به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۱ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : ۷۸۵۹۵

اعتراف‌فرمانده‌آمریکایی به‌شکست از داعش

گروه بین‌الملل: 'مایکل باربرو' ازفرماندهان سابق آمریکایی، سقوط 'پالمیرا' سوریه را شکست راهبرد آمریکا در قبال گروه تروریستی 'داعش' دانست.
اعتراف‌فرمانده‌آمریکایی به‌شکست از داعش
به گزارش روزنامه فرانسوی 'لو فیگارو'، باربرو از فرماندهان اصلی نیروهای آمریکایی در عراق (2008-2007) در گفت وگو با خبرنگار این روزنامه، گفت: سقوط شهرهای الرمادی و پالمیرا در عراق و سوریه به معنای شکست راهبرد واشنگتن در قبال داعش درهمه سطوح است.

این فرمانده بازنشسته عنوان کرد: این شکست در سطح تاکتیکی از آن جهت آشکار است که داعش هنوز می تواند عملیات تهاجمی گسترده ای را صورت دهد در حالی که نیروهای امنیتی عراق توان دفاع و بازپسگیری اراضی را ندارند. این به معنای شکست راهبردی است که بر استفاده از نیروهای عراقی برای پیروزی در این نبرد، مبتنی است.

وی با ابراز تردید در مورد احتمال تغییر سیاست واشنگتن در قبال داعش، افزود: ما کردها و سنی ها را به درستی تجهیز نکردیم. وی سال گذشته نیز محاصره 'کوبانی' توسط داعش را نتیجه بی تاثیر بودن اقدامات ائتلاف بین المللی علیه داعش به رهبری آمریکا، خوانده بود.

چهارشنبه شب با عقب نشینی ارتش و نظامیان حامی دولت سوریه، منطقه باستانی پالمیرا (تدمر) در مرکز این کشور به تصرف داعش درآمد. این شهر تاریخی در 215 کیلومتری شمال شرقی دمشق در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت است. هم اکنون این نگرانی جدی وجود دارد که اعضای داعش به تخریب و غارت آثار و بناهای تاریخی و باستانی پالمیرا اقدام کنند.

طی چند روز گذشته شهر رمادی در عراق نیز صحنه درگیری بین نیروهای عراقی و داعش بوده است. دراین درگیری ها حدود 25هزار تن از ساکنان این شهر از منازل خود گریخته و در مناطق اطراف آواره شدند. باراک اوباما رییس جمهوری امریکا در مصاحبه ای که روز پنجشنبه پخش شد، سقوط شهر رمادی عراق به دست شبه نظامیان داعش را یک 'عقب نشینی تاکتیکی  خواند و گفت: وی فکر نمی کند که 'ما در حال شکست در نبرد با این گروه ' باشیم.