به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۷۴۱۷۶
افزایش قیمت کارخانه‌‌ای خودروهای داخلی!

خودمختاری خودروسازان در افزایش قیمت‌ها!؟

گروه اقتصادی: افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی کلید خورد و در اولین مرحله، قیمت محصولات سایپا ۲۰۰ هزار تا ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان افزایش یافت که دلیل این اقدام، افزایش مالیات بر ارزش افزوده عنوان می‌شود!
خودمختاری خودروسازان در افزایش قیمت‌ها!؟
در حالیكه مردم ایران در پی تفاهم لوزان به توقف روند تورمی قیمتها در بازارهای مختلف امیدوار شده‌اند، ظاهرا مدیران خودروسازی داخلی ساز خود را نواخته و بی توجه به امید حاكم بر جامعه، در حال مقدمه چینی و تدارك افزایش قیمتها برای چندمین بار در طول ماههای اخیر هستند و این در حالیست كه مراجع مسوول از جمله شورای رقابت پيش از اين، ضمن مخالفت با افزایش خودسرانه قیمت خودرو، هرگونه افزایش قیمت خودروهای ساخت داخل را تكذیب كرده بودند.

در همین رابطه فارس گزارش داد: شرکت‌ سایپا قیمت تولیداتش را بین 200 هزار تا 5 میلیون و 650 هزار تومان افزایش داد که نمایندگی‌های فروش این شرکت‌، دلیل این افزایش قیمت را رشد مالیات بر ارزش افزوده و بیمه شخص ثالث عنوان می‌کنند. به این ترتیب قیمت محصولات سایپا بین 200 هزار تا 5 میلیون و 650 هزار تومان افزایش یافته و قیمت‌های جدید به نمایندگی‌های فروش این شرکت‌ها ابلاغ شده است.

بر این اساس، قیمت سایپا 111 مدل SE معادل 20 میلیون و 140 هزار تومان، سایپا 131 مدل SE معادل 19 میلیون و 920 هزار تومان و سایپا 132 مدل SE معادل 19 میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده است که نسبت به قیمت‌های سال 93 معادل 200 هزار تومان افزایش داشته اند. قیمت سایپا 141 مدل SE نیز 19 میلیون و 520 هزار تومان تعیین شده است. قیمت تیبا صندوق‌دار هم با رشد 250 هزار تومانی به 23 میلیون و 950 هزار تومان رسیده است. قیمت تیبا هاچ‌بک نیز 27 میلیون و 170 هزار تومان تعیین شده است.

همچنین قیمت پارس تندر90 از 38 میلیون و 180 هزار تومان به 39 میلیون و 350 هزار تومان افزایش یافته است. قیمت سراتو اتوماتیک نیز با رشد 790 هزار تومانی به 90 میلیون و 790 هزار تومان رسیده و نوع دنده‌ای این خودرو نیز با افزایش قیمت 5 میلیون و 650 هزار تومانی، به قیمت 75 میلیون و 650 هزار تومان از سوی نمایندگی‌ سایپا عرضه می‌شود. قیمت پیکاپ ریچ دوکابین نیز با افزایش 260 هزار تومانی به 65 میلیون و 960 هزار تومان افزایش یافته است.

در قیمت‌گذاری جدید محصولات سایپا، قیمت چانگان ایدو 83 میلیون و 500 هزار تومان، چانگان CS35 معادل 87 میلیون و 500 هزار تومان و Z300 نیز 76 میلیون و 650 هزار تومان تعیین شده است. این در حالی است که هنوز قیمت جدید محصولات ایران خودرو به نمایندگی‌های فروش این شرکت ابلاغ نشده است اما مسئول فروش یکی از نمایندگی‌های ایران خودرو به فارس گفت که قرار است قیمت تولیدات این شرکت 200 تا 300 هزار تومان افزایش یابد.

