به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۶
 
۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب : ۲۴۸۲۰
چه شده است واقعا؛ این همه حریف، برای یک ظریف

پایداری کنید برادران پایدار اما نه در مقابل خواست ملت!

گروه سياسي: با انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور یازدهم، نقشه بسیاری از مدعیان اصول گرایی و افراطیون رادیکال، نقش بر آب شد. پس از این شکست جریان فرصت و ظرفیت! ابتدا روحانی را اصولگرا دانستند و منکر نقش حمایتی آقایان هاشمی و خاتمی در پیروزی او شدند اما همزمان با معرفی کابینه این حرف خود را پس گرفتند و شروع به هجمه‌ها علیه وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور کردند. عمده‌اش هم علیه محمد جواد ظریف، وزیر تحصیل کرده و آشنا به علم سیاست بود که متاسفانه تا به امروز هم ادامه یافته است.
پایداری کنید برادران پایدار اما نه در مقابل خواست ملت!
ليلا واحدي

اقلیت مجلس که گفتگو و مذاکره برای رسیدن به حق و خواسته‌ها را یک شکست مي‌دانستند مطمئن بودند که منش ظریف با آنچه سعید جلیلی به عنوان گفتگو برای استیفای حقوق ایران انجام مي‌داد از زمین تا آسمان متفاوت است. از همین رو در تلاش بودند تا با استناد به دلایل مضحک او را از اعتبار بیاندازند که خوشبختانه موفق نشدند. هدف این نوشتار دفاع از شخص ظریف نیست بلکه دفاع از گفتمان تدبیری است که 8 سال در ایران نایاب شده بود.

اینکه وظیفه نمایندگان مجلس نظارت بر کار دولت است شکی نیست و اینکه برای این نظارت قسم خورده اند هم درست است اما نمایندگان البته اقلیت پایدار؛ که هم دوره آقاي احمدی‌نژاد نماینده بوده‌اند و هم دوره آقاي روحانی، عملکرد متفاوتی از خود نشان داده‌اند. گویی این بزرگواران سوگند خود را در حفظ و حراست از منافع ملت، تنها پس از انتخاب حسن روحانی به یاد آورده‌اند و از این خواب غفلت بیدار شده‌اند و هر سه روز یکبار محمدجواد ظریف را برای ارائه توضیحات به کمسیون امنیت ملی دعوت مي‌کنند.

جامعه متعجب چنین تغییر روالی است. زیرا این نمایندگان همان هستند که اگر تعداد نشست‌هاي آلماتی به هزار هم مي‌رسید از سعید جلیلی نمي‌پرسیدند که چرا جلسه با کاترین اشتون را با کلاسهای درس فلسفه دانشگاه اشتباه گرفته است! اگر مي‌شد توافق کرد چرا در این هشت سال توافقی صورت نگرفت و جلیلی از هیچ یک از فرصت‌هاي ظرفیت ساز خود استفاده نکرد؟

و این نمایندگان که اکنون خود را ملزم به نظارت بر کار دولت مي‌بینند. چرا وقتی احمدی‌نژاد
پایداری کنید برادران پایدار اما نه در مقابل خواست ملت که اگر به تاریخ رجوع کنید مي‌بینید هرکس در برابر خواست ملتش پایداری و مقاومت كرد؛ کارش به ذلت کشید.
در مجلس شان و مقامشان را به سخره گرفت ساکت ماندند؟ چرا در این هشت سال که نرخ فلاکت به پنجاه رسید و جان مردم بر لب؛ سکوت اختیار کردند؟ اینهمه حساسیت در کار وزیری که تا به امروز حداقل نگذاشته است بار تحریم‌های ایران سنگین تر شود، چه معنایی مي‌تواند داشته باشد؟

اگر ظریف یک ساعت در میدان جنگ نبوده است؛ در عوض علمی را اندوخته که اکنون گرهی بزرگ از کار ملت ایران باز کرده است. گرهی که بسیاری از همین جبهه رفته‌هاي بی تدبیر در کار ملت انداخته بودند. محمد جواد ظریف خون و توپ ترکش ندیده است اما برای احقاق حقوق ملت خون دلی خورده است که بی خبران حیرانند.

