به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۲ - ۰۰:۳۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۹/۲۱ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۷۲۶۴

پيشكسوت تيم‌ملي در بستر بيماري/عكس

با لباس تيم ملي در دهه 50
با لباس تيم ملي در دهه 50
گروه ورزشي: عليرضا عزیزی متولد: ۱۳۲۸/۱۰/۲۲ - آبادان از ملي پوشان دهه 50 فوتبال ايران در بستر بيماري است.
مثل بسیاری از فوتبالیست های بزرگ خوزستانی است و فوتبال خود را از این دیار و زیر نظر مرحوم منوچهر سالیا آغاز کرده است، اولین تیمش جم آبادان بود، تیمی که برایش پله ترقی شد تا به تهران بیاید و سر از تیمی درآورد که همه حریفان را از مقابله اش بیمناک می‌کرد،این تیم گارد نام داشت و بعدها تبدیل به تیم هما شد، عزیزی هافبک تکنیکی فوتبال ایران بعد به پرسپولیس پیوست وبه خاطرمهارتهایی که داشت سر از تیم ملی درآورد. تیمی که در المپیک مونیخ حاضر بود و موفق به کسب جام ملتهای آسیا شد. عزیزی موفقیت های زیادی کسب کرده و همراه با تیم هایش صیاد مدال ها و جام های فراوانی بوده است. او در بازی های مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ حاضر بود و هنرهای خود را در خدمت تیم ملی ایران گذاشت. عزیزی در الشعب امارات هم بازی و مربیگری کرده است.

دهه 50 در تيم هما به مربيگري استاد پرويز دهداري معلم اخلاق فوتبال ايران
به گزارش گروه ورزشي بهارنيوز، عليرضا عزيزي از جمله مردان بي‌ادعاي گذشته فوتبال ماست كه به سهم خويش گوشه‌اي از بار سنگين وفاداري و مسووليت‌شناسي را كشيده است. اينك اين دست‌هاي پرتوان و قلب مهربان و عشق سوزاني كه هميشه به شعله‌وري فوتبال خوزستان همت گماشته بود، دستخوش بيماري و رنج است و تنهايي سايه سنگيني خود را بر چشم نحيف وي افكنده است. اينك درخت زندگي وي نيازمند آبياري است و چشمان پرانتظار و قلب مهربانش در جستجوي ياران ديروز و عاشقان امروز است.

تیم منتخب پیشکسوتان ملی در مراسم اختتامیه مسابقات فوتسال جام شهید مدرس تیم منتخب نمایندگان مجلس را با نتیجه ۳ بر ۱ شکست داد. (آبان ماه سال گذشته 1390) عليرضا عزيزي نفر سوم سمت چپ (ايستاده رديف اول)

عليرضا عزيزي نام كوچكي در فوتبال ايران نبود، بازيكني كه سال‌ها در تيم‌هاي شاهين‌، پرسپوليس، هما تهران و تيم ملي ايران همچون مهتابي مي‌درخشيد. همين ديروز بود پرويز دهداري، مهراب شاهرخي، ايرج سليماني، صفر ايرانپاك، منوچهر ساليا، امير نعمت‌پور، اسفنديار دوستاني، عيسي عساكره، قاسم شوشي، عموعزيز منتظري، حسين الماسي، ملك‌زاده و... دست مهربانشان را بر سر فوتبال خوزستان مي‌كشيدند و با عشقي عميق و پايان‌ناپذير براي سربلندي اين خطه همت مي‌گماشتند، اينك آنان در ميان ما نيستند؛ اما خاطرات، يادها و تلاش‌شان در قلب هرخوزستاني زنده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *