به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۱۵۹۱۰
وقتي يك عضو شورا مي‌شود محبوب رسانه ملي!

رسانه ضرغامي به اعتماد ملی چندان نيازي ندارد!

گروه سياسي: پس از انتخابات خرداد گذشته و اقبال عمومی مردم به تغییر وضع موجود، در رأی حداکثری خود به روحانی، محتمل به نظر مي‌رسید که رویکرد رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی نیز شامل تغییر شود و با خواست مردم هماهنگ گردد. از این حیث گرچه رسانه ملی هیچگاه پیشگام نبوده ولی این امر از چند جهت دور از انتظار مردم نباید باشد.
رسانه ضرغامي به اعتماد ملی چندان نيازي ندارد!
اشکان بنکدارجهرمی

یکی این که صدا و سیما، به عنوان گسترده ترین رسانه موجود کشور، رسالتی بر دوش دارد که در حداقلی ترین حالت آن، آگاهی بخشیِ عمومی در کنارِ داشتن صداقت در اطلاع رسانی به مردم است و دوم این که چون این رسانه از ثروت ملی و بیت‌المال تأمین مالی مي‌شود پس در تحلیل‌ها و بیان نظرات باید رعایت اعتدال را نماید و بنا به وزن هر جریان فکری، وقت و امکانات موجود را در اختیار آن قرار دهد. موردی که صدا و سیما همواره به عدم رعایت آن به همراهِ گذشتن از اصل توازن متهم شده است.

در مورد اطلاع رسانی، منتقدان همیشه این گلایه را مطرح کرده‌اند که رسانه ملی صداقت را فدای عوامل دیگری که از آن به مصلحتِ حاکمیت یا پیروی از عرف سیاسی نام برده مي‌شود کرده است. پیگیری حوادث 18 تیر 1378 را می‌توان از این جمله برشمرد ولی اوج چنین عملکردی در سالهای اخیر که انتقادهای زیادی را بر انگیخت در زلزله هریس و ورزقانِ آذربایجان شاهد بودیم.

در مورد دوم نیز که اصل، بر قرار گرفتن این رسانه به عنوان تریبون آزاد تفکرات موجود در جامعه است، سابقه خوبی که مورد پذیرش گروههای مختلف باشد وجود ندارد. از این حیث گاه صدا و سیما شأن خود را در حد یک رسانه جناحی پایین آورده است. از عملکرد ناشیانه این رسانه در انتخابات ریاست جمهوری سال 1376 که به پیروزی سیدمحمد خاتمی انجامید تا اقدامات علني و آشكار دفاع از یکی از کاندیداهای شهرداری تهران (قاليباف) که در روزهای اخیر انجام گرفت، مي‌توانند همگی دلیلی بر این مدعا باشند.

گرچه به نظر مي‌رسيد که صدا و سیما سعی دارد آب رفته را به جوی برگرداند و اعتماد مخاطبان را جلب نماید. پخش جلسات مجلس در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی روحانی و مناظرات اخیر ظاهراً و به ادعای مسؤولین این رسانه گام‌هایی رو به جلو در سمت و سوی این هدف مثال آورده مي‌شد اما در این مورد نیز چه در نیت خلقِ چنین برنامه‌ها و چه در اجرای آنها صدا و سیما با اتهاماتی چند روبرو مي‌باشد.

گرچه برخی اصحاب رسانه‌هاي مستقل از وجود برنامه‌هاي انتقادی فی النفسه ابراز خشنودی نموده اند ولی وجود دارند منتقدانی که علیرغم استقبال از انتقاد و حتی مخالفت با دولت روحانی از گسترده ترین رسانه کشور، این سؤال را مطرح مي‌کنند که چرا چنین رویکردی در زمان دولتهای نهم و دهم یا حد اقل شش سال اول این دو دوره وجود نداشت. این گروه معتقد است که صدا و سیما از همین ابتدای کارِ دولت یازدهم، جریان مخالفت با آن را با ظرافت خاصی کلید زده است.

به عقیده این عده صرفنظر از جلسات رأی اعتماد، مناظرات این روزها تحت مهندسی مسؤولین این رسانه با تفکرات پیشین انجام مي‌پذیرد و هدفِ مترتب بر این برنامه‌ها دنبال کردن همان روال خاص سالهای گذشته است که در شکلی جدید و با ظاهری دموکراتیک کارگردانی شده است.