محمد جواد ظریف؛ مي‌داند که سلاح‌هاي جنگی بسیاری از دشمنان این آب و خاک بسیار قوی‌تر از ایران خود ساخته است اما او مرد ترس از سلاح نیست؛ او مي‌داند که آنچه موجب پیروزی هر ملتی در هر نوع کشمکشی است؛ همیاری و ایستادگی آنان در کنار حاکمان خود است. نکته ظریفی که ظریف در حرف‌هایش گفته و داغ دل کسانی است که بیشتر از نتانیاهو از پیروزی حسن روحانی ناراحت شده‌اند.

تعداد تذکرات نمایندگان مجلس به محمدجواد ظریف و به دولت روحانی در مقایسه با دولت احمدی‌نژاد سه برابر بوده است. این موضوع نشان دهنده چند نکته است. وزارت امور خارجه آقای احمدی‌نژاد کلا کار خاصی انجام نمي‌داده و تعطيل بوده! که نمایندگان بتوانند بر آن اخطاری وارد کنند. فقط در همین حد که هرساله ویزا و پاسپورت هیئت دویست نفره عازم نیویورک را فراهم کنند، کار انجام مي‌دانند که آن هم برای مجلسیان پایدار هیچ سوالی در پی نداشت.

خزانه خالی، رکود تورمی، شاخص فلاکت؛ رشد اقتصادی منفی؛ همه حکایت از این دارد كه هیچ اقدام در خوري برای مقايسه و تذکر دادن مجلسیان انجام نشده خصوصا آنكه اساسا مجلس را قبول نداشتند که بخواهند به تذکراتش وقعی بنهند. نکته بعدی که در ابتدای نوشته هم به آن اشاره شد.

همین خواب زمستانی برادران پایداری
همین خواب زمستانی برادران است که اکنون مي‌خواهند در عوض تمامی سوالات و تذکرات و احضار‌هاي نکرده و نداده؛ یکباره بر سر کابینه روحانیو وزيرانش خراب شوند
است که اکنون مي‌خواهند در عوض تمامی سوالات و تذکرات و احضار‌هاي نکرده و نداده؛ یکباره بر سر کابینه روحانی خراب شوند. با حرفها و دخالت‌هاي بی مورد تمرکز را از تیم مذاکره کننده بگیرند و مثل همیشه و بر خلاف ادعای ولایت‌مداری؛ جلوتر از خط رهبری حرکت کنند.


اینکه يكي از همين آقايان پايدار كه در دولت كريمه سابق چندين سمت و مسئوليت كلان را در عنفوان جواني تجربه نمود، به ظریف به عنوان وزیر امور خارجه کشور بگويد که در امور نظامی که سر رشته‌ای از آن ندارد دخالت نکند، اگر درستی چنین سخني را بپذيريم، گوینده و حاميان اين نظريه، هم بايد بپذيرند كه منبعد هيچ فرد نظامي (و حتي غيرنظامي ناآشنا با امور ديپلماسي)، حق هيچ اظهار نظري در باره اقدامات و کارهای وزرات امورخارجه را ندارند زیرا قطعا صلاحیت این کار را ندارند.

دخالت در همه اظهار نظرهای وزیر امور خارجه از سوی کسانی که اگر همین دقت را درباره سخنان احمدی‌نژاد داشتند کشور به این وضعيت دچار نمي‌شد؛ نشان مي‌دهد که شمشیر از رو بسته شده آنان علیه منتخب مردم از نیام کشیده شده است. اگر همین پایداری در اظهارات نسنجیده احمدی‌نژاد درباره هولوکاست بود؛ بهانه دست روانی‌هاي تل‌آویو نمي‌افتاد تا لابی‌هایشان آرزوهایمان را نشانه روند. اگر همین پایداری در نگرفتن کارت هدیه و بن کالا و هر اسم قشنگ دیگری بود، شاید محسن روح‌امینی‌ها اکنون زنده بودند و شاید هیچ نماینده‌اي از ترس بی آبرویی دست پیش استعفا را نمي‌گرفت.

