به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۲ - ۰۰:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۶/۱۸ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۵۱۵۲
افزايش تقاضا براي آپارتمان‌هاي زير ۳۰ متر

يك واحد ۱۲متري ۴ ميليون تومان رهن+ ۳۵۰ هزار تومان اجاره!

گروه اقتصادي: گراني لجام گسيخته نرخ فروش و اجاره مسكن در تهران موجب شده است كه خانواده‌هاي دو نفره، بازار سوئيت‌ها را در اختيار بگيرند و مالكان هم رغبت بيشتري به ساخت اين واحدها داشته باشند. افزايش خانه‌هاي كوچك و سوئيت‌ها در پايتخت نشانگر استقبال اجباري مردم و متقاضيان نسبت به خريد و يا اجاره آپارتمان هايي با متراژ كم است به طوريكه اين واحدها وقتي از سوي مالك عرضه مي‌شوند به سرعت به فروش مي‌رسند و همچنين اجاره آنها آسان‌تر از واحدهايي با متراژ بالا است.
يك واحد ۱۲متري ۴ ميليون تومان رهن+ ۳۵۰ هزار تومان اجاره!
بر همين اساس، به دليل افزايش اجاره بها برخي از خانواده هاي دو نفره تصميم مي گيرند كه در واحدهاي كوچك و سوئيت‌ها زندگي كنند و در واقع مي توان گفت كه خانواده هاي دو نفره، بازار سوئيت ها را دراختيار گرفته اند.
همين امر باعث شده كه مالكان به ساخت خانه هاي كوچك و سوئيت ها تمايل بيشتري نشان دهند تا به دليل افزايش روز به روز تقاضا در اين بخش، سود بيشتري را هم به دست بياورند. در اين بين برخي از مالكان به خصوص در مناطق شمالي تهران، اين واحدها را مبله اجاره مي دهند كه يك ويژگي مناسب براي اجاره بهتر اين آپارتمان ها است.
همچنين مالكاني كه در نزديكي مترو و يا ديگر وسايل حمل و نقل عمومي ساخت و ساز مي كنند، بيشتر به ساخت خانه هاي كوچك مي پردازند تا به اين وسيله متقاضياني كه عمدتا شاغل هستند را با قيمت بيشتر براي خريد يا اجاره جذب كنند. در واقع افزايش قيمت ها رشد خريد و اجاره نشيني واحد كوچك را در پايتخت افزايش داده است و البته موجب رشد قيمت در اين بخش هم شده است.

آخرين قيمت واحدهاي كوچك در پايتخت
 يك واحد ۳۰ متري يكخوابه در خواجه نظام با عمر ۷ ساله به قيمت ۸۱ ميليون تومان به فروش مي رسد و يك واحد ۲۸ متري در ميدان رازي يك خوابه بدون پاركينگ و انباري ۴۱ ميليون تومان قيمت گذاري شده است. آپارتماني به مساحت ۳۰ متر در الهيه متري ۷ ميليون تومان به فروش مي رسد و يك واحد ۲۰ متري در سبلان شمالي با پاركينگ ۵۹ ميليون تومان قيمت گذاري شده است كه مالك ۱۰ ميليون تومان از اين قيمت را براي پاركينگ عنوان كرده است. همچنين اجاره بهاي يك سوئيت ۳۵ متري در خيابان آزادي استاد معين با پاركينگ ۱۰ ميليون تومان رهن و ۲۵۰ هزار تومان اجاره تعيين شده است و ۳۰ متري در خيابان فرجام با ۳ ميليون تومان وديعه و ۳۵۰ هزار تومان، اجاره داده مي شود.
براي يك واحد ۲۰ متري در امام حسين هم با ۴ ميليون تومان رهن و ۳۰۰ هزار تومان اجاره تعيين شده است و سوئيت ۱۲ متري در قلهك هم با ۳ ميليون تومان رهن و ۳۵۰ هزار تومان به اجاره مي رسد
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۳۹۱/۰۶/۱۸ ۱۴:۰۹
بعد میگن بچه بیارین.بچه آوردن دیگه کار قشر مرفه و پولدار باید جور بقیه رو بکشن. (5490)
۱۳۹۱/۰۶/۱۸ ۲۱:۲۲
قشر مرفه جلای وطن میکند مگر مغز خر خورده اینجا ازدیاد نسل کند .
اصلا بچه اضافه کنیم که چه شود چند تا عاصی و گرسنه اضافه شود . (5505)
صبور
Sweden
۱۳۹۱/۰۶/۱۹ ۱۶:۵۹
مملكته داريم؟؟؟
به قول شاعر نميدونم چي شد كه اينجوري شد (5577)
mehrsa
Kuwait
۱۳۹۱/۰۶/۱۹ ۱۷:۴۱
شاید باید به بیابان ها برویم و به زندگی بدوی خو بگیریم آخه من که یه کارمند هستم و هنوز نتونستم ازدواج کنم و با حقوق فعلی سر سفره پدرم نشستم با چه رویی رویاپردازی کنم و به بچه و... فکر کنم همون که گفتم باید سر بذاریم به کوه و بیابون البته اگه اونجا رو هم سوئیت نسازند (5581)
۱۳۹۱/۰۶/۲۵ ۱۰:۳۲
خدایا از سر همه اونایی که ایران عزیزم رو به این روز انداختند نگذر و تقاص دل همه ضعیفان رو ازشون بگیر . (5878)