به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - ۰۰:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۸۲۱۷۷

چند مجموعه شعر منتشر شد

گروه فرهنگي: چند مجموعه شعر ترجمه و تألیفی منتشر شد.
چند مجموعه شعر منتشر شد
«دارد هوا که بخواند» با گزینش و ترجمه محمدرضا فرزاد، «برای تو و ماه نغمه سردادم» گزینه اشعار کارل سندبرگ با ترجمه احمد پوری، «می‌خواهم لیلای تو باشم» و «شاعر آپارتمان تنهاست» سروده افسانه شعبان‌نژاد، «روزهای بادبادک» سروده بیوک ملکی و «از نامت چند حرف کبود به دهان ما پس دادند» سروده روزبه سوهانی کتاب‌هایی هستند که در انتشارات مروارید به چاپ رسیده‌اند. «دارد هوا که بخواند» (جُنگ شعر جهان) با گزینش و ترجمه محمدرضا فرزاد با شعرهایی از ولادیمیر هولان، چارلز بوکوفسکی، آنا اشویر، مارگارت اتوود، رافائل آلبرتی، سمیح القاسم، محمود درویش، راجر مگاف و... همراه است.

در پایان کتاب نیز زندگی‌نامه کوتاهی از این شاعران آمده است. این کتاب با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 10هزار تومان به چاپ رسیده است.

***
«برای تو و ماه نغمه سردادم» گزینه اشعار کارل سندبرگ با ترجمه احمد پوری که در قطع جدیدی منتشر شده شامل بخش‌های شعرهای شیکاگو، چنگه‌ها، اشعار جنگ، راه و پایان، مه‌ها و آتش‌ها، سایه‌ها و روزهای دیگر است. این کتاب با قیمت 7500 تومان انتشار یافته است.

***
«می‌خواهم لیلای تو باشم» و «شاعر آپارتمان تنهاست» سروده افسانه شعبان‌نژاد با تصویرگری مصطفی میرزاییان به چاپ رسیده است. این کتاب‌ها که با شعرهای سپید و کوتاه شعبان‌نژاد همراه‌اند به ترتیب با قیمت 6500 تومان و 5000 تومان منتشر شده‌اند.

***

«روزهای بادبادک» سروده بیوک ملکی با بخش‌های تازه‌ها، مترسک عاشق بود، بیا بگیر سیب را، در پیاده‌رو، از هوای صبح، کوچه دریچه‌ها و پشت یک لبخند منتشر شده است. این کتاب با قیمت 8000 تومان به چاپ رسیده است.

***

«از نامت چند حرف کبود به دهان ما پس دادند» سروده روزبه سوهانی شامل 70 شعر سپید و عمدتا کوتاه با قیمت 6000 تومان به چاپ رسیده است.

شعر پشت جلد کتاب:
«زندگی
خاطره‌ای‌ست
که آن گلوله
از جوانی پیراهنت به گور برد.»
مرجع : ايسنا