وی گفت: در مشکلی که در مورد فروش برخی خودروها پیش آمده بود، از طرف ایران خودرو به ما گفتند که باید 200 تا 300 هزار تومان مابه‌التفاوت قیمت را لحاظ کنیم. قیمت خودروهای داخلی در حالی افزایش یافته که نرخ بیمه شخص ثالث امسال افزایشی نداشته و میزان مالیات بر ارزش افزوده نیز تنها یک درصد رشد داشته است.

میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۱۳:۴۹
میدونیین چیه؟ مشکل از خودرو ساز نیست مشکل از اون کسیه که باید بشینه مطالعه کنه ببینه تو کشور های دیگه هم هر سال میزارن رو مالیات بر ارزش افزوده یا نه،من اگر نماینده بودم بجای داستان سرایی درمورد آقای ظریف اون مسئول این ارزش افزوده سقفش کجاست؟
آمریکا این مدل مالیات از ملتش نمیگیره،کشورهای دیگه هم نظام منده؛تو ایران هم تورم بالا هست هم ارزش افزوده!!!!یعنی دوبل میبرن رو قیمت،جالب اینه که تو ارزش افزوده خودشونو با سوئیس و فرانسه مقایسه میکنن اما تو نرخ تورم میگن رکورد زدیم تو کاهشش!!! (300060)
دیلمقانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۳ ۰۷:۵۸
عزیزم سال حمایت از دولت اینه دیگه.باید بدید . (300146)
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۱۴:۰۱
این مالیات بر ارزش افزوده رو از هرکی بگیرن اخرش مردم باید تاوان بدن . (300062)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۱۵:۳۹
بنظر من حمایت تمام قد حاکمیت از این فرقون سازها کاربسیار اشنباهیبوده !
بازار انحصار ی مطلق قدرت نظارت را از حاکمیت در این چندسال گرفته .
من امیدی به درست شدن وضع موجود فرقونسازی ندارم !
1-افزایش ارزش ریال 2-اجازه ی واردات خودرو های دارای نمایندگی درایران به صورت سهمیه ای برای مردم 3-تبدیل کارخانجات فرقون سازی داخلی به کارخانجات وسایل یدکی اتومبیل شاید وضع رابهبود ببخشه دریک پروسه ی 10ساله!!!! (300083)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۱۵:۵۲
بخدا در حق مردم ایران این خودروسازها ظلم میکنند. اینها با داعش هیچ فرقی ندارند. نمیدونم کی پشت اینهاست که اینجوری ظلم و ستم میکنند. خدا نگذره ازشون. "ایرن را سرارسر منطقه آزاد کنیم" تا همه ی مردم بتونند خودرو خوب بخرند اونقوت اگر اینها مرد هستند رقابت کنند (300086)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۱۶:۰۶
انقلاب خودرو سازی یعنی کاهش تعرفه واردات خودرو
و ایجاد فضای رقابتی بجای رانتی و رفاقتی!! (300089)
فردوس توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۱۶:۰۷
متاسفم از این صنعت خودروسازی ما!
تولید پراید 405 و سمند در دهه دوم قرن 21!!
افزایش تلفات جاده ای و...! (300090)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۱۸:۱۷
می گویند افتخار است که کشور صنعت خودرو سازی دارد ! در حالی که صنعت تابوت سازی است و سالی 30 هزار مردم بی گناه بخاطر غیر استاندارد بودن و ایمنی نبودن خودرها داخلی جان خود را از دست می دهند..آقای روحانی فقط دو راه وجود دارد یا کلا این صعنت ادم کشی را جمع کنید و جای دیگر هزینه و سرمایه گذاری کنید و خودرو ارزان وارد کنید یا با همکاری شروکای خارجی کیفیت و ایمنی خودرو ها را بالا برده و با قیمت منظقی به مردم دهید و به انحصار ضاللمانه پایان دهید... (300104)
ناشناس
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۱۸:۵۰
