به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۵ - ۰۷:۲۷
 
۸۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ساعت ۲۰:۱۳
کد مطلب : ۶۵۸۶۷

10‌جمله جنجالی از روحانی از گازانبری تا...

گروه سیاسی: در عرف سیاست و سیاست ورزی یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار و جریان ساز یک فرد سیاسی نوع گفتمان و ادبیات اوست بزرگان سیاست در تمام دنیا انرژی زیادی برای آنچه که پشت تریبون می گویند صرف می کنند روسای جمهور که به نوعی ویترین سیاست ورزی یک مملکت هستند، نقش تعیین کننده ای دارند :گاه مثل رییس جمهور سابق با ادبیات خارج از عرف به طور خاص آنهایی که بازتاب بین المللی هم دارند ایجاد هزینه و حاشیه میکنند، به مانند آنچه که جناب دکتر احمدی نژاد در رابطه با هولوکاست بیان کردند،گاه اما نوع بیان و آرامش چهره سبب جذابیت میشود، دکتر حسن روحانی همان چیزی بود که مردم طلب می کردند غافل از اینکه ایشان هم بعدتر در سخن و کلام از خط بیرون خواهد زد گرچه که ادبیات ایشان بیشتر مصرف داخلی داشته است ، روحانی از این نظر شاید جایی بین خاتمی و احمدی نژاد ایستاده است :واکنش او در مقابل مخالفانش نه به اندازه ی محمد خاتمی منفعلانه است نه به اندازه ی محمود احمدی نژاد خارج از عرف و جسورانه، با هم نگاهی به مهم ترین جملات 20 ماه اخیر ایشان انداخته ایم...
10‌جمله جنجالی از روحانی از گازانبری تا...
(گازانبری)-17 خرداد ماه 1392 -تلویزیون شاه کلید مبارزات انتخاباتی را همین واژه ساخت ،در میانه مناظره ی انتخاباتی روحانی خطاب به قالیباف راجع به مباحث 18 تیر گفت: ((از آقای قالیباف خیلی تعجب میکنم، درست است باید رقابت کنیم اما نه اینجوری، آقای قالیباف دلم نمی خواست بگم آنجا بحث این بود، شما میگفتید دانشجویان بیایند ما حمله ی گاز انبری می کنیم))

(حقوقدان)-17خردادماه 1392-تلویزیون بازهم خطاب به قالیباف :((هیچوقت پادگانی فکروعمل نکردم،جزو افرادی هستم که حقوق خواندم،من سرهنگ نیستم))

(کم سواد)-15 بهمن1392-اجلاس روسای دانشگاهها ومدیران پارک های علم و فناوری حسن روحانی با اشاره به برخی انتقادات از توافق ژنو گفت((چرا فقط یک عده معدود و کم سواد که از جایی خاص تغذیه می شوند،باید از توافق ژنو حرف
بزنند،اما اساتید دانشگاهی ما خاموشند))

(شناسنامه)-9اردیبهشت ماه 1393-نمایشگاه کتاب رییس جمهوری در میان اهالی رسانه گفت:((به دنبال سانسور دولتی نیستم و از همه می خواهیم درباره دولت شناسنامه دار سخن بگویند و اعلام وابسته به کدام جناح هستند،تخریب دولت با پول بیت المال پسندیده نیست))

(بهشت زوری)-3 خرداد ماه 1393-همایش بیمه سلامت همگانی در روزهایی که طرح حمایت از امر به معروف و نهی از منکر تیتر یک رسانه ها شده بود حسن روحانی اینگونه واکنش نشان داد((اینقدر در زندگی مردم دخالت نکنیم،بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند،نمی توان به زور و شلاق مردم را به بهشت برد))

(جهنم)-20 مردادماه 1393-همایش سالانه سفرا و نمایندگی های ایران در خارج از کشور روحانی خطاب به منتقدین مذاکرات گفت:((عده ای شعار سیاسی می دهند اما بزدل سیاسی هستند،هر وقت مذاکره می شود می گویند می لرزیم ،به جهنم بروید جای گرم که نلرزید))

(تازه به دوران رسیده)-16 آذرماه 1393-دانشگاه علوم پزشکی تصویر گروهی از دانشجویان معترض به مذاکرات هسته ای در گوشه ای از سالن جلب توجه میکند اما روحانی با جمله ای سالن را به مرز انفجار میرساند((عده ای باید از منافع زودگذر خود بگذرند،عده ای تازه به دوران رسیده که ما به آن ها احترام میگذاریم لازم نیست نسبت به آینده و ارزش های اسلام و انقلاب دل نگران باشند))

