دیر بجنبید قافیه را به مدلی از احمدی نژاد باخته اید از چه می ترسید دو سال دولتتان گذشت و شما هنوز یک پیچ را هم به سلامت رد نکرده اید . (256966)
mshfn
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۵:۵۱
دقیقا روحانی منفعلانه داره کار می کنه، یه سر به شهرستان ها بزنید ببینید که مسولایه قبلی چطور دارن ترک تازی می کنن.واقعا متاسفم برایه خودم که برایه انتخاب دولت یازدهم اینهمه سعی و تلاش و رای جمع کردم. (256970)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۵:۵۴
وضعيت آموزش وپرورش بسيار افتضاح است.هم وضعيت اقتصادي و معيشتي معلمان روز به روز بدتر ميشود وهم منزلت اجتماعي مان.بخدا با بچه هشت ساله ام در ستاد روحاني كار كردم واعلاميه وپوسترشان را پخش ميكردم متاسفانه آقاي فاني اصلا به فكر معلمان نيست كه بيش از نوددرصدشان طرفدار آقاي روحاني هستند.آقاي روحاني لطفا فيش حقوقي فوق ليسانس آموزش وپرورش را با ديپلمهاي تامين اجتماعي،اداره برق و دادگستري مقايسه فرماييد و ناعدالتي را لمس فرماييد. (256972)
پاران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۸:۴۶
چرا معلیمن که کمتر از چند روز هفته اونم کمتر از ۹ ماه در سال کار می کنند اینقدر از کمی حقوق می نالند مگه شما به قول خودتون فرهنگیها خونتان از بقیه کارکنان دولت رنگینتر است! تازه شما که از فوق العاه شغل بیشتری نسبت به سایر کارکنان دولت برخوردارید لطفا حقوق تونو بخش بر ساعت کارکردتان کنید ببینید ساعتی چقدر میگیرید! (257030)
انصاف به جای انکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۲۰:۳۸
تدریس شغلی بسیار طاقت فرسا و فرسایشی است. من معلم نیستم اما دست همه معلمان خودم را می بوسم. پس بی انصاف نباشیم. (257064)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۲۱:۴۶
متاسفم برای تو وطرز تفکرت که عینا شبیه داعشی هاست! (257088)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۲۱:۴۹
زحمت کشیدن و خون دل خوردن برا معلم افتخاره اون چیزی که شرایط را برا یک معلم سخت میکنه طرز فکر امثال شما کوته بینان است!
اونی که بهت یاد داد کامنت بذاری ونوشتن را به تو آموخت در حقش خیانت کردی!!!!!! (257090)
کا کا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۹:۴۹
کاملا موافقم که معلمین سخت در دو لت به قولی تدبیر و امید در مضیقه هستند . آقای فانی دلش خوش که او هم یک وزیر است . بدترین وزیر را داریم تجربه می کنیم . (257046)
مهدی
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۵:۵۸
و فرمانداران افراطی احمدی نژادی که هنوز بر سر کارندو استانداران بی مایه که...... توان رویارویی با مخالفان دولت را ندارند (256973)
ریما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۶:۰۰
این نوبخت این رئیس جمهور را زمین میزند. (256974)
lمحمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۶:۰۴
من میخوام واقعیت بگم صددرصد به مذاق خودمن وبیشتر خوانندگان وحتی سایت بهارخوشش نمیاد باید اعتراف کنیم دولت قبل با تمام گرفتاریهای که برای کشور ومردم ایجاد کرد بر خلاف روحانی پشت مسئولینش می ایستاد جناب خطیب وسخنران خوبیست ولی جاخالیهای زیادی میده که من در چهره مردم میخوانم (256975)
سرباز جنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۶:۱۸
یاد بایرام(با بازی اکبر عبدی افتادم در فیلم اخراجی ها1)

اون قسمتی که میگفت ما که .... کردیم و عکس یادگاریمونم گرفتیم گیلی گیلی تومانی ..... !!!!