البته تبلیغاتِ پس از پخش جلسات رأی اعتماد که تعریف و تمجیدهای صدا
نحوه پوشش كاملا بي‌انصافانه خبر انتخاب شهردار تهران و مسئله حاشيه‌اي آن (موضوع الهه راستگو!) و تخريب ناجوانمردانه اصلا‌ح‌طلبان توسط بخش‌هاي خبري رسانه به اصطلاح ملي!، نيز كاملا ثابت كرده در تشكيلات ضرغامي در همچنان بر همان پاشنه مي‌چرخد
و سیما از خود را شامل مي‌شد نیز انتقاداتی را بر انگیخت. به نحوی که بیان مي‌شود در یک رسانه مردمسالار که شفاف سازی یک قاعده و نه استثنا به شمار مي‌رود هیچ گاه در قبال چنین برنامه‌هايي این چنین تبلیغ نمي‌شود. ولی به نظر مي‌رسد صدا و سیما کار خود را در میان کار کردهای جانبدارانه خویش یک استثا دیده که آن چنان به خودستایی مي‌پردازد و اما برنامه‌هاي مناظره نیز انتقاداتی اساسی را در پی داشته است که شاید یکی ازمهم ترین آنها تلاش جهت مستأصل نشان دادن اصلاح طلبان در مقابل اصولگرایان با گزینش‌هاي جانبدارانه مي‌باشد.

متهم ساختن افرادی از اصلاح‌طلبان که غایب در جلسه بودند و بالطبع توان دفاع از خود را نداشتند به ضدیت با اسلام و انقلاب، سوء استفاده از مطالب واهی و بی اساس و مقالات یک روزنامه نگار افراطی و تعمیم آن به کلیه اصلاح طلبان و به دنبال آن تخریب این جریان از دیگر موضوعات مورد پرسش منتقدان است. دراین مناظرات همچنین بخشی از روزنامه نگاران و مسؤولین پیشین، که با رسانه‌هاي خارج از کشور مشغول به کار هستند نیز متهم به همراهی با دشمن شدند. البته یکی از مهمانان در پاسخ، به موردی جالب اشاره نمود و آن استفاده انقلابیون در سالهای 56 و 57 از این رسانه ها، به ویژه بی بی سی فارسی، بود. این نکته ای قابل تأمل است که مهاجرت امام (ره) به فرانسه نیز توانست امکانات رسانه ای دنیای آزاد آن زمان را در خدمت انقلاب قرار دهد.

حتی اگر اتهامات مطرح شده توسط صدا و سیما را بپذیریم باز جای این سؤال باقی مي‌ماند که آیا اگر مجال ابراز نظر در داخل وجود داشت چنین روندی حاصل مي‌شد؟ و آیا صرف داشتن صدایی خارج از دایره رسانه ملی دلیل بر بیگانه پرستی است؟ آیا عملکرد جانبدارانه از سوی گسترده ترین رسانه کشور نیست که مردم و برخی روزنامه‌نگاران را به سمت رسانه‌هاي خارج از کشور سوق مي‌دهد؟

نحوه پوشش كاملا بي‌انصافانه خبر انتخاب شهردار تهران و مسئله حاشيه‌اي آن (موضوع الهه راستگو!) و تخريب ناجوانمردانه اصلا‌ح‌طلبان توسط بخش‌هاي خبري رسانه به اصطلاح ملي!، نيز كاملا ثابت كرده در تشكيلات ضرغامي در همچنان بر همان پاشنه مي‌چرخد. در انتها باید گفت که اعتماد سازی یک فرایند است بدین معنا که در طول زمان و کارِ توأم با صداقت است که اعتماد بین طرفین حاصل مي‌شود و از سوی دیگر در عصر ارتباطات نمي‌توان با اخبار و تفاسیری جانبدارانه و دور از حقیقت ذهن افراد به خود مشغول داشت.

مردم به دقت نظاره گر اعمال رسانه ملی هستند و در کنار آن گوش و چشم خود را بر دیگر شبکه‌هاي تلویزیونی و رادیویی نیز نبسته‌اند و مطمئناً اگر رسانه ملی راه صداقت و بی طرفی را آن چنان که مورد پذیرش مخاطبان باشد پیش گیرد آن وقت است که گرایش غالب نیز متوجه آن خواهد شد و در این راه مردم شاید از زیرکی موجود در واژگونه نشان دادن اوضاع و تحمیل آرام و پنهان یک نظر بیشتر متنفرند تا اظهار نظری آشکار. و سخن پاياني با آقاي ضرغامي، ياد‌آوري چندين باره اين نكته بديهي و ابتدايي است كه «عصر ارتباطات» به دوران مونولوگ، كاملا خاتمه داده است، دوره ديالوگ مدتهاست بر رسانه‌هاي دنيا حاكم شده است، شما اما همچنان عاشق سينه چاك تك‌صدايي هستيد. اين به اين معناست كه همچنان، عصر ارتباطات را برنتافته‌ايد و در افكار اختصاصي خود و دوستان اصولگرايتان غوطه‌وريد. بابت اين عقب‌افتادگي فقط مي‌توان گفت برايتان متاسفيم!

