به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۸:۲۲
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۸ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۷۹۲۸۰
اعدام صحرایی در تماشاخانه شهر باستانی پالمیرا

داعش تماشاخانه را به اعدام‌خانه تبديل کرد!

گروه بين‌الملل: مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه می‌گوید نیروهای داعش در تماشاخانه شهر باستانی پالمیرا دست به اعدام صحرایی نزدیک به ۲۰ نفر زده‌اند.
داعش تماشاخانه را به اعدام‌خانه تبديل کرد!
این مرکز حقوق بشری مستقر در لندن می‌گوید ساکنان محلی پالمیرا به دستور نیروهای دولت اسلامی در تماشاخانه پالمیرا جمع شدند تا شاهد تیراندازی و کشتن این افراد باشند. از زمانی که این شهر به دست نیروهای داعش افتاده، نزدیک به ۲۴۰ نفر توسط آنها کشته شده‌اند. بیشتر کشته‌شدگان را سربازان دولت سوریه تشکیل می‌دهند اما زنان و کودکان نیز در میان قربانیان بوده‌اند. شهر پالمیرا و خرابه‌های باستانی آن که از سوی یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهانی معرفی شده‌اند، هفته پیش به دست نیروهای داعش در آمدند.

این نگرانی وجود داشت که گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش)، به مانند گذشته پس از ورود به این شهر تاریخی، دست به تخریب آثار باستانی آن بزند اما این گروه تصاویری را روی اینترنت منتشر کرده که در آن هنوز خساراتی به این آثار وارد نشده است. صحت تصاویر منتشر شده توسط این گروه به طور مستقل قابل تائید نیست اما ساکنان شهر نیز در تماس‌هایی از آسیب ندیدن خرابه‌های شهر باستانی پالمیرا خبر داده‌اند.