به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۶:۳۶
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۸۰۵۱۱
وزارت ارشاد اقدام اماکن در لغو کنسرت کلهر را محکوم کرد؛

نیروی انتظامی حق لغو مجوز هیچ کنسرتی را ندارد

گروه فرهنگی: سخنگوی وزارت ارشاد؛ مشکلات به وجود آمده درباره لغو غیرقانونی کنسرت‌ها را حاصل نهادینه نشدن وظایف و مسئولیت‌های نهادهای مختلف عنوان کرد و لغو کنسرت کلهر را در حوزه اختیارات اداره اماکن نیروی انتظامی ندانست.
نیروی انتظامی حق لغو مجوز هیچ کنسرتی را ندارد
حسین نوش‌‌آبادی (سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) درباره لغو غیرقانونی کنسرت‌هایی که مجوز ارشاد را دریافت کرده‌اند؛گفت: متولی و مسئول اصلی حوزه فرهنگ و هنر، وزارت ارشاد است و این وزارتخانه است که نقش حاکمیتی دارد اما بدیهی‌ست که در برگزاری کنسرت‌های موسیقی، ارشاد نیازمند همکاری و همراهی نهادهای ذیربط است. او ادامه داد: نهادهایی چون شورای تامین، استانداری و اداره اماکن که زیر نظر نیروی انتظامی است؛ باید برای برگزاری هرچه بهتر یک کنسرت با ما همکاری کنند و البته یکی از مهمترین مسائلی که آقای جنتی این روزها هم مشغول پیگیری آن است؛ بحث امضای تفاهم‌نامه با نیروی انتظامی‌ست.

سخنگوی ارشاد بسیاری از مشکلات به وجود آمده در برگزاری کنسرت‌ها را نگاه‌های سلیقه‌ای دانست و اظهار داشت: متاسفانه برخی حد و مرز مسئولیت و اجرا برایشان مشخص نیست؛ درنتیجه اقداماتی را انجام می‌دهند که موجب بدبینی مردم هم می‌شود. نوش‌آبادی درباره همکاری ارشاد و نیروی انتظامی نیز عنوان کرد: ما به نیروی انتظامی به عنوان نهادی امنیتی و همچنین نهادی قضایی نیازمندیم و به آن‌ها احترام می‌گذاریم. اما گاهی این سوال به وجود می‌آید که آیا آنها مسئول لغو یا صدور مجوز هستند که باید بگویم خیر؛ به هیچ وجه آن‌ها چنین مسئولیتی ندارند. وظیفه نیروی انتظامی تامین امنیت اماکن است و مسئولیت مجوز کنسرت با آن‌ها نیست. ما ضمن اینکه از همکاری و زحمات نیروی انتظامی بسیار ممنون هستیم؛ امیدواریم که همکاری‌های خود را صمیمانه‌تر انجام دهند تا مسائل موجب بدبینی مردم نشود. باز هم تاکید می‌کنم که نیروی انتظامی هیچ مسئولیتی در قبال صدور، تایید و یا لغو مجوزها ندارد و صرفا قرار است برای برگزاری بهینه کنسرت در شرایط امن به ما کمک کنند.

وی افزود: کار اجرایی اداره اماکن تنها درمورد ایجاد امنیت در فضای برگزاری کنسرت است البته ما خوشحال می‌شویم که پیشنهادات آن‌ها را در برگزاری کنسرت‌ها دریافت می‌کنیم. ما نیازمند نیروی انتظامی هستیم اما به واقع انتظار داریم که کارهایشان راهگشا و توام با انجام تعهد باشد. او ضمن تاکید بر اینکه هیچگاه ارشاد امنیت کشور را به خطر نمی‌اندازد؛ گفت: ارشاد امیدوار است که تمامی نهادهای ذیربط به وظایف خود عمل کنند. مطمئن باشید که در برگزاری یک کنسرت و صدور مجوز آن؛ تمامی جوانب مورد بررسی قرار می‌گیرد و ما هیچگاه حاضر نیستیم که برای برگزاری یک کنسرت، امنیت کشور را به خطر بیاندازیم.

