به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۲ - ۰۰:۳۷
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۳ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۶۳۳۰۰

داعش ۴‌نفر را به اتهام «سب‌الله» گردن زد!

گروه بين الملل: دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: پلیس گروه دولت اسلامی موسوم به داعش در غرب این کشور ۴ سوری را به اتهام «سب الله عزوجل» (کفر) گردن زد.
داعش ۴‌نفر را به اتهام «سب‌الله» گردن زد!
به گزارش خبرگزاری رویترز، دیدبان حقوق بشر سوریه در اطلاعیه خود گفته است حکم گردن زدن این چهار مرد در حمص شرقی به دست «پلیس دولت اسلامی» اجرا شد. این نهاد حقوق بشری که بر مسائل حقوق بشر در مناطق درگیری‌ها در سوریه نظارت می‌کند، روز سه شنبه نیز طی گزارشی اعلام کرد، داعش یک شهروند سوری را به اتهام «سب الله» در شهر «بلده» واقع در شمال سوریه سر برید. ساکنان محلی و فعالان سوری می‌گویند از زمان تشکیل دولت اسلامی «داعش» در برخي مناطق سوریه، بار‌ها شاهد نقض آشکار حقوق بشر از سوی این گروه بودند. به گفته آنها این گروه با برداشت غلط از اسلام و قوانین شرعی، به جنایت‌های خود علیه مردم این کشور ادامه می‌دهد.

به گفته این منابع، گروه‌های تندروی دیگری نیز در رقابت با داعش، برای اجرای «احکام اسلامی» به آزار و اذیت مردم ادامه داده و هر روز جنایت‌های متعددی را در حق شهروندان سوری مرتکب می‌شوند. بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، گروه داعش روز جمعه پس از نماز یک مرد و یک زن سوری را به اتهام «زنا» در شهر منبج واقع در شمال این کشور سنگسار کرد.

داعش هلی‌کوپتر ارتش عراق را سرنگون کرد

مقام‌های دفاعی عراق می‌گویند شبه‌نظامیان گروه داعش یک هلی‌کوپتر نظامی این کشور را در آسمان سامرا سرنگون کرده‌اند و دو خلبان این هلی‌کوپتر در این حمله کشته شدند. به گفته مقام‌های عراقی، داعش از راکت‌انداز دستی برای هدف قرار دادن هلی‌کوپتر استفاده کرده‌ است.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس این نوع هلی‌کوپتر نظامی ایرباس برای حمل و نقل، شناسایی و عملیات رزمی استفاده می‌شود. این اولین بار نیست که هلی‌کوپترهای ارتش عراق توسط داعش سرنگون می‌شوند، اما تکرار این حملات باعث افزایش نگرانی‌ها از توان ضدهوایی داعش و دستیابی این گروه به تسلیحات حمله به هواپیما شده است. در ماه اکتبر شبه‌نظامیان داعش دست کم دو هلی‌کوپتر نظامی عراق را در حومه شهر بیجی سرنگون کردند. داعش حدود یک‌سوم از خاک عراق و سوریه را اشغال کرده و در آن "خلافت اسلامی" اعلام کرده است.