آنتی ویروس
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۰۹:۱۱
سیمای ضرغامی اصلاح باید گردد (126268)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۳۸
دولت نهم و دهم به ضعف اساسی تئوریک در حوزه های مختلف ناچار بود رویه های پوپولیستی حاکم بر صدا و سیمای ضرغامی را به عنوان راهبرد قرار دهد. اون دولت ضعیف و فقیر از نظر برنامه بود این مساله باعث دادن رانت های کلان به سیمای ضرغامی شد که آخرین قلمش همین اراضی نمایشگاه بوده است.
به اطلاع ضرغامی و دوستان میر رساند این دولت برنامه دارد و نیاز به آن ندارد که برنامه سازان رانتخوار با ایجاد فضاههای پوپولیستی به ایشان کمک کنند.
مجلس محترم سریعا طرح رادیو و تلویزیون خصوصی را تصویب نماید تا اینهمه توانایی های فرزندان این مملکت در آرشیو بی بی سی و وی ا ای فسیل و نابود نشود. (126351)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۴:۱۴
دزدي موسسه كتاب 57 رو اطلاع رساني كنيد
اين موسسه كه مثل كرم حلزون در صدا و سيما تبليغات گسترده ميكرد
ميلياردها تومان پول مردم رو با كتاب هايي بي معنا به جيب زد و در عوض قرعه كشي هم اسامي تحويل داد كه با واقعيت متفاوت هستن !!!

http://forum.persiantools.com/t453257.html (126411)
ناشناس
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۴۴
بابا جمع کنید بند و بساطتونو، آخه هرکی مخالفتون نظر بده باید تکفیرش کنید، افراط هم حدی داره...... (126357)
غلامرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۲۱
مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ما
غافل از انکه خدا هست در اندیشه ما
زنده باد اصلاحات و وفاداران به اصلاحات (126449)
مش غضنفر
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۰۹:۱۷
چنددرصدمردو ماهواره دارندوبه صداوسیمای ایران توجه نمی کنند درصدی ازمابقی هم من شمای مخالف این رفتارصداوسیما هستیم حالا
محاسبه کنید چنددرصدمی ماندواین باقی مانده ازکدام لایه های جامعه هستندیعدبرای مقابله باکج فهمی های صدا وسیمابرنامه ریزی وسرمایه گذاری کردبادست خودمان صداوسیما راکه کمترازگذشته دیده می شودرارسانه ای نکنیم خیلی ازکاربران اینترنت ازطریق رسانه های شما باعملکردصداوسیماآشنامی شوندوخوداصلابه رسانه مثلاملی نگاه نمی کنند (126269)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۳:۱۱
اون 6 میلیون رای قالیباف 4 میلیون جلیلی و 2 میلیون ولایتی همچنین 4 میلیون رای رضایی که سر جمع 16 ملیون میشن حرف جنابعالی رو رد میکنن (126379)
roozbeh
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۳:۳۷
سلام دوست عزیز اگه به جای جلیلی قاسم شعله سعدی و به جای ولایتی اکبر اعلمی و به جای رضایی و عارف خاتمی و یا هاشمی رفسنجانی شرکت میکرد بازهم اینطوری استدلال میکردی ؟مثلا فکرش رو بکن تلویزیون بعد از سه روز اعلام میکرد اکبر هاشمی رفسنجانی با 35 میلیون رای نفر اول و جلیلی با 245هزار نفر دوم ... (126396)
مش غضنفر
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۳۷
شماهافکرمیکنیدمخالفین شما فقط ماهواره نگاه میکنندوکسانیکه به کاندیدای شمارای میدن فقط صداوسیمارونگاه می کننداشتباه نکنید
بحث سرندیدن رسانه ای به اسم ملییه که ازبودجه بیت المال تغذیه میشه اما به اندازه هزینه های کلانش
نمیتونه مخاطب جذب کنه یه کمی به دوروبرتون نگاه کنیدخانواده هایی که به نظرشمابه یکی ازاین کاندیداها رای دادندچنددرصدشون وچقدربرنامه های صداوسیمارونگاه میکننداونوقت به حرف من میرسیدشماهاهمه چیزروباعینک جناحی میبینیددرصورتیکه بحث بنده عملکردیک رسانه که بایدملی وفرا
جناحی باشه بودشمابااین استدلال مخواهیدثابت کنیدرسانه ملی رسانه این کاندیداهایاطرفداراشونندوبقیه کاندیداها(اصلاح طلبها)رسانه شون ماهوارست خوب این هم نظریه مردم نظرشون روتوانتخابات دادند (126461)
حسين تبريزي
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۴۳
راي ولايتي و رضايي اگر انصراف ميدادند مطمئن باش همش به جليلي نميرسيد و بسياري از راي دهندگان به ايشون ، به روحاني راي ميدادند .
البته اگر رد صلاحيت هاشمي يا سنگ اندازي براي نامزدي خاتمي كبير نبود حماسه واقعي رو ميديدي . (126465)
ساسان
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۷:۴۶
بخش بزرگ رای قالیباف هم رای هایی است که به سبد گفتمانهای شبیه اصلاح طلبی می رود نه جلیلی. اگر فرض کنیم جلیل و روحانی به دور دوم می رفتند از میان 6 میلیون رای قالیباف در بهترین حالت 1 تا 2 میلیون به سبد جلیلی می رفت و بقیه 4-5 میلیون به سبد روحانی.