نوش‌آبادی درباره لغو کنسرت کیهان کلهر هنرمند صاحب نام کشور، توسط اداره اماکن؛ توضیح داد: وقتی مجوز یک کنسرت توسط ارشاد صادر می‌شود؛ زمان و مکان برگزاری آن برعهده نهادهای ذیربط است و در بحث‌های اماکن و امنیتی، دخالت مستقیم نمی‌کنیم اما وقتی محل برگزاری یک کنسرت مشخص است و آن محل جزو مکان‌های تایید شده‌ای مثل تالار وزارت کشور یا برج میلاد و بسیاری جاهای دیگر که پیشتر هم برنامه‌های هنری برگزار شده و امنیت آن کامل است؛ طبیعی‌ست که اماکن نیازی به پیگیری خاصی ندارد. او ادامه داد: برج میلاد مکانی تعریف شده و فرهنگی هنری‌ست و نیروی انتظامی هم بر حسب وظیفه‌ای که دارد باید امنیت آن مکان را تامین کند در نتیجه آنجا مشکل امنیتی ندارد که نیروی انتظامی بخواهد کنسرت را لغو کند. وقتی اماکن علت لغو کنسرت را مسائل امنیتی عنوان می‌کند؛ یا مسئله مکان برگزاری است و یا هویت شخص هنرمند است. درباره مکان برگزاری؛ بدیهی‌ست که آن‌ها باید با ادله محکم و مشخص ما را متقاعد کنند که مکان برگزاری کنسرت مشکل امنیتی دارد؛ اگر هم مسئله امنیتی با هویت شخص باشد؛ وظیفه آن به عهده نهادهای دیگر است و به اداره اماکن نیروی انتظامی مربوط نمی‌شود.

سخنگوی ارشاد ضمن اظهار بی‌اطلاعی از علت مخالفت اماکن با برگزاری کنسرت کیهان کلهر؛ گفت: وزارت ارشاد درباره محتوای کنسرت نظر می‌دهد، سایر دستگاه‌های شرایط عمومی فرد را می‌سنجند اما نیروی انتظامی وظیفه تامینی دارد و درباره امنیت مکان برگزاری کنسرت اظهارنظر می‌کند. ما خبر نداریم که نیروی انتظامی با شخص آقای کلهر مشکل دارد یا مکان برگزاری کنسرت! اگر مسئله شخص ایشان و صلاحیت‌های فردیشان باشد که طبیعتا وظیفه آن به عهده نیروی انتظامی نیست اما اگر بحث محیط کنسرت است؛ که باید شواهدی ارائه کنند که وزارت ارشاد هم متقاعد شود محیط مناسب نیست و مطمئن باشید که خود ما هم برنامه را به جای دیگری منتقل می‌کنیم اما اگر دلیلی برای اینکار وجود نداشته باشد؛ مطمئن باشید چنین برخوردهای هزینه‌‌هایی را در پی خواهد داشت.

نوش‌آبادی در نهایت مشکلاتی که درباره لغو غیرقانونی کنسرت‌ها به وجود می‌آید را حاصل نهادینه نشدن وظایف دستگاه‌های مختلف دانست و بیان کرد: متاسفانه تا زمانی که نقش و مسئولیت هر نهادی مشخص نشود؛ ما شاهد این برخوردها و مشکلات هستیم و امیدواریم هر نهاد، دستگاه و ارگانی وظایف ذاتی خودشان را انجام دهد و در کار وظایف دیگر نهادها مداخله نکنند تا شاهد این مشکلات نباشیم.
مرجع : ایلنا

خسته نباشی اماکن!!
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۱۱:۵۱
خیلی جالبه! هم وزارت ارشاد و هم نیروی انتظامی زیر دست دولت هستند، یکی شون مجوز میده، یکی شون لغو می کنه! :| (307856)
جواب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۱۲:۳۴
نیروی انتظامی زیر نظر دولت نیست (307870)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۱۳:۲۲
مصاحبه دیشب آقای احمدی مقدم در تلویزیون را بخوانید، خیلی چیزها در رابطه با مشکلات پلیس مشخص می شود. (307878)
دبیر زبان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۱۴:۱۳
وقتی در کشور قانون ملاک نباشد یکی مجوز میدهدیکی لغو میکنه.بعد از 2500سال تمدن مارا چه شده است که اینگونه عمل میکنیم.چرا هیچ کس پاسخگو نیست.چرا کسی دلواپس این هرج و مرج که امنیت ملی را به خطر می اندازد نیست .چرا دولت پنهان شبانه روز تخریب و تهدید میکند.چرا عده ای فرهنگ داعش را ترویج میدهند .چرا کسی نگران دلواپسان نیست (307890)
لطفا منتشر شود
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۱۴:۳۴
پروفسور یعنی مثلا رئیس نیروی انتظامی رو دولت تعیین میکنه (307892)
م.ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۱۴:۴۸
در پاسخ به دوستان:

