به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ - ۲۳:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۲ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۲۵۶۳۵
کاهش جزئي قيمت برخي خودروهاي خارجي؛

سايه رکود در بازار خودروهاي داخلي

گروه اقتصادي:​ کاهش نرخ ارز و رکود بازار باعث افت جزئي قيمت برخي خودروها به ويژه خودروهاي خارجي در بازار شد اما به طور کلي سايه رکود بر بازار خودروي کشور سنگيني مي​کند.
سايه رکود در بازار خودروهاي داخلي
کاهش قيمت ارز و نبود خريدار براي خودروهاي گران موجود در بازار باعث کاهش جزئي قيمت برخي خودروها به ويژه محصولات خارجي شده است. بر اين اساس، قيمت پژو 206 تيپ 2 با افت 500 هزار توماني به 37.5 ميليون تومان رسيده و هر دستگاه پژو 206 تيپ 5 نيز با کاهش قيمت 2 ميليون توماني، اين روزها 36.5 ميليون تومان معامله مي‌شود.همچنين قيمت پژو 206 صندوق‌دار مدل V8 با 1.5 ميليون تومان کاهش به 37 ميليون تومان رسيده و مدل V9 اين خودرو نيز همچنان با قيمت 50 ميليون تومان در بازار معامله مي‌شود. بر اساس اين گزارش قيمت پژو پارس سال با 700 هزار تومان کاهش، به 34 ميليون و 800 هزار تومان رسيده است،وانت پيکاپ دوکابين نيز با افت يک ميليون توماني 81 ميليون تومان است. تيانا با کاهش قيمت 2 ميليون توماني مواجه شده و در حال حاضر اين خودرو 139 ميليون تومان به خريداران عرضه مي‌شود.

در مورد خودروهاي خارجي مونتاژ داخل نيز بايد به افت کاهش تقاضا براي خريد اين خودروها اشاره کرد. در حال حاضر قيمت ويتارا در بازار 130 ميليون تومان است در حالي که قيمت اين محصول در کارخانه به بيش از 131 ميليون تومان مي‌رسد.دليل اين مسئله، عرضه خودروهاي خارجي وارداتي مانند اسپورتيج و توسان با قيمتي در محدوده 140 ميليون تومان است که خريداران از اين نوع خودروها استقبال بيشتري مي‌کنند.در حال حاضر هر دستگاه اسپورتيج و توسان به ترتيب با قيمت 144 و 141 ميليون تومان در بازار عرضه مي‌شوند.در عين حال، قيمت تويوتا کمري نيز با افت يک ميليون توماني به 141 ميليون تومان رسيده و در همين راستا اپتيما با کاهش قيمت 2 ميليون توماني، اين روزها 135 ميليون تومان معامله مي‌شود.قيمت سراتو با افزايش 7 ميليون توماني به 112 ميليون تومان رسيده است که دليل اين افزايش قيمت، عرضه اين خودرو در مدل جديد 2014 است.قيمت هيوندايي I20 نيز با کاهش 2 ميليون توماني به 81 ميليون تومان رسيده است.

همچنين سانتافه 2014 نيز با افت قيمت 9 ميليون توماني، اين روزها به قيمت 181 ميليون تومان به خريداران عرضه مي‌شود. قيمت سوناتا نيز طي روزهاي اخير با کاهش 3 ميليون توماني، به 133 ميليون تومان رسيده است.رکود در بازار خودرو در حالي ادامه دارد که مشتريان اين بازار همچنان در انتظار متعادل شدن قيمت‌ها و کاهش نرخ در اين بازار هستند.
مرجع : فارس