به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۵۰۹۳۴
کنترل داعش بر 75 درصد شهر جلولای عراق

داعش در حال پيشروي به سمت خانقين!

گروه بين الملل: منابع خبری گزارش دادند که افراد مسلح داعش پس از درگیری‌های شدید با نیروهای پیشمرگ کرد بیشتر مناطق شهر جلولا واقع در شمال شرق بعقوبه را تحت تصرف خود درآوردند.
داعش در حال پيشروي به سمت خانقين!
به گزارش ایسنا، سایت شبکه سومریه نیوز عراق با بیان این خبر اعلام کرد: داعش 75 درصد از جلولا را تحت تصرف خود درآورده است و تعداد زیادی از خانواده‌ها به مناطق زراعی مهاجرت کرده‌اند. یک منبع در مصاحبه با سومریه نیوز گفت: افراد مسلح داعش نیمه شب گذشته با سلاح‌های سنگین و خمپاره انداز با نیروهای پیشمرگ در جلولا 70 کیلومتری شمال شرق بعقوبه درگیر شدند که در پی آن پیشمرگ‌ها عقب‌نشینی کرده و نیروهای داعش 75 درصد از مرکز جلولا را تحت تصرف خود درآوردند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: تیپ‌هایی از نیروهای ویژه کرد صبح امروز از سلیمانیه به سمت اطراف جلولا حرکت کرده تا به نیروهای پیشمرگ مستقر در اطراف جلولا کمک کنند و مانع از گسترش دامنه پیشروی‌های داعش به سمت خانقین شوند. از سوی دیگر، یک منبع در پلیس استان صلاح الدین عراق گفت: نیروهای امنیتی با کمک عشایر توانستند حمله اعضای داعش به منطقه‌ای در جنوب تکریت را ناکام بگذارند که در میان هفت تن از اعضای داعش به هلاکت رسیدند.

در همین حال، یک منبع امنیتی در پلیس دیالی گفت که در پی انفجار یک کانتینر بمب‌گذاری شده در شمال شرق بعقوبه 20 تن از اعضای پیشمرگ کشته و زخمی شدند. این منبع خاطرنشان کرد: یک عامل انتحاری که سوار بر این کانتینر بمب گذاری شده بود خود را در نزدیکی مقر وابسته به نیروهای پیشمرگ در مرکز جلولا منفجر کرد که بر اثر آن سه تن از نیروهای پیشمرگ کشته شده و 17 تن دیگر زخمی شدند.

این منبع عنوان داشت: اوضاع امنیتی در جلولا بسیار متشنج است چرا که نیروهای پیشمرگ از چند منطقه عقب نشینی کرده و افراد مسلح در آن‌ها مستقر شده‌اند. این در حالی است که نیروهای پیشمرگ کرد روز یکشنبه توانستند دو منطقه الکویر و مخمور واقع در غرب اربیل را از دست اعضای داعش بیرون بیاورند.