به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۷ - ۲۰:۲۷
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۶۶۳۷۰
جام ملت های آسیا - 2015

صعود ايران به مرحله يك هشتم قطعي شد

گروه ورزشي: تيم ملي ايران در يک بازي پرفشار و سخت با تک گلبا گل ديدني و 3 امتيازي سردار آزمون 6 امتيازي شد و صعودش به مرحله بعد جام ملت های آسیا - 2015 را مسجل کرد.
صعود ايران به مرحله يك هشتم قطعي شد
ترکیب ایران: علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهرداد پولادی، احسان حاج‌صفی، وریا غفوری، آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی ، جواد نکونام، سردار آزمون و اشکان دژاگه سرمربی: کارلوس کی‌روش

ترکیب قطر: قاسم برهان، عبدالکریم حسن، المهدی علی مختار، حسن الهیدوس، ابراهیم ماجد، بوعلام خوخی، اسماعیل محمد، محمد عبدالله، محمد مونتاری، کریم بودیاف و احمد محمد السید
سرمربی: جمال بل ماضی

شرح گل:
در دقیقه 52 تکل زیبای آندرانیک تیموریان و پاس طلایی اشکان دژاگه زمینه‌ساز این گل 3 امتیازی بود.روی سماجت آندرانیک تیموریان و ارسال کوتاه اشکان دژآگه روی نقطه پنالتی، سردار آزمون با حرکتی تکنیکی و زیبا مدافع قطر را پشت سر گذاشت و ضربه دقیقش را به گوشه دروازه زد و ایران را با یک گل پیش انداخت.

اتفاق ویژه:
سردار آزمون در دقیقه 60 با توجه به مصدومیت پای چپش از زمین بازی خارج شد و رضا قوچان نژاد وارد بازی شد. زننده گل ایران مقابل قطر بعد از حضور روی نیمکت از این اتفاق ناراحت بود و اشک هایش جلب توجه می کرد.

پس از آنکه رضا قوچان نژاد مهاجم تیم ملی ایران سومین بخت گلزنی خود را با اندکی خودخواهی هدر داد، کی روش با عصبانیت و کوبیدن بطری به زمین خشم خود را نشان داد. گلزنی بیشتر ایران در این مسابقه می توانست خیال ما را برای بازی آخر و دیدار برابر امارات راحت کند.

شرح بازی:
ایران با درخشش یک مهاجم و فرصت طلبی تیمی و دفاع کم نقص از این مسابقه دشوار با 3 امتیاز بیرون آمد تا صعود خود به دور دوم رقابت ها را قطعی کند. برای ایران سردار آزمون در دقیقه 52 با یک ضربه استثنایی گل زد تا با این گل ایران پنجمین تیم صعودکننده به دور حذفی تورنمنت باشد.

ایران بازی را کمی تهاجمی تر از مسابقه بحرین آغاز کرد اما در نهایت از بازی اول کمتر گل زد این در حالی است که امروز روز فرارهای قوچان نژاد و دژاگه می توانستیم بارها دروازه قطر را در نیم ساعت پایانی باز کنیم. اما 4، 5 بخت مسلم گلزنی با بی دقتی حمله وران ایران هدر رفت.

نکته مهم در این مسابقه دفاع یک پارچه و سختگیرانه بلوک دفاعی ایران بود که حتی یک موقعیت گل صددرصد را هم به قطر نداد. اگرچه قطری ها برای این بازی با ساز و برگ کامل و برای پیروز و حمله به زمین آمده بودند. آنها کار را برای ما سخت کردند تا کی روش روی به تعویض های دفاعی هم بیاورد و در نهایت با حسابگری به دور بعد برسد. ایران در بازی سوم مقابل امارات قرار خواهد گرفت و برای صعود به عنوان صدرنشین احتیاج به پیروزی دارد.

تیموریان بهترین بازیکن دیدار ایران و قطر شد

هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان بهترین بازیکن دیدار ایران و قطر در جام ملت‌های آسیا شناخته شد.
آمار تیموریان در این بازی به شرح زیر است:
خلق موقعیت ۲ مورد
۳۳ پاس
میانگین پاس‌های داده شده ۱۷.۹۷ متر
درصد پاس های درست ۷۵/۷۶

مصدوميت سردار آزمون حاد نيست

مصدوميت زننده گل ايران به قطر باعث نگراني کادرفني و ايراني‌ها شده است. سردار آزمون که با حرکتی زیبا توانست تک گل ایران را مقابل قطر به ثمر برساند در اواخر بازی با توجه به مصدومیتش از زمین خارج شد. مصدومیت بازیکن جوان و لژیونر فوتبال ایران باعث نگرانی کادرفنی شده است که گفته می‌شود کادرپزشکی آن را یک گرفتگی خفیف اعلام کرده که تا فردا برطرف خواهد شد. البته کادرپزشکی تیم ملی هرگونه جواب نهایی درباره مصدومیت آزمون را به بعد از معاینه دقیق روی پای او اعلام کرده و قرار است طی 24 ساعت آینده آن را اعلام کنند.

حامد
France
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۵:۲۴
تبريك ميگم... اما اگه يه كم واقع بين باشيم هيچ بازى زيبايى از تيم ملى نديديم متاسفانه. ياد ندارم تيم فوتبال ايران اينقدر دفاعى بازى كنه اونم مقابل تيمى مثل قطر...!!!
عيار واقعى فوتبال ايران در بازى مقابل ژاپن،استراليا و كره جنوبى مشخص ميشه...گر چه با اين بازى كه ميبينم بعيد ميدونم امارات رو هم بتونن ببرن!!
البته اگه اتوبوسى دفاع كنن شايد امارات رو ببرن اما اين سبك بازى جلوى كره، ژاپن و استراليا جواب نميده!! (279186)
احمد از بریزبن
Australia
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۷:۲۰
آقا ما اینجا سنگ تموم گذاشتیم. بازی بعدی اینجا تو شهر خودمون بریزبن انجا میشه/ اینجا هم می ترکونیم.
خدا کنه ایران دیگه اینجوری بازی نکنه و یه بازی سر تا سر هجومی بازی کنه
ایران اگه قهرمان نشه خداییش خیلی زوره تو آزادی اینقدر هوادار پور شور که 90 دقیقه تشویق کنه نداره
ViVa Iran (279230)
بنفشه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۸:۰۳
انصافا عاااالیی بودید...به شما هم باید خسته نباشید گفت (279261)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۸:۵۸
درود‌به‌بچه‌های‌ایران‌،تو‌این‌‌جامها‌نتیجه‌مهمه‌نه‌بازی‌قشنگ‌وافرین‌به‌شیر‌پسر‌ترکمن‌صحرا‌سردار (279302)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۹:۳۳
یک چهارم نه یک هشتم............... (279319)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۰:۳۶
این اخرها از استرس داشتم میترکیدم (279346)