با مشاهده روزگار فکر می کنم که آقای روحانی رئیس جمهور محترم و عزیزمون هم بعد از انتخاب شدن و رای گرفتن از مردم با وعده ها و قول های مختلف , پیش خودشان اینجوری گفته اند

امیدوارم اینجوری نباشد (256979)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۶:۴۲
خیلی زود دارید نا امید میشید. اون اواری که تو این 8سال خراب شده درست کردنش زمان میبره ، روحانی معجزه که نمیتونه بکنه . تا وقتی وضع اقتصادی درست نشه چیزی درست نمیشه . عوض آیه یاس کمک کنیم وضع اقتصادی درست شه (256984)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۷:۳۰
سالی که نکوست از بهارش پیداست. (257014)
اصلاح طلب آریایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ۰۶:۵۰
از لحاظ اقتصادی و سیاست خارجی که انصافا روند مثبت بوده ولی در مورد سیاست داخلی "انفعال دولت" تا یک توافق جامع متاسفانه بطور کامل ادامه داره!!..پس هنـــــوز در اصل بهار سیاست داخلی کشورمان فرانرسیده امیدواریم هرچه زودتر از زمستان هسته ایی کاملا بیرون برویم تا بعدش انشالله رفع حصرها - آزادی زندانیان سیاسی و ایجاد فضای امن و آرام برای تمامی روزنامه ها و سایتهای اصلاح طلب و حتی منتقد شدید حکومت و کاهش شدید روند اعدام ها و در یک کلام اجرای کامل حقوق بشر و قانون اساسی را در کشورمان شاهد باشیم. (257142)
عدالت
Germany
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۶:۵۳
آقای روحانی همه حرف و عملش شده برای افراطیون و اصولگراها...و مردم و رای دهنده ها که خواهان تغییر بودند را کاملا فراموش کرده است...حتی ادبیات ایشان هم دارد عوض می شود و به سمت تملق گویی و ادبیات اصولگرایان می رود....و خیلی سیاستهای اقتصادی احمدی نژاد را ادامه می دهد مثل جلوگیری از کاهش قیمت دلار و درامد از رانت ارز و فشار اقتصادی بر مردم...در زمینه سیاسی و اجتماعی هم که مطیع اصولگراها و افراطیون هستند..... (256996)
تضاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۷:۲۲
مگه میشه دو حزب بتونن با هم کار کنن، این اعتدال بسیار ایده آل گرانه و غیر کاربردی است. زنده باد اصلاحات. (257005)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۷:۳۱
همین دیگه.به جای کنار زدن هم حزبی خودتانُ شفاف ومتکی به خود وارد انتخابات بشید. (257015)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۷:۲۳
بالاخره بهار داره به رويه اصلاح طلبي خودش برميگرده و هويتش را پيدا ميكنه كاش بقيه اصلاح طلب ها هم از تور اعتدال بخوانيد انفعال نجات پيدا كنند (257007)
مسکن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۷:۲۷
بهر جهت ایشان هم مثل بقیه نوکر بادمجان که نیست (257008)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۸:۱۴
دقیقا همینطور است که می گویید در وزارت بهداشت رییس مرکز روابط عمومی به عنوان دست راست لنکرانی در دولت نهم ! در دولت دهم توسط دستجردی عزل شد و در دولت اعتدال دوباره منصوب گشت!!!!در حال ترکتازی است وی عضو شناسنامه دار پایداری است و سخنان زاکانی و مخالفان دولت و هر کسی که ضد اعتدال است در سایت این وزارتخانه انعکاس می دهد معاون پرستاری این وزارتخانه مرید آقای مصباح است و تصاویر بیعت لنکرانی با مصباح در سال گذشته که وی حضور دارد در رسانه های مجازی موجود می باشد معاون طب سنتی این وزارتخانه مرید احمدی ... (257021)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۹:۲۰
خود وزیر بهداشت مشکوک به اتصال و وابستگی به پایداری هست به خصوص که نماینده فامیلش از مشهد سخنگوی پایداری های مجلس است (257038)
ل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۸:۱۴
متاسفانه اقای روحانی فقط حرف میزنه خدایا تا کی بدبختی حرف دلمو ب کی بگم (257022)
لرستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۸:۲۵
آقای دکترروحانی خیلی خوش بینانه به موضوع نگاه می کنند.دراستان لرستان هم وضع به همین منوال است .دولت قدرت اجرایی داردچرانبایدباقدرت درعرصه حاضرشودووحریم های پوشالی که میراث دولت قبلی است رادرهم شکسته وبرای پیشرفت وآبادانی این کشوردست به اصلاحات گسترده بزند.مابه این دولت رای داده ومطالبه داریم .البته حامی دولت هم هستیم واعتقادداریم علی رغم ضعف هایی آرامش وآسودگی درجامعه ایجادشده است اماراضی نیستیم وخواهان اقدامات اثرگذارهستیم . (257024)
یاسر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۸:۲۹
سیاست روحانی خریدن زمان برای رسیدن به توافق هسته ایه
حالا به هر قیمتی که در داخل کشور براش داشته باشه که به نظر من درسته (257027)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۸:۴۰
