به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۰:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۴۹۱۷۲
شروط حماس برای آتش بس

شهدای غزه از مرز ۶۰۰ نفر گذشت

گروه بين‌الملل: وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در شانزدهمین روز از تجاوز بی‌رحمانه ارتش صهیونیستی به غزه تعداد شهدا به 605 تن وزخمی‌ها 3700 تن رسیده است.
شهدای غزه از مرز ۶۰۰ نفر گذشت
به گزارش خبرگزاری فلسطین الیوم، جنگنده‌های این رژیم امروز بیش از۷۰ نقطه را در سراسر غزه هدف قرار دادند و ۵ مسجد، یک مجتمع ورزشی و خانه یکی از سران نظامی حماس را بمباران کردند. مسجد شهدای الاقصی در مرکز شهر غزه و خانه‌های اطراف آن، مسجد الفاروغ در شهر رفح در جنوب نوار غزه، مسجد الابرار در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه در این حملات تخریب شدند. خبرنگار شبکه اسکای نیوز عربی نیز اعلام کرد که اسرائیل خیابان‌های منتهی به مجتمع‌های مسکونی نزدیک به غزه را بسته است.

این شبکه از آماده‌ باش امنیتی در منطقه خوفا به منظور ممانعت از ورود مبارزان فلسطینی به این مناطق خبرداد. به گزارش سایت اینترنتی النشره، نوار غزه از بامداد روز هشت ژوئیه در معرض عملیات نظامی گسترده ارتش صهیونیستی قرار دارد که در نتیجه آن تاکنون ۶۰۵ تن شهید و ۳۷۰۰ تن مجروح شد‌ه‌اند. علاوه بر این، خسار‌ت‌های زیادی نیز به منازل فلسطینیان وارد آمده و بیش از ۱۵ خانواده فلسطینی قربانی کشتارهای دسته جمعی ارتش صهیونیستی شده‌اند.

منزل نزار عوض الله، از رهبران نظامی حماس در ارودگاه الشاطئ از دیگر مناطق هدف قرار گرفته است. رسانه‌ها همچنین از حملات توپخانه‌ای به منطقه بیت‌لاهیا در شمال نوار غزه خبر دادند. در حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خانه‌ها در شرق شهر رفح یک زن به شهادت رسید. دو فلسطینی دیگر نیز در حملات رژیم صهیونیستی به خان یونس در جنوب نوار غزه شهید شدند. در حمله به برج مسکونی چند طبقه الاسراء در شهر غزه نیز ۱۱ تن از جمله پنج کودک به شهادت رسیده و چند تن دیگر زخمی شدند.

پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع خبری گزارش داد که در تجاوزهای جدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از ۱۰۰ فلسطینی تنها در روز دوشنبه به شهادت رسیدند. مناطق زیتون، تفاح، شعف و شجاعیه در شرق غزه نیز در آماج حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی قرار داشت. در حملات رژیم صهیونیستی به خان یونس در جنوب نوار غزه در دوشنبه شب دست کم چهار تن از جمله زکریا ابودقه، عضو کمیته مرکزی جبهه دموکرات آزادسازی فلسطین به شهادت رسیدند. همچنین در حمله رژیم صهیونیستی که گروهی از فلسطینی‌ها را در دیرالبلح در مرکز نوار غزه هدف قرار داد سه فلسطینی از یک خانواده به شهادت رسیدند. 

موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اذعان کرد که کشتار دسته جمعی فلسطینی‌ها در منطقه شجاعیه در پی عملیات گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس در شرق منطقه شجاعیه صورت گرفته است. جنگنده‌های این رژیم همچنین خانه خانواده زیاد النخاله ، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در منطقه شیخ رضوان در شمال غزه را هدف قرار دادند که بر اثر آن برادرزاده‌اش به شهادت رسید. منابع فلسطینی اعلام کردند که شهدای حملات رژیم صهیونیستی بیشتر از زنان، کودکان و افراد مسن هستند.

به گزارش سایت البدیل مصر، حامد شوبکی، سفیر فلسطین در مصر به شبکه المیادین اظهار کرد: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و خالد مشعل، مسئول دفتر سیاسی جنبش حماس بر سر طرح آتش‌بس و بازگشت آرامش به غزه توافق کردند. شوبکی افزود: خالد مشعل و عباس برای اعلام توافقنامه آتش‌بس و پایان محاصره غزه کنفرانسی خبری برگزار خواهند کرد.

وی افزود: طرحی که مشعل با آن موافقت کرده است شامل آزادی اسیران، برداشتن محاصره غزه، تضمین آزادی رفت و آمد مردم و ورود کالاها به نوار غزه و امضای توافقنامه آتش‌بس طولانی با رژیم صهیونیستی است. سفیر فلسطین در قاهره تاکید کرد: عباس سعی دارد تا به منظور جلب حمایت بین‌المللی از فلسطینیان، بندی را به این توافقنامه اضافه کند. وی خاطرنشان کرد: قرار است این طرح برای برقراری هرچه سریعتر صلح و پایبندی اسرائیل به بندهای آن به جان کری، وزیر خارجه آمریکا تقدیم شود.