اگر همین پایداری در گرفتن برنامه بودجه از دولت نهم و دهم وجود داشت، بودجه آذرماه در اسفند ماه ارائه نمی‌شد. اگر همین پایداری و استعفاها درجلوگیری از حیف و میل بیت المال در هشت سال گذشته صورت مي‌گرفت؛ اکنون روحانی شرمنده تخصیص بودجه به استانهای محروم نبود که از خزانه خالی برای کدام یک از دردهای این ملک دوا دهد. سه هزار طرح ناتمام و پر هزینه، دادن یارانه
هدف این نوشتار دفاع از شخص ظریف نیست بلکه دفاع از گفتمان تدبیری است که 8 سال در ایران نایاب شده بود
به مردمی که برای هزاران درد خود روی آن حساب باز کرده‌اند. میلیاردها دلار توقیف شده در این سو و آن سوی جهان، فقط چند یادگار از دولت مورد حمایت پایداران است که برای روحانی گذاشته‌اند.


و استعفا برای گرفتن حق مردم ولایت خود اگر نیک بود چرا تا به الان نبود؟ مگر استان‌های محروم فقط در دوره روحانی محروم شده‌اند؟ در دولت‌هاي نهم و دهم که ظاهرا بودجه کافی بوده و استعفایی هم صورت نگرفته است چه پیشرفت محسوسی در این استان‌ها به وجود آمد؟ غیر از هزاران وعده و قول بی حساب و کتاب، و یا هزاران نامه بی پاسخ مردم که در انبارهای پاستور خاک خوردند.

مردم استان‌ها را ساده فرض نکنید که با این ترفند‌ها دوباره صاحب صندلی سبز شوید؛ این استان‌هاي محروم آنقدر عاقل بودند که بیشترین رای خود را به روحانی دادند نه برای تخصیص بودجه بیشتر بلکه برای حاکم کردن عقل و تدبیر، و ابیاری نهال خشک شده امید. اگر همین پایداری وجود داشت شیفتگی احمدی نژاد به هوگو چاوز، مایه شوخی و خنده دنیا را فراهم نمي‌کرد. روحانی و ظریف شیفته مذاکره با غرب نبوده و نیستند؛ اما علاقه‌اي هم به انزوا و هل من مبارز طلبی ندارند. منطق ظریف همان منطق پیامبر و حضرت امیر است که تا سر حد امکان مذاکره و مصالحه را بر جنگ و خونریزی ترجیح مي‌دادند.

ظریف به تعبیر رهبری، فرزند همین انقلاب است. فرزندی که شاید جبهه و توپ و تفنگ ندیده؛ اما برای اهتزاز نام ایران و استیفای حقوق ایران مانند رزمنده مي‌جنگد. در این جنگ سخت و نفس گیر؛ که اصلا معلوم نیست دشمنت کیست و قرار است با چند نفر بجنگی؛ اگر یاری‌اش نمي‌کنیم؛ سنگ زیر پایش هم نشویم. پایداری کنید برادران پایدار اما نه در مقابل خواست ملت که اگر به تاریخ رجوع کنید مي‌بینید هرکس در برابر خواست ملتش پایداری و مقاومت كرد؛ کارش به ذلت کشید.

۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۸:۴۲
صحیح است (187970)
مردمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۱:۲۹
70% رای مردم در سال 88 رای نبود؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! اما 50% رای مردم در سال 92 فقط رای حساب می شه؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
نصف مردم ایران به سیاستهای آقای روحانی رای ندادند، آیا حق نقد کردن هم ندارند؟؟!!! اگر کسی نقد کند به او برچسب افراطی می زنید؟؟!!! فکر نمی کنید این کار شما عین دیکتاتوری است؟؟؟!!! (188047)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۲:۵۶
تورو جون مادرت از رای 70درصدی!!!! مردم در سال پربحث88نگو که خنده ام میگیره! خودتون که بهتر از همه داستان 70!!!درصد رو میدونید! 70درصد؟؟!! (188110)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۲۳:۵۵
کدوم مردم کدوم اکثریت ؟ همون اکثریتی که مورد توهین مشاور اعظم روحانی واقع شدند ؟ (188683)
کوشا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۳:۰۹
آقای مردمی محترم! حالا اون 63% را که همه می دونن چطوری محاسبه شده ،بیشترش نکن و 70% نگو؛ چون امثال شما عادت دارین اول یه چیزی خودتون بگین و بعدش به حرف خودتون استناد کنین و....آقای مدعیِ مردم!
داستان رأی 88 که حالا برای همه جز خواجه حافظ معلوم شده(اونم چون توی قرن 8 وفات کرده!)... حالا ما نجابت می کنیم و قضیه رو کش نمی دیم شما سوء استفاده نکن!...
ضمناً ملت فرق انتقاد سازنده با لجبازی و تخریب رو خوب میدونن و دو سال بعد توی انتخابات مجلس جواب شما و سایر لجبازها رو میدن! (188120)
طلبه از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۳:۱۲
احسنت به این مقاله پر محتوا
خدایا 8سال ذلت بار را ناچارا صبر کردیم وخون دلها خوردیم اکنون این دولت تدبیر وامید را از شر افراطیها نگهدار
پایداری کنید برادران پایدار اما نه در مقابل خواست ملت! (188121)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۸:۲۹
شما برو به درس و مکتب برس