دولت در مواجهه با جناح اقلیت ونا چیز بسیار سست وناتوان نشان میدهد باید باجسارت به آنها حمله منطقی وجانانه کرد تادرموضع دفاع وعقب نشینی بیافتند. (257028)
کوروش 1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۹:۰۴
انتخاب روحانی انتخابی بین بد و بدتر بود با اینکه همه علم به این دارید که رئیس جمهور در ایران کاره ای نیست به قول خاتمی یک تدارکاتچی بیش نیست ولی باز خودتونو امید وار کردید . ضمن اینکه مردم ایران مردمی نیستن که بشه روشون حساب کرد بهتر آن است که بد از رای آوردن به قدرت بچسبند . (257035)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۹:۲۱
ضعف دولت ازانجایی شروع شد که رحمانی فضلی وزیر کشور شدو استاندارها رو ازطیف اصولگرا انتخاب کرد شما حتی یک استاندار اصلاح طلب نمیبینید بخاطر همین قدرت شهرها هنوز در دست اصولگراهاست اشتباه خاتمی اعتماد زیاد به اقای روحانی بود. (257040)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۹:۵۴
حقیقت این است که آقای روحانی یک اصولگرا بود و هست و ایشان با شعارهای اصلاح طلبانی رای مردم را جلب کرد ولی بعد از رای آوری به اصولگرایی بازگشت و یک کابینه نزدیک به اصولگرایان و وزیر کشور و استانداران و فرماندارن و مشاوران اصولگرا...تشکیل داد...حتی برای تک وزیر علوم اصلاح طلب هم حاضر نشدند برای دفاع به مجلس بروند..در فکر آقای روحانی این است که حتی اگر به قولها و وعده های خود عمل نکند و اهمیتی ندهند باز هم 3 سال دیگر بخاطر رد صلاحیها مردم مجبور هستند باز بین بد و بدتر به ایشان رای دهند.... (257048)
سعید اهواز
Luxembourg
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۱۹:۵۹
بیشترین رسانه ای که علیه دولت تبلیغ میکند رسانه به اصطلاح ملی است.به جرات میگویم که صدا وسیما در حال حاضر پرمخالفترین رسانه کشور است.من میخوام از همین جا به صدا وسیما بگویم همونطوری که اقای روحانی گفت دروه ی اخبار یکطرفه سر امده...تو این مدت صدا وسیما هر چقدر که علیه ماهواره و فیس بوک و غیره..تبلیغ کرده مخاطباشون بیشتر شدند (257050)
عدالت
Germany
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۲۰:۰۱
اگر آقای روحانی نباید ر مقابل رد صلاحیتهای گسترده مجلس بعدی با هدف اینکه اصلاح طلبان مجلس را با رای مردم نگیرند....سکوت و منفعلانه عمل کند و از حق مسلم مردم یعنی انتخاب ازادانه دفاع نکند . . . (257053)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۲۰:۴۲
احسنت بر بهار اقای روحانی واقعا داری مارا ناامید می کنی شمایی که در ایام انتخابات می گفتی من با توصیه اقای هاشمی و اقای خاتمی به میدان امده ام چگونه اکنون خود را اصلاح طلب نمی نامید. (257067)
پردیس
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۲۰:۵۳
خیلی از کامنت ها را خارج از منطق سیاسی میبینم و بیشتر احساسی است !دنیا به آخر نرسیده و تازه اول نبرد است ,باید صبر پیشه کنیم و با تفکر و تعقل اندیشمندان و تئورسین های قوی اصلاحات مجلس را از دست افراد موجود خارج نمایند ,,اگر چه میدانیم که شورای نگهبان برنامه داس وار دارد اما با نیروهای نه خیلی اسمی وارد گود مجلس شد تا از تیغ تیز شورا گذر کرده و دست و بال روحانی را برای آینده باز سیاسی کمک کنیم اگر در این راه منفعلانه و بی تدبیر عمل کنیم بازنده خواهیم بود.. (257072)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ۰۶:۲۷
أحسنت كاملا نظرت درست و منطقى است (257139)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۲۱:۳۶
آخه کسی که تمام کارش رو منوط کرده به نتیجه گرفتن مذاکرات معلومه هیچ برنامه ای نداره. در مقام یک مدیر اجرایی هم هیچ اقتداری عملا نداره هر چند در حرف بگه چنین و چنان می کنم. به عمل کار برآید آقای روحانی (257086)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۲۱:۵۳
شاید برای بعضی از دوستان این تحلیل کمی احساسی بظر بیاید اما واقعیت دارد. همه تا شش ماه اول انتظار داشتند که اتفاق خاصی نیفتد اما بعد از آن دیگر نمیشود دلیل آورد که دولت هنوز سوار کار نشده است. شاهد هستیم که در بسیاری از سازمانها و ادارات دولتی هنوز مدیران قبلی فعال هستند و با تصمیمات و مدیریت خودشان عملا باعث ناکارآمد جلوه دادن دولت میشوند که نتیجه ای به جز نارضایتی مردم و هواداران دولت نمشود. اگر دولت باصطلاح آهسته میرود و میاید که گربه شاخش نزند!! نباید انتظار پیروزی در انتخابات را داشته باشد (257093)
همراهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ۰۶:۲۵
بى خيال تو ديگه چى ميگى همه تو رو شناختن لابد نويسنده مقاله پسر عموته (257138)
روح ا..