(تفنگ وپول و سایت)-17 آذرماه 1393-همایش ارتقا سلامت اداری روحانی که از سلامت در قدرت می گوید با نشانه هایی خاص جملاتی نه چندان آرام میگوید((باید تجمیع قدرت را از بین ببریم،با تجمیع یک قدرت در نهاد ،فساد درست میشود،اگر تفنگ ،پول ، قدرت ، روزنامه و سایت و تبلیغات در یک جا جمع شود ابوذر و سلمان هم که باشی فاسد می شوی ))

(آرمان سانترفیوژی)-14 دی ماه 1393-همایش اقتصاد ایران رییس جمهور که از لزوم تامین رفاه و تقدم منفعت در دیپلماسی میگفت باجمله ای فضا را گرم کرد((آرمان ما به سانترفیوژها وصل نیست))

(همه پرسی) -14دی ماه 1393-همایش اقتصاد ایران این آخرین اظهار نظر رییس جمهور است،او با تکنیک مصدق قصد پیشبرد اهدافش را دارد: ((یکی از بخش های مهم قانون اساسی پیرامون همه پرسی از مردم است، من به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی دلم می خواهد شرایطی فراهم شود تا به این اصل قانون عمل کنیم و یک بار هم که شده آن چیزی را که برای همه مهم است و اهمیت دارد از مردم بپرسیم))
مرجع : برترین‌ها

