به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۱:۴۳
 
۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۸ ساعت ۰۰:۲۴
کد مطلب : ۴۹۸۰۱
داعش به قبر صدام هم رحم نمي‌كند!

داعش، مناره 900ساله را با خاك يكسان كرد!

گروه بين‌الملل: گروه تروریستی داعش قدیمی‌ترین مناره عراق در موصل را با خاک یکسان کرد و پل مهم و استراتژیک در غرب شهر سامرا استان صلاح الدین در شمال عراق را منفجر کردند.
داعش، مناره 900ساله را با خاك يكسان كرد!
این مناره بیش از 900 سال قدمت داشت و به «مناره الحدبا» شهرت دارد عصر (یکشنبه) پس از تخلیه آثار تاریخی داخل آن و دور کردن مردم توسط تروریست‌های داعش منفجر شد. به گزارش عرب نیوز، مناره الحدبا که همواره گردشگران زیادی را گردشگران بسیاری را جذب موصل می کرد در شرایطی ویران شد که گروه تروریستی داعش تاکنون ده‌ها زیارتگاه‌، مسجد و اماکن تاریخی را در موصل ویران کرده است.

تروریست‌ها پل مهم سامرا را منفجر کردند
عناصر گروه داعش، پل مهم و استراتژیک در غرب شهر سامرا استان صلاح الدین در شمال عراق را منفجر کردند. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حسین الخفاجی، ستوان یکم پلیس استان صلاح الدین روز سه شنبه اعلام کرد: عوامل داعش با کارگذاری بمب پل مهمی را در غرب شهر سامرا که روی رود دجله ساخته شده بود، به طور کامل منهدم کردند.

الخفاجی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی افزود: این پل یکی از پل های استراتژیک و مهم بود که شهر سامرا را به شهر تکریت (مرکز استان صلاح الدین) و استان نینوا را نیز به بغداد (پایتخت عراق) متصل می کرد. داعش روز 15 تیر 93 وارد شهر سامرا شد و مناطق شرقی این شهر را تصرف کرد و پرچم خاص خود را روی چند مرکز دولتی برافراشت اما ارتش عراق توانست این شهر را بازپس بگیرد.

گروه های مسلح در استان صلاح الدین مناطق الصینیه، بیجی، الشرقاط، تکریت و بخش هایی از الضلوعیه را تصرف کرده اند، ولی شهر استراتژیک و دینی سامرا همچنان تحت کنترل دولت مرکزی است و داعش همچنان به تلاش خود برای تصرف این شهر ادامه می دهد. داعش همچنین از روز 10 ژوئن بخش وسیعی از استان نینوا را تصرف کرده است و این در حالی است که ارتش عراق همچنان به عملیات نظامی خود با کمک عشایر و داوطلبان برای بازپس گیری مناطق تحت اشغال گروه های تروریستی و تکفیری ادامه می دهد.

انتقال جسد صدام از تکریت به مکانی نامعلوم
یک منبع آگاه در تکریت اعلام کرد که افراد مسلح وابسته به گروه نقشبندیه، صبح امروز جسد صدام حسین را از زادگاه او در این شهر به مکان نامعلومی منتقل کردند، اما یکی از نزدیکان صدام نیز با تکذیب این خبر گفت که هیچ نشانی در این خصوص در قبر صدام مشاهده نمی­شود.

این منبع با بیان اینکه افراد مسلح صبح امروز جسد صدام را از زادگاهش در العوجه واقع در جنوب تکریت به مکان نامعلومی منتقل کردند، گفت: دلایل متعددی برای این اقدام اعلام شده است از جمله اینکه اعضای نقشبندیه اعلام کردند که با توجه به درگیری­های شدید و بمباران روستای العوجه و نیز ترس از حمله احتمالی داعش به قبر صدام و تخریب آن، جسد او از این محل به جای دیگری منتقل شد.

در این میان خبرگزاری سومریه نیوز عراق نیز به نقل از یکی از نزدیکان صدام که خواست نامش فاش نشود، با تکذیب این خبر تاکید کرد که «ما با عنوان پسرعموها و عشیره صدام اجازه چنین کاری را نخواهیم داد». به گفته وی، تعداد زیادی افراد مسلح از نزدیکان صدام در اطراف قبر او مستقر هستند تا از تخریب این محل یا انتقال جسد او جلوگیری کنند. صدام در سال 2006 به دار آویخته شد و جسد او به زادگاهش در روستای العوجه منتقل و به خاک سپرده شد.

داعش ویدیوی دیگری از قتل شیعیان عراقی را پخش کرد
وبسایت متعلق به داعش یک نوار ویدیویی شامل کشتار تعدادی جوانان عراقی را منتشر کرده است.
این نوار ویدیوئی سی دقیقه‌ای به مناسبت عید فطر در وبسایت "دولت اسلامی" قرار داده شده و در آن نفرات مسلح داعش دیده می‌شوند که ماسک به صورت زده و تعدادی جوان را به سوی یک رودخانه هدایت می‌کنند.

افراد مسلح در کنار رودخانه با شلیک گلوله به سر این جوانان، آنان را به قتل می‌رسانند و اجسادشان را در آب می‌اندازند. مشخص نیست که آیا قربانیان این اقدام از نظامیان عراقی هستند یا جوانان عادی، اما در این نوار گفته می‌شود که آنان شیعه هستند. به گزارش بی بی سی، ظاهرا این نوار ویدیوئی با هدف تضعیف روحیه نظامیان عراقی تهیه و منتشر شده است و در آن به نظامیان عراقی هشدار داده می‌شود که در صورتی که در صدد مقاومت برآیند، به همین سرنوشت دچار می‌شوند.

انتشار نوارهای ویدیوئی از قتل افراد از سوی داعش اقدام بی‌سابقه‌ای نیست و بخشی از جنگ تبلیغاتی این گروه علیه دولت به رهبری شیعیان در عراق را تشکیل می‌دهد. پیشتر نیز نوارهای ویدیوئی شامل قتل نظامیان عراقی در وبسایت این گروه انتشار یافته بود. در یکی از این نوارها، چندین نفر که اونیفورم ارتش عراق را بر تن داشتند، در برابر دوربین با گلوله افراد داعش به قتل می‌رسند. قبل از قتل این افراد، آنان ناگزیر می‌شدند تا به حمایت از داعش شعار دهند.