جهت اطلاع شما بگم اصلاح طلب ها در مورد قالیباف و افراد شبیه ایشان همواره این دغدغه را داشته اند که با توجه به این که این آقایان هم گفتمان نزدیک و شبیه به اصلاح طلب ها را حداقل در تبلیغات ارائه می دهند بخشی از مردمی را که بیشتر گفتمانی رای می دهند و جریانهای سیاسی را خوب نمی شناسند رایشان را جذب خواهند کرد.

واضح تر اینکه بسیاری از مردمی که جریانهای سیاسی را نمی شناسند به حرف ها و شعارها رای می دهند، آقای قالیباف اگر چه من ایشان را اصولگرای تندرو می دانم ولی سالها با توجه به ابزار تبلیغاتی که در دست داشته (شهرداری تهران) تصویری نیمه اصلاح طلب از خود در جامعه ارائه داده و این یعنی جذب بخشی از رای کاندید های اصلاح طلب که البته بیشتر به علت عدم اگاهی مردم از جریانها و تشکیلات سیاسی نشات می گیرد، من به شما قول می دهم اگر آن 2 مسئله اتفاق نمی افتاد قالیباف رای بیشتری از سبد آقای روحانی کسب می کرد 1 - فایل صوتی که مسئله چوب زنی را مطرح کرد و بسیار سریع دهان به دهان چرخید 2 - استفاده کلمه گازانبری توسط روحانی در مورد ایشان، که هردو باعث ریزش آرای اصلاح طلبانه قالیباف شد. (126526)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۳:۱۴
میخواهید بفهمید چقدر صدا وسیما بیننده و تاثیر دارد؟! 4 سال تمام بعد از 88 رسانه ملی اصلاح طلب ها و منتقدین را کوبید و اجازه نداد یک نوک سوزن صدای متفاوت از این رسانه شنیده شود، به امید اینکه افکار مردم را آنطوری که می خواهند شکل دهد نتیجه انتخابات کاملا عکس آنی شد که برایش 4 سال تبلیغ کردند. این است میزان تاثیر سانه ملی. (126382)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۸:۱۶
رسانه ملی کاری کرده که اگه به ما بگه الان روزه من مطمئن میشم که شب هستش حتی اگه هوا روشن باشه! اینه اعتماد ما به رسانه ملی! برای همین هست شبکه منوتو به تنهایی از 20 شبکه داخلی بیشتر بیننده داره! /بهار تاییدش کن واقعیته (126540)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۲۰:۴۱
قسمت بامزه اش اینکه شبکه های ماهواره مانند من و تو از لحاظ امکانات و توانایی مالی و ابعاد یک هزارم رسانه ملی هم نیستند ولی بینندگانشان به مراتب بیشتره. (126579)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۰۹:۲۷
من از بیگانگاه هرگز ننالم که با من هرچه کرد آن آشنا کرد
وقتی صدا سیمای ملی خودمون اینجوریه دیگه چه گلایه ای میشه از رسانه های خارجی داشت (126270)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۰۹:۲۷
اگر غیر ازین بود باید تعجب می کردیم!من پیشنهاد میدم صدا و سیمای ضرغامی رو تحریم کنید!!عکس العملی به خبراش نشون ندید. (126271)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۰۹:۳۹
کی تلویزیون نگاه می کنه!