اقای روحانی مردم می دانند قیمت خودرو و گمرگی دست شما و وزیر صنعت شماست...برای یک بار شده به مردم پاسخ دهید ...ایا فقط تحریمها غربیها ظالمانه است و دلار 3500 تومانی و بی ارزشی ریال و قیمتها نجومی خودرهای بی کیفیت داخلی و گمرگی 110 درصد گرانی که بخاطر جلوگیری از کاهش قیمت دلار است ظالمانه نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (300108)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۱۸:۵۲
دولت از خودرو ساز مالیات بر ارزش افزوده میگیره و خودرو ساز از ملت تا اینجاش مشکلی نیست ولی خریدار که مردم عادی هستن چرا باید مالیات بدن در صورتی که ارزش افزوده یک سیکل چرخشی کامل محسوب میشه وهمانطور که گفتم این چرخش به مردم که میرسه قطع میشه دولت باید پولی که مردم عادی میدن بابت مالیات از مالیات های که برای چیزهای دیگر گرفته میشود کسر و محاسبه کند (300109)
همشهری
United States
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۱۴:۰۸
تنها راه مقابله دولت با خودمختاری خودروسازان بازکردن مرزها و کاهش تعرفه واردات خودرو و همچنین آسان شدن شرایط واردات خودرو برای اشخاص حقیق و حقوقی است(حذف قانون اوراق کردن چندین خودرو)تا خودروساز بماند و حوضش بعد اگه میتونه تولید و کنه و قیمت تعیین کنه با این قیمتهای نجومی میشه خودروی با کیفیت اروپایی و امریکایی سوار شد نه آشغال چینی و تولید داخل (300065)
سیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۱۴:۱۳
من نمیدونم این پولا که با انحصارو خونه مردمو تو شیشه کردن بدست اومده حلاله .عزیزان خیالتونو راحت کنم بساط این گاریسازا هیچ وقت جمع نمیشه تا اون 1/5وجود داره اا حتی اگه همه تو اتیش بسوزن یا تو تصادف کشته بشن .امت نمیتونن مثل همه مردم دنیا از قیمتهای جهانی بهره ببرن چون تصمیم گیرنده نیستن .اره جونم خودکرده را تدبیر نیست این نمونه مشت از خرواره تو همه مسایل همینه (300067)
مسعود اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۱۴:۳۴
خودرو ساز ضرر میده مصرف کننده ناراضیه باید گمرکی را بردارند (300073)
سامان
United States
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۲۳:۴۷
حفره هایِ خودروسازها بقدری زیاد و وسیعه که هرکاری کنند ضرر میدند (300135)
محسن
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۱۴:۵۵
با این هرج و مرج های مشاهده شده در بازار . انتظار مردم کاهش قیمتها و کم شدن مشکلاتشون هست اما این موارد دیده نمیشود. ظاهرا کلید کارایی شو از دست داده یا اینکه مسؤلین ناتوان در کنترل بازار هستند. هر صنفی برای خودش تصمیم میگیرد و قیمت تعیین میکند و کسی مدافع حقوق مردم این وسط نیست و باید مردم بیچاره تحمل کنند. تا کی نمیدونم. (300075)
---------
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۱۴:۵۸
اخه یعنی چی باید با توجه به توافق قیمت کم بشه نه زیاد (300076)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۱۴:۵۹
دلیلش تامین درآمد برای آقایان است ! (300077)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۱۵:۵۴
درسته یک عده ای باید از در پشتی واسه شون فرستاده بشه.. واسه همین گرون میشه. (300088)
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۱۵:۳۹
در هيچ زمينه اي پيشرفت ميسر نخواهر شد مگر اقايان تصمصم گير منافع فردي را كنار بگذارند و به منافع ملي بيانديشند. با شناختي كه از اقايان داريم حالا حالا بعيد به نظر ميرسد اين اتفاق بيافتد. (300082)
وادری
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۱۶:۴۱
لطفا ی نفر بهم بگه این پولها به جیب کی میره؟ممنونم (300096)
لبو فروش
United States
۱۳۹۴/۰۱/۲۳ ۰۰:۰۷
از ما بهترون!!! (300137)
mn
