به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۷۹۱۶۲
ورود نیروهای عراقی به دانشگاه الانبار

رمز عملیات به «لبیک یا عراق» تغییر یافت

گروه بين الملل: اسم رمز عملیات آزادسازی استان الانبار عراق بنا بر اعلام سخنگوی نیروهای مردمی به منظور جلوگیری از سوء استفاده‌ برخی‌ها از لبیک یاحسین(ع) به لبیک یا عراق تغییر یافت.
رمز عملیات به «لبیک یا عراق» تغییر یافت
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی عراق گزارش داد که نیروهای مردمی عراق (حشد شعبی) که پیش‌تر اعلام کرده بود شعار لبیک یا حسین (ع) برای عملیات آزادسازی استان الانبار انتخاب کرده، این اسم رمز را به لبیک یا عراق تغییر داده است.

کریم النوری، سخنگوی حشد شعبی تصریح کرد که هر دو اسم دارای معنایی یکسان هستند و هدف از هردو خدمت به وطن و مبارزه با دشمن است. وی گفت: اکنون ما عراق را انتخاب کرده‌ایم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق پیش‌تر به انتخاب اسم رمز لبیک یاحسین برای این عملیات انتقاد کرده و گفته بود این نامگذاری باعث سوءبرداشت خواهد شد.

وزارت دفاع آمریکا نیز از انتخاب این اسم رمز برای عملیات آزادسازی استان الانبار عراق به دلیل آنچه که "افزایش اختلافات قومی و مذهبی در اثر این نامگذاری خوانده بود" انتقاد کرد.

در همین حال، نیروهای عراقی در دومین روز از عملیات آزادسازی استان الانبار، امروز (چهارشنبه) با آزاد کردن مناطقی در جنوب رمادی عملا حلقه محاصره این شهر را تکمیل کردند.

راجع برکات العیساوی، عضو شورای استانداری الانبار اعلام کرد که نیروهای عراقی و داوطلب‌های مردمی موفق شدند مناطق «الطاش» و «الحمیده» در جنوب رمادی را که دو منطقه استراتژیک محسوب می‌شوند، آزاد و مسیرهای امدادرسانی داعش را در جنوب رمادی قطع کنند.

به گفته العیساوی نیروهای عراقی وارد بخش‌هایی از دانشگاه الانبار شده‌اند، در نتیجه تروریست‌های داعش از این مناطق به سمت الخالدیه پا به فرار گذاشته‌اند. بنا بر اعلام مسئولان عراقی، نیروهای دولتی به همراه نیروهای مردمی و عشایری از سمت شمال، شرق و جنوب به سمت شهر رمادی، مرکز استان الانبار حرکت کرده‌اند و محاصره شهر تقریبا کامل شده است.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق پیش از آغاز عملیات آزادسازی الانبار وعده داده بود که شهر رمادی که هفته گذشته به دست داعش افتاد را ظرف چند روز آزاد خواهند کرد. شهر رمادی دومین مرکز استان در عراق بعد از موصل محسوب می‌شود که داعش کنترل آن را در دست دارد.