ا ت ش ب ی گ زاده
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۰:۵۱
همه این 10 گفتار یکی از یکی زیباتر است چرا که باید جواب های هوی باشد .اینایی که اقای روحانی گفته اند ما مردم هم میگوییم اما صدایمان بجایی نمیرسد (276938)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۰:۵۴
من در انتخابات در ستاد روحانی بودم. اما تو این 2 سال به جای امید بیشتر ناامید شدم.مخصوصا در حوزه فرهنگی.از لغو کنسرت ها گرفته تا بی احترامی به موسقی. فیلترینگ که برداشته نشد زیاد تر هم شد. امیدوارم دکتر به جای حرف کارهای جنجالی و قاطعانه انجام بدن بیشتر ناامید نکن (276939)
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۱:۱۳
زنده باد من که از بازخوانی این جملات لذت بردم
اما امیدوارم آقای ج....ی به سن و سال ایشان گیر نده و واسه دور بعد انتخابات صلاحیت ایشان را زیر سوال ببرد. (276946)
مم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۱:۱۶
اگه این چندتا جمله هم از دهن آقای روحانی درنمی یومد که واقعا بست می نشستم دم وزارت کشور و رایم را پس می گرفتم. انتظار خیلی بیشتر از این حرفها داشتیم از ایشون. ولی به همین چند عبارت اکتفا کردن (276952)
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۱:۱۷
روحانی،امیدی به کلیدت نیست جون کلیدت چوبی است و قفلی را نمی گشاید.
خاتمی،امیدی به تو هم نیست.
هاشمی،امیدی به تو هم نیست.
موسوی ،امیدی به تو هم نیست.
.
.
. (276953)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۱:۳۲
خلاف آن‌چه عده‌ای باور دارند، به نظرم من حتی مطرح شدن این مسائل، ولو تنها در حرف باشد نه عمل، خود برکاتی به دنبال دارد. کمترین فایده آن است که مطرح شدن این مسائل باعث بیدار شدن جامعه و ارتقاع فرهنگ جامعه می‌شود. موجب می‌شود دعدعه‌ی این حقوق برای شهروندان بوجود بیاید. زیرا متاسفانه به علت عدم دسترسی آزاد به اطلاعات، هنوز عده‌ی قابل توجهی از مردم‌ما آگاهی به حقوق خود و قانون اساسی کشورشان ندارند. (276961)
رضا
Canada
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۱:۳۸
در مورد حرکت گازانبری آقای روحانی بعد چند دقیقه حرفشون رو عوض کردن فیلمش هم تو یوتیوب هست قبلا هم در موردش صحبت شده, اونجا هم که گفت اگر تفنگ ،پول ، قدرت ، روزنامه و سایت و تبلیغات در یک جا جمع شود ابوذر و سلمان هم که باشی فاسد می شوی ,اگه تفنگش رو حذف کنی آدم یاد دانشگاه آزاد می افته (276965)
قابل توجه دیگران!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۱:۴۶
1. تاریخ اخیر جهان نشان داده که عظمت یک ملت به قدرت خلافیت و تولیدات آن ملت است که نتیجه آن قدرت اقتصادی می شود
2. همه پرسی یکی از ارکان جمهوری است. کسانی که آن را برنمی تابند و با شنیدن آن ترش می کنند و می لرزند با قانون اساسی مخالف هستند زیرا در قانون اساسی نوع حکومت درایران جمهوری اسلامی (276967)
هوادار اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۱:۵۳
اگرچه معتقدم اصولگراها از اداره يك نانوايي هم عاجزند ولي اما انصافا آقاي روحاني مرد جسور و داراي ارزشهاي والاست اين از همان بكاربردن واژه " گاز انبري " توسط ايشان در مناظره معروف قابل درك بود حريف را كيلومترها پشت سر گذاشت !!! (276969)
آلامتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۲:۰۲
کاش این حرفها با عمل هم همراه می شد ، یا لا اقل کارگزاران منصوب ایشان از این گفتار و شیوه تبعیت می کردند. (276973)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۲:۰۳
همه این جملات پسندیده ودر خور تعظیم است.ولی در مقام عمل آیا اقدامی شده است؟حرف زدن آسان است ولی باید مرد عمل بود. (276974)
ابراهيم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۲:۲۱
شجاعانه بود (276976)
صوفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۲:۳۵
ضمن احترام به دکتر روحانی ،
اما حرف را باید به کرسی نشاند تا مردم از ثمره آن بهره مند شوند و گرنه تلویزیون ایران هم زیاد حرف میزند (276982)
سوادکوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۲:۳۷
کلید گذر از ابن نابسامانی از بین بردن تجمیع قدرت است (276984)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۲:۴۷
سلام ،
و امیدواریم اقای رئیس جمهور که با اختلاف رای 13 میلیونی نسبت به نفر دوم (اقای جلیلی) از مردم کسب رای کردند،برای اراء مردم احترام قائل شوند و اگر نمی توانند به هر دلیل به صددرصد قولهایشان عمل کنند،لااقل به 20% اقوال فوق،یعنی 2 تا از انها عمل کنند،و ما را پیش دوستان،همکاران و خانواده که انهمه برایشان روحانی روحانی میکردیم،رو سفید کنند. من که خجالت میکشم از این همه تبلیغی که برای شما کردم عقب نشینی کنم و نخواهم کرد. (276986)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۲:۴۹
آقای روحانی مواضعت گاه آنقدرمحکم است که دل همه ی مارا خوش میکنی و گاه در ورطه ی عمل...
میدانم که میان تو ودولتت فاصله است و باید تو ودولتت را جداگانه نقدکرد، ولی ایکاش ازاول دولتت را با اصولگرایان اخراجی و اصلاح طلبان خسته تشکیل نمیدادی تا برای حفظ کرسی شان-چون ازهمه جا رانده اند- دست به هرگونه محافظه کاری بزنند!
بهار خواهشا چاپ کن. مرسی (276987)
123
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۲:۵۵
روحانی ویرانه ای را که ساخته همین منتقدین بود تحویل گرفت.بدتر و شایسته تر از این ادبیات برازنده ی انهاست. (276988)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۲:۵۸
موضوع همه ÷رسی چی هست ؟ (276990)
حامد
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۳:۱۳
مهم ترین : تفنگ و پول و سایت (276991)
اسماعیل خلفازاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۳:۲۴
باید تجمیع قدرت را از بین ببریم،با تجمیع یک قدرت در نهاد ،فساد درست میشود،اگر تفنگ ،پول ، قدرت ، روزنامه و سایت و تبلیغات در یک جا جمع شود ابوذر و سلمان هم که باشی فاسد می شوی . این بهترین جمله ایشان است! (276995)
آ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۳:۲۸
لازمه سیاست گاهی وقتا تندیه ... (276996)
سپنتا
Germany
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۳:۵۱
با صحبت ها لرزه به اندام خیلی ها افتاد (277001)
دانیال دانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۱ ۰۰:۰۹
جملات کلیدی اش رو تو زمان تبلیغات قبل از انتخابات گفت.
اون زمان که صراحتا قول داده بود در صورتيكه به رياست‌جمهوري برسد، يكي از اولويت‌هايش پايان دادن به حصر آقايان موسوي، كروبي و خانم زهرا رهنورد و همچنين تلاش براي آزادي زندانيان سياسي خواهد بود، (277003)
ع.خ.ه.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۱ ۰۱:۰۷
زنده باد روحانی .حرف دل ملت دیندار همینهاست. (277006)