ما که ماهیت اقندار گرایی رسانه میلی رو فهمیدیم

اخبارو از جاهای دیگه پیگیری می کنیم

اصلاحات اگه تخریب بشو بود تو این 8 سال تخریب میشد (126272)
ایوب
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۰۹:۵۰
در کامنتی دیگر به این موضوع اشاره کردم که رسانه های راست گرا و مخصوصا صدا و سیما به دنبال القای حاشیه ساز بودن حضور اصلاح طلبان در شورا هستند؛ به نظر من در شرایط حاضر برخورد لازم با خانم راستگو صورت گرفته است و بهتر است آقای مسجد جامعی همه را دعوت به آرامش کند و حمایت کامل شورا از شهردار منتخب را اعلام کند. (126273)
رفيقى
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۰:۰۲
بهار نيوز عزيز قبول كنيم كه برخوردبا خانم راستگو دوراز شعارهاى اصلاح طلبانه است اين شورا شهر بدين صورت نمي ماند مردم را بيش از اين ساده نشماريد جرات كنيد براى حسن نيت هم شده برخورد ديكتاتور معابانه با ايشان را محكوم كنيد من واقعا از اعتماد به شما مايوس شدم خدا آن روز را نياور. كه رسانه ملى بدست امثال شما بيافتد (126276)
اوریاد
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۲۱:۵۰
مگه ما رسانه ملی داریم؟
شاید منظورتون رسانه میلی هستش. (126596)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۰:۰۶
سلام در رابطه باخبر 20و3 كه جديدا فعال شده از كارهاي قبلي آنها كه كاملا جانب دارنه بود گزارش تهيه كنيد و مقايسه كنيد با حالا اينها فكر مي كنند مردم نمي فهمند اتفاقا چون مردم به اينها اعتماد ندارن هرچه بگويند مردم عكس آن را باور دارند اين دولت 20 روز تشكيل شد طوري وانمود مي كنند كه دولت بايد جوابگوي همه خرابكازيها قبلي هم باشد (126277)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۰:۰۶
ديگه امروز هركسي ازش تو رسانه ميلي تجليل بشه بايد بهش شك كرد. (126278)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۰:۰۹
اگر رسانه ضرغامی به درامد ملی هم نیازی نداشته باشد چه اشکالی دارد که به اعتماد ملی هم نیاز نداشته باشد؟ولی اینکه بودجه انچنانی را صرف رواج بی اعتمادی میکند ..... (126280)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۰:۱۰
بابا آخه كي ديگه شبكه هاي اينا رو نگاه ميكنه كه نگرانشيد. (126281)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۰:۱۶
به این عزت الله خان و جام جمش امیدی نیست. (126284)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۰:۱۸
اين رسانه نفرات خود را در نقاط مختلف دولت مستقر مي كند نمونه اين موضوع انتصاب قريب الوقوع عضو جبهه پايداري و معاون الهام در هيات دولت قبل يعني عباس زارع نژاد به عنوان رييس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت بهداشت است. (126285)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۵۱
واقعا جاي تاسف دارد كه جناب دكتر هاشمي اين فرد را مي خواهد به اين سمت منصوب كند .
حتما وي را دقيقاً نمي شناسد! (126362)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۰:۱۸
همون جور که شما رسانه های صهیونیستی و بی بی سی و صدای آمریکا رو در اختیار دارید ما هم صدا و سیما رو داریم. (126288)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۴:۲۵
دوست عزیز صدا وسیما با پول بیت المال داره اداره می شه
بعدش حداقل دیگه بهش نگید رسانه ملی! (126424)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۳۲
حاج عزت خودتی!!!
بهتره به فکر رو به راه کردن این رسانه میلی باشی تا اعتماد مردم رو به دست بیاوری و کشور هم پیشرفت کنه،نه اینکه بیای در بهارنیوز نظر بذاری و به داشتن صداوسیمای میلی خودت افتخار کنی ! (126458)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۴۶
داداش پول رسانه ملی رومامیدیم میتونیم طلبکارباشیم شماکه پول رسانه های خارجی رونمیدید پس طلبکارنباشیداگریه وقتی وضعتون خوب شدهزینه ماروهم بدیددیگه مابارسانه شماکاری نداریم (126467)
علیرضا
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۰:۲۰
دولت باید به فکر ساز و کار قانونی برای ایجاد شبکه های تلویزیونی خصوصی باشد.
مگر چه اشکالی دارد بجای یک رئیس صدا و سیما چند رئیس با سلائق گوناگون داشت.
اینطور این صدا و سیمای میلی هم ، همه ی چیزها را مصادره نمی کند. (126289)
اخوان
Germany
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۰:۲۵
ممنون. جالب بود و تا حدودی هم جامع. (126290)
سينا صفوي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۰:۲۹
من كشته مرده ي اين عكس ضرغامي ام شما هم رو هر خبري ميگذاريش باشه!