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ۰۶:۲۸
در غلط بودن اين مقاله همان بس كه كامنت هموطن آن را تأييد كرده (257140)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۲۲:۰۵
تحلیل ابکی مثل همیشه سیاه نمایی (257094)
پارسا
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۲۲:۱۰

همه مون سرکاریم
درضمن آقای روحانی نباید فراموش کنه که پیروزیش تو انتخابات رو مدیون سه نفره :
سید محمد خاتمی ، میرحسین موسوی ، اکبر هاشمی رفسنجانی
بهار حداقل تو سانسورم نکن (257095)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ۰۴:۲۱
و البته آقای عارف و حمایت اکثر احزاب اصلاح طلب.... (257128)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۲۲:۴۰
خاتمی رو بدبخت کردید حالا نوبت روحانیه (257098)
اصلاح طلب آریایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ۰۶:۴۲
خاتمی را دموکراسی خواهان و اصلاح طلبان و روشنفکران که حدود دو سوم مردم هم هستند بدبخت نکردند تنها اقتدارگرایان و افولگرایان و حکومتی های تندرو این بلا را سرش آوردند گرچه که این بلا ها به خودی خود در درونش نعمت است واز جمله سبب محبوبیت دوچندان وی و اتحاد شد وسبب پیروزی رای وی در 92 و انشالله در 94 هم ""خبرگان"" و هم شورا. (257141)
عضو ستاد مرکزی آقای روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۲۲:۴۱
هیچ کس و هیچ دولتی بی عیب و بی ایراد نیست چون دوران معصویم به سر آمده اما بنده اعتقادم بر این است که بزرگترین ایراد دولت آقای روحانی که میتوان آن را چالش دولتی تدبیر نامید بی اعتنایی به نیروهای طرفدار دولت تدبیر است که واضح ترین نمونه آن طرد و ترک اعضای ستاد آقای روحانی است . آقای روحانی باید بداند که اعضای ستادش او و برنامه هایش را قبول دارند و داشتند و اگر کمک آنها نبود موفقیتی حاصل نمیشد و طرد آنها و کنارزدنشان کم لطفی بوده وقتی آنها را با کم لطفی حذف میکنند میدان برای رقبا خالی میماند (257099)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۲۲:۴۷
تا دولت روحانی افق واهداف برنامه هایش را بصورت یک تابلو در انظار عمومی به نظر مردم شفاف اعلام نکنه و از ان صیانت ننماید مردم نیز کم کم از او روی گردان میشوند مردم اگر به اصلاح طلبان روی خوش نشان دادن در انتخابات از قوت انان و استواری در اقداماتشان نبود بلکه از دست افراطیون اصول گرایان خسته شده بودن و گرنه اصلاح طلبان نمره ضعیفی در پاسخ به مطالبات حداقلی مردم داده اند . . . (257101)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ۲۳:۰۲
خداییش یک کم صبر کنید بابا . شروع کردید......محمود بر می گرده ها....بی خیال بابا بزارید آرامش داشته باشیم از دست .....آقا محمود (257102)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ۰۲:۱۶
بابا شما را به خدا بگذارید این مرد کارش را بکند البته نقاط ضعف را برای یاداوری بگویید ولی نه با اینهمه شدت. (257123)
ایرانی 1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ۰۲:۲۲
اقای روحانی به مردم رجوع کن.محکم باش ازمردم کمک بخواه تا واردصحنه بشن (257124)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ۰۴:۱۶
انتصاب فرماندار الیگودرزسوال برانگیز است!!!!!!!!!!!!!! نیروهای احمدی نژاد در اولویتِ مسئولیت در دولت روحانی !!!!!!!!!!!!!!!!!!! آیا این دهن کجی به مردم نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (257127)