مطمئنا نه طلبه ای نه از قم فقط میخوای دهن اونها حرف بزاری (188290)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۳:۲۱
اشتباه نکن عزیزم کمتر از 20 درصد به اقای روحانی رای ندادن چون اون 35 درصد از مردم که در انتخابات شرکت نکردن مخالف اصولگراها بودن و ..........شرکت نکردن پس در کل کمتر از 20 درصد مردم با اصولگراها و اقداماتشون موافق هستند (188128)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۳:۴۴
آقای مردمی شما ها انگار مفهوم انتقاد رو نمیدونی؟ شما که اینقدر منقد خوبی هستی چرا اون موقع که رییس جمهور 70 درصدیت خون مردم و تو شیشه کرد و با رهبری هم لج میکرد ساکت بودید؟؟؟؟؟؟؟ (188136)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۴:۳۲
نقد با چوب لای چرخ گذاشتن فرق میکند اول نقد درست را یاد بگیرید بعد نقد کنید (188163)
نهاوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۴:۴۶
سلام مردمی عزیز اینجا هم نظراتو بخونی می بینی 70 درصد نظراتشون شبیه تو البته مثه همون 70 درصد 88. (188174)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۵:۵۸
چه تحلیل جالبی!!!!!!!!
تو سایت اصلاح طلب انتظار داشتی اصول گراها حداکثر باشن؟ (188219)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۲۱:۱۹
آخه تو سایت پایداری که پشه پر نمی زنه! خدارا شکر تو سایت بهار نیوز همه پایداری ها میان که منفی بدن معلومه چند نفر هستید. سایت خودتون هم که منفی مثبت نداره ما هم نمی فهمیم چرا!!!!!!!! (188486)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۲۱:۵۷
باز توسایت بهار نظرات مخالفان روهم منتشر میکنند توسایت افراطیتون فارس همونم پخش نمیکنند چون وحشت دارن حتی لایک ودیسلایک هم نمیذارن (188540)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۲۲:۲۷
بازم خوبه که سایت اصلاح نظرات مخالفاشو درج میکنه نه مثل سایتای پایداری مثل رجا نیوز و فارس نیوز که یک نظر مخالف هم تایید نمیشه (188580)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۲۳:۴۴
شما بهتره برید به همون کیهانتون بچسبید. (188672)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۸:۲۹
حتما به خاطر همین نظرات فکر میکنی اکثریت هستی؟؟؟ (188292)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۲۱:۱۹
جواب کی و دادی؟ (188487)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۵:۰۲
اقای مردمی مثل اینکه حساب وکتاب هم یاد نداری برادر عضوپایداری احمدی نزاد در مرحله اول 5ملیون رای داشت وروحانی نصف ارا راواگر مرحله دوم می شد قطعا به جای 50درصد 85درصد رای داشت مقایسه شما دور ازانصاف است یعنی چه خودم مرحله اول رای ندادم واگر به مرحله دوم مرفت خیلی از مردم که رای به روحانی ندادند به وی رای می دادند از طرفی حالل هم طرفدار او هستیم (188189)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۵:۴۱
مطمئنی 70% ؟
پس 22 میلیون را خاتمی یهو کشک شد، شد رای محمود ؟
درست فهمیدم؟
منظورت همین بود؟
به نظرت نتیجه را برعکس نمیگی ؟ (188207)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۷:۲۶
باز ازین حرفای نخ نما شده!! بابا ول کنید! خودتونم میدونید 63% ( نه 70%) چطوری و چرا درست شد!!
بی خیال تروخدا... (188253)
فرزدق شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۷:۳۲
یادت باشه احمدی نژاد سال 84 با شش میلیون رای به صورت ناپلئونی و با تفاوت اندک با نفر سوم اومد بالا. (188256)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۲۰:۰۶