محشره، خودش مقاله است!!! (126292)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۰:۳۲
این ضرغامی باید هر چه زودتر برود تا شاید رسانه ی میلی ایشان تبدیل به رسانه ی ملی شود. (126294)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۰:۴۱
ضرغامی فکر کرده صداوسیما ارث پدری است. واز بیت المال چیزی نمیداند. (126295)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۱:۰۱
این رسانه میلیست البته به میل جریان افراطیه رانت خوار پایدار نما (126299)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۱:۰۲
آقای بنکدارجهرمی مقاله های خوبی می نویسند...
منم فقط متاسفم برا ضرغامی و رئیس قبلی (126301)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۱:۰۵
اگر رسانه ملی(البته ملی3/5میلیونی) غیر از این عمل میکرد باعث تعجب بود. (126302)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۱:۱۱
رسانه میلی واژه گویا تری است (126303)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۱:۱۳
زمان تعویض رسیده حاج عزت (126305)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۱:۱۷
ما منتظر تعویض ایشون هستیم (126307)
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۱۵
دکتر رضایی چرا گزینه نمیشه برا صدا وسیما ؟؟والا هم شجاعه هم مدیریت استرا تزیک می دونه و هم مردم قبولش داارن ! (126442)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۱:۱۷
ما هم برای ضرغامی صدا وسیمایش و .....متاسفیم. (126308)
جمشید
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۱:۲۷
واقعا رسانه باصطلاح ملی دارد دیگه آبروریزی میکند. نمیدنم چگونه شرمشان نمیآید. (126314)
حسن
United States
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۱:۳۲
رسانه ملی که از پول بیت المال اداره میشه مال عموم مردم است نه مال یک حداقلی ای کاش این مملکت رسانه بی طرف داشت و واقیات را برای مردم بازگو میکرد (126316)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۱:۳۸
با سلام.این رسانه هیچوقت ملی نبوده بلکه میلی بوده است.اعتماد ملی و توجه به همه اقشار مردم فارغ از هر گونه سلایق سیاسی باید سر لوحه رسانه ملی باشد .آیا این رسانه به اصطلاح ملی چنین هدفی را دنبال میکند ؟پس نتیجه میگیریم این رسانه حزبیست نه ملی و به اعتماد ملی نیازی ندارد (126318)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۰۲
ما همه میدونیم رسانه ملی یعنی اصولگرایان افراطی و تندرو و اقتدار گرایان به همین دلیل هم هست مردم به سمت ماهواره ها میروند (126330)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۰۹
اتفاقا کاری که صدا و سیما در پخش اخبار مربوط به رای اعتماد وزیران کرد در هیچ جای دنیا معمول نیستو کار دموکراتیک بحساب نمی آید هرچند از نظر من اگر آن روی سکه را ببینیم این کار به ظاهر عوام فریبانه با اهدافی از پیش تعیین شده در جهت نشان دادن نحوه تخریب رقباء توسط دوستانشان در مجلس بوده که نه تنها من بلکه بسیاری از دوستانم به این مسئله اذعان داشتند که صدا و سیمای میلی ضرغامی هدفی جز تخریب وزرای پیشنهادی نداشته است امیدوارم روزی به این نتیجه برسیم :
اعتماد به مردمی که روزی سپر دشمن بودند چندان سخت نیست سپرها را زمین نگذارید چون سینه های شما تحمل نیزه های کوچک دشمنان را ندارد. (126335)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۱۴
جالب بود و مفید (126337)
یه نسل سومی
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۱۷
اصلاح طلبان شده اند قربانی اصولگرایان (126340)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۱۹
من خودم برای برای پیگیری یک خبر هیچگاه صدا و سیما را ملاک قرار نداده ام از اینترنت و سایت های خبری مختلف استفاده می کنم کم کم زمانی می رسد که آقای ضرغامی فقط بایستی برای خودش و اطرافیانش خبر بسازد! (126341)
داود
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۳۱
