به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۳۸۹۴۰

قیمت فروش مسکن در غرب تهران/جدول

گروه اقتصادي: این‌طور که از شواهد حاکم بر بازار معاملات مسکن مشخص است هنوز قیمت‌های جدید از سوی فروشنده‌ها به بازار فروش عرضه نشده است.
 این روزها برخی از مشاوران املاک با اطلاع‌رسانی از طریق فایل‌های فروشی به متقاضیان مسکن، وعده ارزان‌فروشی یا عرضه فایل با قیمت منصفانه می‌دهند. برای مثال یکی از دلالان بازار مسکن در غرب تهران در یکی از فایل‌های فروشی جزئیات زیر را این چنین آگهی کرده است: «سرمایه‌گذاری قبل از گرانی!!!». در این آگهی با همین تعداد علامت تعجب، یک واحد مسکونی 119 متری نوساز در خیابان شادمان واقع در خیابان ستارخان متری 4 میلیون و 150 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

از سوی دیگر علامت تعجب در بین آگهی‌های فروش یا اجاره واحدهای مسکونی کاربرد فراوانی پیدا کرده است. هدف از استفاده این علائم نشان‌دهنده برخورداری واحد مذکور از قیمت استثنایی یا قیمت اکازیون است. برای مثال: «تعجب نکنید با یک تماس باور کنید!»، خبر خوشی است که بنگاهداری برای بازاریابی یک واحد مسکونی نوساز به متراژ 125 متر مربع، با قیمت متری 4 میلیون و 600هزار تومان در خیابان سازمان برنامه در بلوار فردوس غرب به خریداران داده است.

علاوه براین «اکازیون واقعی!!» عنوانی است که در ابتدای فایل یک واحد فروشی 115 متری یکسال ساخت در خیابان بلوار فردوس ذکر شده است. رفتار عجیبی که این روزها در بین عده‌ای از مشاوران املاک دیده می‌شود، ایجاد سوء ظن در ذهن خریداران نسبت به عملکرد همکاران شان است. معمولا برخی از خریداران برای انتخاب واحد مورد نظر خود که در درجه اول قیمت را ملاک قرار می‌دهند با تماس‌های مکرر واحد ارزنده خود را در نظر می‌گیرند و در گفت‌وگو یا مراجعه با برخی از بنگاه‌های دیگر وقتی واحد انتخاب شده خود را با آنها در میان می‌گذارند و قیمت واحد مذکور را بیان می‌کنند، اما این دسته از مشاوران املاک در برابر قیمت‌های عادلانه جبهه می‌گیرند و در نظر خریدار واحد مورد نظر را از لحاظ کیفیت و کمیت مورد نقد قرار می‌دهند. اقدام این چنین بنگاهداران موجب سرگردانی بیشتر خریداران و عدم اعتماد آنها به فروشنده‌ها در بازار مسکن می‌شوند.

مرجع : دنیای اقتصاد