به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۸۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۵۸۲۷۰
نامه وزارت‌ کشور به لاریجانی درباره طرح مجلس؛

دولت مخالف طرح آمران به معروف نمایندگان است

گروه سیاسی: سخنگوی وزارت کشور، از نامه وزارت کشور به علی لاریجانی درباره طرح امر به معروف خبر داد و گفت: «امیدواریم با نظر مساعد مجلس و هیات رئیسه این طرح به کمیسیون برگردد.»
دولت مخالف طرح آمران به معروف نمایندگان است
به گزارش فرارو، حسینعلی امیری، در مورد "طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر" که در مجلس شورای اسلامی مطرح است، گفت: «وزارت کشور در مورد این طرح بحث های کارشناسی مفصل و مبسوطی دارد و وزیر کشوز نیز نظرات کارشناسی وزارت را در 3 صفحه به رئیس مجلس اعلام کرد.»

او اظهار امیدواری کرد که با نظر مساعد مجلس و هیات رئیسه "این طرح به کمیسیون برگردد تا با نظرات کارشناسی، دقت بیشتر و شنیدن نقطه نظرات مختلف بررسی شود." امیری امر به معروف و نهی از منکر را یک امر شرعی خواند و گفت: «هیچ تردیدی در مورد توجه امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد و نه تنها به عنوان تکلیف اداری بلکه به عنوان واجب شرعی بر خودمان فرض می دانیم که آن را اجرایی کنیم اما در خصوص راهکارهای اجرایی کردن و اثربخش بودن این طرح نظراتی داریم.»

کلیات طرح نمایندگان مجلس برای "حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر" 15 مهر در مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گرفت و جزییات آن در دست بررسی نمایندگان قرار دارد. بنا به این طرح هیچ فرد یا نهادی حق ندارد مانع از اجرای "امر به معروف و نهی از منکر" بشود و در صورت بروز درگیری در این زمینه، مجازات کسانی که علیه امر به معروف‌کنندگان اقدامی کنند سختگیرانه خواهد بود.

به سازمان بسیج هم این وظیفه داده شده است که افرادی را برای انجام امر به معروف و نهی از منکر سازماندهی کند. همچنین مطابق بخشی از این طرح، این اختیار به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر داده شده است که برای تجمع‌ علیه آنچه نمایندگان "منکرهای موجود در جامعه" خوانده‌اند، مجوز صادر کند.

دولت مخالف این طرح است
مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، در هنگام بررسی کلیات طرح در انتقاد از این مساله گفته است: "در این صورت تکلیف وزارت کشور چیست؟ اگر ناامنی به وجود آید چه کسی پاسخگوی آن خواهد بود؟"