پیشنهاد تحویل سلاح های شیمیایی سوریه رو جان کری وزیر خارجه امریکا داد ولی صدا سیما بدون اشاره به اون این پیشنهاد رو از طرف روسیه عنوان میکنه من نمیدونم چرا میخوان روسیه رو انسان دوست و ضد جنگ معرفی کنن ؟و نمیدونم این عزیزان اصولگرا چرا از رسانه محبوبشون نمی پرسن که چرا به شعور ما توهین میکنید؟ (126343)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۷:۴۲
فکر میکنم این منفی ها از طرف یک نفره بهار جان پیگیری کنید (126520)
فرداد
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۳۹
صدا و سیما یه عده ای مخاطب دارند که فقط برای انها برنامه تهیه میکنند و برایشان مهم نیست که ما چه فکری میکنیم من از انها گله ندارم از اصلاح طلبان گله دارم که 8 سال در زمان سید عزیز قدرت دستشان بود حتی یک شبکه هم برای اصلاح طلبان نگرفتند و مثل اینکه الان هم هیچ اراده ای برای این کار نیست پس نوش جانمان بگذارید الهه راستگو یی در رسانه میلی اصلاحطلبان را دیکتاتور معرفی کند و با مظلوم نمایی هر چه دوست دارد بگوید (126353)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۳:۰۰
جانا که از زبان ما میگویی! (126375)
ممد
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۸:۰۶
ای کاش حداقل یک مرکزمعتبرآماری بود
وجرات میکرددرصدبینندگان صداوسیما خصوصابرنامه های خبری سیاسی اش
رو اعلام میکردتاپرده هامی افتادحالا فکرمیکنیدبااین طرح من اصولگراها مخالفندیااصلاح طلبا (126534)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۵۱
بعلت بی اعتمادی به رسانه میلی خیلی از مردم از روشهای دیگری برای دسترسی به اخبار استفاده می کنند. 24 خرداد نیز نشان که مردم پس گذشت 8 سال تبلیغات و تحلیلهای نادرست و مغرضانه صدا وسیما سره را از ناسره خوب تشخیص می دهند
همدان (126363)
(امین)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۵۶
. . . تا زمانی که صدا و سیمای خصوصی و مردمی در کشور ایجاد نشود،وضع به همین منوال خواهد بود. . . . (126368)
پوریا پ
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۵۷
ملک خصوصیشه اختیارشوداره به مردم ربطی نداره شماچقد....هستین انتظاردارین طرف ملکشوبه شماواگذارکنه من 20 ساله اصلا نگاه چپ به ملک خصوصی ضرغامی نداشتم شمامشکل دارین نه ضرغامی (126369)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۲۲:۱۲
ما هم والا از زمانی که ماهواره اومد نگاه چپ که هیچی کلا اصلا نگاهی به این املاک خصوصی نداشتیم. (126603)
ولی
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۳:۵۲
غضنفر رو ول کن اله را بچسب.!؟ (126404)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۴:۱۷
یعنی هرکی با هر لیستی اومد باید تابع بدون چون و چرای حزبش باشه و به تمام تصمیماتش عمل کنه حتی اگر تشخیص بده به ضرر مردم داره رای میده این برداشت من از حرفای شما اصلح طلب ها هست اگر غیر از این هست توضیح بدیداین تفکر با مرامنامه خودتون جور در میاد؟؟؟؟زنده باد مخالف من!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (126415)
آزادمرد
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۷:۵۹
اگر خانم راستگو از اول گفته بود رأی به قالیباف می ده مشکلی نبود ولی این شخص تا آخرین لحظه گفته من به هاشمی رأی میدم.
این کار نوعی توطئه است (126530)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۴:۲۷
بیینده ها هم متوجه این سیاسیت جدید شده اند آقای ضرغامی!من 8 سال است که در ماه 1 ساعت هم تلویزیون نمیبینم و با این رویه باز هم همین خواهد بود!تا اعتماد به رسانه ملی راه درازی مانده (126425)
فاطما
United States
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۱۶
در شگفتم اشخاصی که با کردار و گفتار خود لطمه به کشور میزنند.کنار گذاشته نمیشوند. (126444)
طرفدار جمهوری اسلامی
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۱۷
زنده باد ضرغامی (126446)
طرفدارقانون
United States