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۱۷:۵۲
معلوم نیست تا کی باید 80 میلیون جمعیت اسیر 2 تا کارخانه‌ی خودروسازی در این کشور باشند که نه تحت هیچ شرایطی قیمت خودروهای خود را پایین می‌اورند و نه کیفیت تولیداتشان بالا می‌رود؟ نه توان رقابت با خودروسازان خارجی را دارند و نه از خالی کردن جیب مردم ابایی دارند؟
معلوم نیست در اینجور موارد چرا ما نباید با خارجی ها مقایسه شویم اما در دادن انواع و اقسام مالیاتها ما را با اروپایی ها و آمریکایی‌ها مقایسه می کنند؟ (300101)
طاها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۱۸:۵۹
خدا به حق توان و قدرت مطلقش ، نیست و نابودشون کنه. کپی ماشین خارجی را می دزدن بعد بی کیفیت میدنش به خورد مردم
مسوولین خوای نیستن. خودشونو زدن به خواب
کمترین راه گل گرفتن در آنهاست. و واردات بدون تعرفه از خارج
به زور که نیست . شهامت داشته باشین بگین نمیتونیم (300110)
هامون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۱۸:۵۹
باید به سمت ایجاد کلانشهر های بزرگ مانند تهران در نقاط دیگر کشور و گسترش شهرنشینی و متعاقبا ایجاد سامانه های حمل نقل عمومی درون شهری و فرهنگ استفاده از آن بود سپس استقبال از خودروی شخصی کاهش یافته و این دوستان مجبورند برای جذب مشتری رفتار دیگری را پی بگیرند! (300111)
حمدالله
United States
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۲۳:۴۵
با این مسئولها ایشالله 100 سال دیگه! شایدم 200سال! (300134)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۱۹:۲۶
مملکت بی صاحب همین میشه دیگه... مهندس منطقی خون دل خورد تا ایران خودرو و صنعت خودرو سازی رو جلو ببره بعدش حالا یه سری دلال شدن مدیرعامل... (300112)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۱۹:۴۹
وقتى تحريم ها جمع بشه،كاسبى بعضى ها لغو ميشه،رپ نوشتم!!!!! (300113)
لبو فروش
United States
۱۳۹۴/۰۱/۲۳ ۰۰:۰۹
خواب دیدی خیر باشه . کاسبا همیشه کاسبیشون رو می کنن . فقط ممکنه بعضی موقع جنس عوض بشه (300138)
رافعی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۱۹:۵۵
دست آقای روحانی و تیم اقتصادیش درد نکند (300114)
خ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۲۰:۳۷
مذاکراتم به نتیجه رسیدو داریم نتیجشو میبینیم خدایا شکرر بلاخره همه چی داره ارزون میسه (300120)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۲۲:۵۶
نیست درشهر نگاری که دل ما ببرد/بختم ار یار شود رختم از اینجا ببرد (300128)
محسن
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۲۳:۴۳
اگر به اندازه انرژی هسته ای و صنعت خودرو در بخش کشاورزی سرمایه گذاری میکردیم الان در حوزه مواد غذایی و اولیه وزنه ای شده بودیم، مشکل بیکاری هم به این اندازه نداشتیم و اینهمه اسیب پذیر هم نبودیم. به پیل به پیغمبر قسم ما در حوزه خودرو و صنایع وابسته و مشابه با وجود غولهای خودروسازی دنیا که با قیمت مناسب و ایمن و کم آلاینده خودرو تولید میکنند مزیت نسبی نداریم. مسئولین همون اشتباه انرژی هسته ای را در بخش خودرو هم دارند تکرار میکنند اما وقتی بخود میایند که کلی ضرر کردیم. (300133)
سید علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۳ ۰۷:۵۹
مالیات بر ارزش افزوده برای کشورهایی هست که اقتصادشون درسته، در آمد بالاست و دولت برای جلوگیری از مصرف روی کالاها مالیات وضع می کنه. تو کشور ما که مردم به نون شبشون هم محتاجن مالیات بر ارزش افزوده چه معنی داره؟ تازه سال دیگه قراره بشه 10 درصد. (300147)