به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۷ - ۱۵:۱۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۱۲۹۴۸
امروز در قطر تعطیل رسمی اعلام شد

امیر قطر رسما قدرت را به پسرش واگذار کرد

گروه بين‌الملل: امیر قطر در سخنانی که از تلویزیون این کشور پخش شد، از قدرت به نفع به پسرش "تمیم بن حمد آل ثانی" کناره‌گیری کرد.
امیر قطر رسما قدرت را به پسرش واگذار کرد
شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی،۶۱ ساله امروز (سه‌شنبه) در مقابل مردم این کشور سخنرانی ایراد کرد. امیر قطر در سخنان خود که به مثابه انتقال رسمی قدرت از وی به ولیعهد بود، گفت، اکنون فرصت باید در اختیار جوانان قرار بگیرد تا برای اداره کشور و پیشرفت آن لیاقت‌های خود را نشان دهند. وی خطاب به مردم قطر گفت: اطمینان دارم که مسئولیت‌پذیری بالای شما روند پیشرفت کشور را شدت خواهد بخشید.

امیر قطر گفت: اطمینان دارم که ملت آگاه قطر با مدد از هویت عربی - اسلامی خود، از دین و فرهنگ کشور حمایت می‌کنند و مسیر توسعه قطر را بیش از پیش هموار خواهند کرد. امیر قطر در پایان از نیروهای مسلح این کشور و دیگر مسئولان قطری که وی را در اداره کشور یاری کردند، تشکر کرد. دفتر امیر قطر پیشتر اعلام کرده بود که امیر این کشور امروز و فردا با مردم دیدار می‌کند تا آنها با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی به عنوان امیر کشور بیعت کنند.

امروز در قطر تعطیل رسمی اعلام شده است. امیر قطر روز گذشته با اعضای خاندان حاکم و تصمیم گیرندگان در کشور دیدار کرد و به آنها اطلاع داد که می‌خواهد قدرت را در اختیار ولیعهد خود قرار دهد. تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی در پنجم اوت ۲۰۰۳ به عنوان ولیعهد قطر تعیین و از آن زمان در عرصه داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی دیده شد و در تعدادی از کنفراس‌ها به عنوان نماینده کشورش حضور یافت. رسانه‌ها گزارش دادند که این انتقال قدرت با این هدف صورت می‌گیرد که نسل جدیدی از جوانان روی کار بیایند و تعداد بسیاری از وزرای جوان انتخاب شوند. تحلیلگران بر این باورند که این انتقال قدرت به معنای اعمال تغییرات گسترده در سیاست‌های داخلی و خارجی قطر نیست.

قطر در به جریان انداختن بهارهای عربی نقش برجسته‌ای ایفا کرد و از مخالفان نظام معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در سال ۲۰۱۱ بسیار حمایت کرد. قطر همچنین از مخالفان سوریه برای مقابله با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه حمایت گسترده‌ای کرده است. شیخ حمد در ۲۷ ژوئن ۱۹۹۵ با برکناری پدرش در جریان یک کودتای خانوادگی قدرت را در دست گرفت و هفته جاری هجدهمین سالگرد به قدرت رسیدن وی به شمار می‌آید.

۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۲:۱۲
اميرجديدقطرفرزندكدام يك ازهمسران اميرسابق قطراست؟ (82420)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۳۹
سلطنت داخل قطر تا 10سال دبگه فرو میریزه.می گی نه نیگا کن. (82507)
امین
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۲:۲۴
20 سال پیش این جزیره بیابان بود
حالا می خواد جام جهانی برگزار کنه

کشورهای همسایه این جزیره . . . باید به این جزیره نگاه کنند و خجالت بکشند که این جزیره پیشرفت کرد اما کشور اونها هیچ پیشرفتی نداشته (82427)
ياسين
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۲:۵۱
مباركش باشه ... (82446)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۲:۵۳
همچین چیز مهمی نیست که تیتر اولتون کردینش.فکر نمی کنم پاک تر از قذافی و . . . و مبارک باشه پس ازش معصوم نسازید. (82447)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۲:۵۷
فرقی نمیکنه به حال ایران ... ایران همیشه ازینا ضربه خورده ... زنده باد خلیج پارس و ایران و ایرانی (82450)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۴۸
ضربه کاری که نه ولی خون دل زیاد خوردیم!!! (82514)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۳:۳۹
این جمله قصار و خیلی خیلی عمیییییق منو کشته :
اطمینان دارم که ملت آگاه قطر با مدد از هویت عربی - اسلامی خود، از دین و فرهنگ کشور حمایت می‌کنند !
اشاره ای هم به تاریخ کشور می شد بد نبود . کلا حال می کنم با این همسایه ها ! دست من بود ایران رو بار تریلی می کردم و از آسیا فرار می کردم . والله ! (82475)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۰۱
این تحولات را باید به نفع دیپلماسی آینده ایران ارزیابی کرد.تغییراتی از این دست به دست بالا یافتن ایران در منطقه کمک می کند اگر دیپلماتها در وزارت خارجه تصمیم گیر وتصمیم ساز باشند.کاش احمدی نژاد به این سکوت خود ادامه دهد.اگر این 8 ساله به قدری که در این یک ماهه کم حرف زده کم حرف می زد هم کشور سربلند بود وهم خودش اوضاع بهتری می داشت. کاش این واپسین روزها کاری علیه دیپلماسی ایران انجام ندهد. (82482)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۱۲
این هم دمکراسی از نوع ناب عربی...بسم ا.. (82486)