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۶:۴۵
ایشااله که شماماهواره ندارید واگرهم داریدزیادنگاه نمیکنید واگرهم زیادنگاه میکنیدباور نمیکنیدواگرباورهم میکنیدوای به طرفداریطون ازجمهوری اسلامی بابامسئله جمهوری اسلامی نیست منهم قبول دارم امایه مدیریتی که همه رومیبره سمت نگاه کردن ماهواره بایدتاسف خوردوعواقب مشکلات اجتماعی اونو بایددیدنه اینه چشمهاروبست همه چیزرومشکی دید دنیارنگیه خیلی قشنگ مشکی یکی ازاون رنگهاست نه همش (126499)
أبو سعيد جنابي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۶:۴۷
خخخخخخخ تو خود ض ر غ ا م ي هستي كلك (126500)
مسعود
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۵۰
خانم راستگو اين ديكتاتوري نيست بلكه عمل شما يك فرصت طلبي آشكار و غيراخلاقي است . اگر نام شما در فهرست اصلاح طلبان نبود غيرممكن بود كه راي بياوريد. لااقل در هنگامي كه جبهه اصلاحات نام شما را در فهرست قرار مي داد مي گفتيد كه اگر انتخاب شوم هيچ تعهدي به كار حزبي و تشكيلاتي ندارم و مستقل تصميم مي گيرم تا سران جبهه هماهنگي شوراي اصلاحات با توجه به اين نظر شما تصميم مي گرفت. حتي آقاي دنيامالي هم با وجودي كه به قاليباف راي داد اصلاح طلبان خيلي به او انتقاد نكردند زيرا او قبلا گفته بود نمي داند به چه كسي راي مي دهد گرچه كار او را نيز غيرحزبي و ضربه به تحزب و كار تشكيلاتي مي دانيم و غيراخلاقي.
خانم راستگو.. شهامت داشته باشيد عذرخواهي كنيد از مردمي كه به شما راي دادند نه اينكه بخواهيد عمل اشتباه خود را صدبار توجيه كنيد و البته طلبكار هم باشيد و اصلاح طلبان را به ديكتاتوري مدرن متهم مي كنيد.! عجبا كه هنوز الفباي سياست را نمي دانيد و نمي دانيد تحزب و كار تشكيلاتي يعني چه. متاسفم براي شما كه از اعتماد مردم به فهرست شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات سوءاستفاده كرديد و به قدرت رسيديد و البته همان كساني را كه باعث راي آوردن شما شدند به ديكتاتوري متهم مي كنيد. متاسفم كه در انتخابهاي آينده هم .. مردمي كه مي خواهند به فهرست اصلاح طلبان راي دهند را دچار ترديد و شك خواهيد كرد..
اصولگرايان 8 سال تمام در قدرت بودند يك نفرشان اين كار غيراخلاقي و غيرحزبي را نكرد اما شما اصلاح طلباني را كه 8 سال ناعادلانه از قدرت دور بودند را دور زديد و طلبكارانه هم سخن مي گوييد. متاسفم كه شما را به عنوان سخنگوي زن وزارت خارجه به وزير خارجه و دكتر روحاني پيشنهاد كرده بوديم و خدا را شكر كه اينگونه نشد ظاهرا جناب دكتر روحاني و دكتر ظريف شما را بهتر از ما مي شناختند و حتي بهتر از دوستان جبهه هماهنگي اصلاحات! (126471)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۵۰
ممکن این رییس هم عوض بشه ؟ (126472)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۵۳
اینا کاری کردن که اگه بگن روزه و روزم باشه من با یقین می گم شبه (126474)
آزاده
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۷:۲۶
مطمئناً اگر رسانه ملی راه صداقت و بی طرفی را آن چنان که مورد پذیرش مخاطبان باشد پیش گیرد آن وقت است که گرایش غالب نیز متوجه آن خواهد شد (126512)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۷:۴۵
این صدا و سیما کلی هزینه می کنه که مردم آگاه نشوند و فقط دنبال رو یک جریان اقلیت بشن و متاسفانه بخش از مردم عادی را گول زده است. خدایا شر منافقان چند چهره و رانت خوار را از مردم شریف ایران کم کن. (126525)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۸:۳۵
این اگه بلد بود مغز مردم رو بشوره الآن جلیلی رای آورده بود (126547)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۲۲:۱۴
نه دیگه اون فدر هم گوش مخملی نیستیم (126605)
مردم
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۲۰:۲۵
دستش براي مردم رو شده نگران نباشيد (126576)
نتا
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۲۲:۲۱
رسانه میلی بهتره نه بگویید صدا و سیما صادق تره (126606)