خیلی توهم زدی مردمی !!! اصلا هم مردمی نیستی وگرنه حرف دل مردم رو میدونستی . (188399)
مممممممممممممممممم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۲۲:۴۵
اگر در 8 سال گذشته در شعارها اخلاص بود نتیجه تامین اجتماعی نمی شد سه هزار میلیارد و گمرک و بیمه ایران و اختلاس بنیاد شهید ..... نمی شد. از مردم خجالت بکشید. (188604)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۲۳:۰۹
مثل این که یادتون رفته در سال 84 دور اول انتخابات که تعداد نامزدها زیاد بودند آقای احمدی نژاد چقدر رأی آوردند. آقای روحانی از بین 6 کاندید رأی آوردند اونم تو دور اول. (188621)
یا علی مددی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۲:۱۴
احسنت، خدایا به دوستان ما بصیرت و مروت و به دشمنانمان آزادگی بده (188073)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۴:۲۸
صحیح نیست!بدون وابستگی به هیچ حزب وگروهی ونه غرضمدانه چون شما عرض میکنیم باید به این ضرب المثل استناد کرد که دوستان ورفقا"جوجه ها را اخر پاییز باید شمرد" که هنوز اخر پاییز حکمت ورزی و دیپلماسی ظریف اندیشان فرانرسیده وجوجه های اعتماد مردم به شمارش در نیامده! اقایان! مردم به هیاهو نمره نمیدهند به نتیجه نظر میکنند. (188161)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۲۱:۲۶
شما از ترس هیاهو کرده اید! اگر نه بزر گان اصلاح طلب که همواره اعلام می کنند"مردم با هیچ‌کس سوگند ماندگاری نخورده‌اند، بلکه باید مطالبات مردم پیگیری شود و در مقابل مردم نایستند" و این یعنی اینکه چنانچه افرادی ولو اصلاح طلب از آرمانها ی مردمی دور شوند مورد نقد اصلاح طلبان خواهند بود. (188498)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۸:۵۱
ما که جبهه و توپ و تفنگ و عملیات و خط شکنی و ایثار و شهادت دیدیم حامی تیم دیپلماسی کشور که مورد حمایت رهبر است هستیم و کسانی که ساز مخالف میزنند در مقابل مردم و انقلابند. (187972)
يا علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۰:۴۹
احسنت بر اين اخلاص و وسعت طبع تان. (188020)
يا علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۰:۵۰
خيال نگن ظريفه . اين همه رو حريفه . (188021)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۸:۵۲
احسنت بر این فکر و قلم!
پایداری در مقابل خواست ملت، پایداری در مقابل منطق و تدبیر و عقل چه دلیلی دارد جز ترس از بی آبرویی، ترس از برملا شدن، ترس از واگذاری کرسی نمایندگی، ترس از محرومیت از رانت خواری و ... (187973)
یکی از مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۱:۲۴
نگفتی در سال 88 که عده ای علیه رای مردم فتنه کردند، چرا این روزنامه نگاران از رای مردم دفاع نکردند که امروز دم از "رای مردم" می زنند.
بهار، فکر نمی کنی گزینشی عمل می کنی؟؟!!! (188043)
یکی دیگه از مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۳:۱۵
پس همون مردم سال 88 که به قول خودتون 70 درصدشون به آقای احمدی نژاد رای داده بودند چرا امسال به 30 درصد هم نرسید؟(آرای آقای جلیلی)
دلیل این شکست چه بود؟
با وجود هشت سال تهمت و تخریب چرا برعکس همون گروهی رای آوردند که هشت سال تمام تخریب شدند؟ (188123)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۴:۲۴
جواب یکی دیگه از مردم
جلیلی کاندید احمدی نبود
چرا خاتمی 20 میلیون رای آورد ولی معین 4 میلیون؟ (188156)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۵:۴۶
آقای معین و آقای کروبی و آقای مهر علیزاده کاندید های اصلاح طلب ها بودند که در همان مرحله اول جمع رایشان دو برابر احمدی نژاد بود.