نیروی انتظامی قانونا باید نیروی تحت امر وزارت کشور باشد (307893)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۱۸:۴۹
نیروی انتظامی برای دولت تره هم خورد نمی کنه !! (307914)
جمشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۱۱:۵۲
وقتی جشن عروسی دو خانواده ایرانی که بزرگ و کس و کار دارن و سنت و فرهنگ دارن در یک محیط محدود بایستی حتما توسط اماکن کنترل بشه اونوقت انتظار دارید این آقایون کنسرت ها رو بزارن به راحتی انجام بشه؟؟؟؟؟؟؟ (307857)
آنتی ویروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۱۳:۰۳
حالا کاری به آقای کلهر که هنرمند شناخته شده ای هستند ندارم اما اینکه سخنگوی ارشاد میگه اماکن هیچ وظیفه ای نداره جز حفظ و مراقبت از کنسرت یعنی چی؟ یعنی بیاد از یک مشت رقاص و عیاش مراقبت کنه که کسی بهشون نگه بالای چششون ابروست.اومدو ارشاد به هر خواننده رپ و راک درجه دهم مجوز داد که اونم با توجه به مبانی فکریشون بعید نیست اونوقت تکلیف اماکن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی!!! چیه ؟ بشینه رقاصی یک مشت ولنگارو نگاه کنه ؟؟ (307876)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۱۸:۵۲
آقای ویروس اسمتو نذار آنتی ویروس مملکت از دست شما ویروس ها به تنگ اومده!! (307918)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۱۸:۵۳
قدرت اصلی کشور دست 4 درصدی هاست یادمون نره!! (307919)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۱۳:۲۳
پس جا داره از نیروی انتظامی بوشهر برای مقابله با کسایی که نمی گذاشتن کنسرت برگزار بشه قابل تقدیره..... (307879)
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۱۳:۲۸
کنسرت ها پشت سر هم لغو میشن متاسفانه در شهرهای مختلف
کار دلواپسا در کاره (307881)
کلهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۱۳:۴۳
بوی گل و سوسن و یاسمن داره میاددددد (307885)
پورامینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۱۴:۰۱
سخنگوی وزارت ارشاد اینطور که گفته ظاهرا شورای تامین و استانداری واماکن زیز نظر نیروی انتظامی است بنابراین امضای تفاهمنامه ادارات ارشاد با نیروی انتظامی در مورد کنسرت ها لازم است (307888)
علی
United States
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۱۸:۰۴
من متوجه نمیشم تو مناظره کاندای انتخابات جلیلی به عارف گفت نیروی انتظامی زیر نظر دولته اگر یادتون باشه بعد چه جوری رهبری رئیس نیروی انتظامی را تعیین می کنه .
یعنی از یه طرف نیروی انتظامی زیر نظر استانداری و شورای تامین هست از یه نظر نیست .
درسته ؟ (307908)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۱۴:۵۴
ای کاش با اماکن عرضه قلیان وسیگار هم که همچون قارچ در حال گسترش هست وخانواده ها را به طرف سقوط میکشاند برخورد میشد به هر حال گیرم هنر بد اما اعتیاد بدتر وخانمان سوز می باشد. (307895)
ایرانیم
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۱۶:۱۵
بابا همه چی دست خود ارشاد خودش مجوز میده خودشم لغو میکنه (307902)
صلح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۱۶:۳۸
این فشارها برای اختلال ایجاد کردن در کار دولت تدبیر وامیده چرا در دولت قبل لغو نمی شد میخوان دکترو ببرن زیر سوال ولی بازم چیزی از محبوبیت دکتر روحانی کم نمیشه وبا اقتدار تر در انتخابات مجلس شرکت میکنیم (307906)
زد فاشیسم
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۲۰:۳۳
روحانی دولتش سقوط کرده خودش خبر ندارد، یا نمی خواهد بداند که چه بر سر دولتش آوردن، (307938)
-----------
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۲۰:۳۷
اقای روحانی تمام قد جلوی این افراطی گری ها به ایستید (307942)
--------------
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۲۰:۳۸
کنسرت چیپسی کینگز رو هم همینطور الکی لغو کردند چه طرزشه (307943)
/
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۲۰:۴۸
قبل از اینکه اداره ارشاد مجوز صادر کنه باید از نیروی انتظامی استعلام کنه (307945)