خوابی؟! (188211)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۸:۳۱
کروبی که با گفتن حرف 50 تومن میدم همون رای رو آورد

قبول کن خاتمی 84 همچین پایگاه اجتماعی زیادی نداشت (188294)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۹:۲۵
باشه حتما قبول می کنیم.

شما فکر می کنم خیلی نسبت به مسائل سیاسی آشنایی ندارید یک از گلایه های بسیاری از اصلاح طلبان دقیقا همین است که اگر اصلاح طلبان بصورت تک کاندیدی در انتخابات شرکت می کردند به راحتی پیروز انتخابات یا در همان مرحله اول بودند و یا با آقای هاشمی به مرحله دوم می رفتند، خوشبختانه میزان رای هر کدام از کاندید ها را انتخابات سال 84 هم هست و دقیقا همین را نشان می دهد. (و بسیاری از چهره ای متعادل اصولگرا هم به این مسئله اذعان دارند)

در ضمن این آرزوی اصولگراهاست که بگویند کروبی 4-5 میلیون رای آورده چون وعده پول می داده البته بیشتر هم بخاطر این است که بتوانند اختلاف عجیب رای ایشان را ادر 84-88 توجیه کنند، مردم خود آگاهند و می دانند و می فهمند که چه بوده و چه شده و چه هست. (188359)
این است استدلال شما ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۲۳:۵۰
عجب متوهم هایی هستید
تو 84 تا 88 میدونی چند نفر از دنیا رفتن ؟؟؟؟ میدونی چند نفر واجد شرایط اضافه شده؟؟؟ میدونی چقدر شرایط تغییر کرد ؟؟؟؟
قرار باشه رای قبلی جبهه طرف رو بشمارن واسه دفعه بعد دیگه چرا انتخابات برگزار میشه // رای مردم به عملی هستش که میبینن به حرفها و وعده هایی که میشنون ، به شرایط زمان خیلی بستگی داره مثل 92 که قبل از گازانبر و سرهنگ نیستم مطمئنا روحانی و عارف رای نمیاوردن
بهار جان به خدا خیلی نامردیه منتشر نکنی ، بزار طبق آزادی بیان جوابش رو بدم و خودت هم میدونی حرفهام نه توهینی داره نه چیز خلاف امنیتی (188676)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۲۱:۲۹
خاتمی مثل گوهری است که هر روز بر ارزشش افزوده می شود هرچه بیشتر شناخته می شود محبوبیت بیشتری پیدا می کند( البته نزد صاحبان اندیشه نه متحجران خشک مغز) (188503)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۲۱:۲۷
جلیلی و احمدی هر دو کاندید مصباح بودند
سال 84 اصلاح طلبان پای صندوق های رای نرفتند و البته سخت پشیمانیم چون خدا ما را به عذاب رییس جمهور 6 میلیونی دچار ساخت. (188500)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۳:۲۸
شما بفرما همون "کی هان" تون رو مطالعه بفرما بعد ادعای گزینسی نطق کن کدوم رسانه هست آقای یکی از 4ملیون (188130)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۸:۵۶
ولشون کنید این پایداری ها رو
اینا هرچی بیشتر بهشون اهمیت بدی پر رو تر میشن پس بی خیالشون بشید (187976)
ممل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۸:۵۹
منطقی دلنشین و تاسف آور بود .تاریخ مملو از تجربه های تلخ و شیرین است . و قتل امیرکبیر از تلخترین تجربه های تاریخ این مرز و بوم است اما امروز باید بهوش بودتا گروهی تنگ نظر یا سودجو یا ...امیر کبیرانمان را به قتل نرسانند. (187978)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۸:۵۹
بابا هرنوع امتیازی میخواستن دادیم
روحانی اوباما را باادب توصیف کرد ولی اوباما او را همانند احمدی نژاد خواند و غیرقابل اعتماد!!!
اروپا برخلاف توافقنامه تحریم جدید اعمال کرد توجیه کردیم امریکا تحریم جدید اعمال کرد توجیه میکنیم!!!!
بیخود قهرمان بازی در نیارید!!!!!!!!!! (187979)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۵:۲۸
دوست گرامی این ملت تا کی باید از دست تفکری مثل شما بکشند 8سال کم بود که الانم دست بردار نیستید اجازه بدید کار پیش بره نتیجه بعد معلوم میشه تفاوت سر خردگرایی دولتهاست (188198)
یار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۵:۳۴
با تشکر از مقاله زیبا و پر مغزتان.
این کشور بیش از هر چیز دیگر در این زمان محتاج وحدت داخلی ست تا در عرصه بین الملل حرف برای گفتن داشته باشد زمانی وحدت حاصل میشود که افراط گرایی در جامعه نباشد.
به امید ایرانی توانا و پرافتخار (188204)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۹:۰۴
اگر اینها خوشان را درست نکنند ما اصلاح طلب ها کاسه کوزه شان را جمع می کنیم این دوره با دوره قبل فرق می کند (187981)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۹:۰۷
خواهر، اینهاکه نوشته ای تاحالا کجابودندمعلوم است کجابودند سرشون توکیسه بودمی خوردندحالا می بینندکیسه پرنمی شه لب به اعتراض گشوده اند (187982)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۹:۱۲
ظریف عزیز ما مردم قدرشناسیم
دوستت داریم.
فکرش نکن (187983)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۹:۱۶
احسنت خانم واحدی
عجب مقاله پرمغزی
بسیار لذت بردیم. (187984)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۹:۲۳
تعداد تذکرات نمایندگان مجلس به محمدجواد ظریف و به دولت روحانی در مقایسه با دولت احمدی‌نژاد سه برابر بوده است. این موضوع نشان دهنده چند نکته است. وزارت امور خارجه آقای احمدی‌نژاد کلا کار خاصی انجام نمي‌داده و تعطيل بوده! که نمایندگان بتوانند بر آن اخطاری وارد کنند. فقط در همین حد که هرساله ویزا و پاسپورت هیئت دویست نفره عازم نیویورک را فراهم کنند، کار انجام مي‌دانند که آن هم برای مجلسیان پایدار هیچ سوالی در پی نداشت.
خیلی جالب بود. (187987)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۹:۲۴
آقای روحانی! هرچقدر در مقابل این اقلیت 3.5 میلیونی سکوت کنی و سیاست محافظکارانه بخرج دهی نتیجه عکس میدهد دلیلش اینکه این اقلیت خودشون و تفکرشون رو حق میدونن و غیر ممکنه حتی کوچکترین تغییری در نگرش انها اتفاق بیافتده حتی اگر به عینه ببینن نتیجه تفکرشون بعد 8 سال شد رشد اقتصادی منفی 5.8% و دهها آمار تاسف بار دیگه.چراکه برای اونها فقط و فقط شعارهاست که اهمییت داره نه حقایق عالم واقع. (187988)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۱:۳۵
سکوت دکتر روحانی نشانه تدبیر ایشان است. دوستان! اندکی صبر سحر نزدیک است. (188051)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۳:۰۱
بله ولی چه سحری شماکه سحرها خواب تشریف داریدمعمولا (188112)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۳:۰۳
موندم تو روی شما پنجاه درصد رای رو مساوی کل ملت میدونید (188115)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۷:۱۳
ماهم موندیم تو رای شما 4تایی ها!!! (188244)
یک هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۹:۲۴
سلام
چقدر قشنگ گفتید و نوشتید.بدانند که ظریف برای ملت ایران به مانند خاتمی است که همه جهان روزی در موردش گفتند "جهان مردان صلح را می ستاید." دعای همه مردم ایران بدرقه راه مردان بزرگی چون دکتر ظریف و همه کسانی است که برای آزادی و آزادگی و سربلندی مردم ایران از همه چیز خود میگذرند. سلام بر ظریف و فرزندان پاک ملت ایران. (187989)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۹:۲۵
عالی بود.حرف حقه حقه.مردم از این همه هجمه و تخریب دولت تدبیر وامید خسته شدند. (187990)
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۹:۳۲
نوشته ای بسیار فشنگ ومستدل ومنصفانه ای است (187992)
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۹:۴۱
جناب آقای نویسنده, خود شما هم مسئولی چرا تا الان هیچ صدائی از شما در نیومده بود؟؟ حالا که شعبان بی ....... رفتن تازه یادت اومده ازشون شکوا کنی؟؟ (187995)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۱:۰۲
عزیز نویسنده خانم هستن (188029)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۱:۳۶
سهیل جان معلومه خیلی عمیق همه چیز را مطالعه و بررسی می کنی!!!
نویسنده خانم هست نه آقا! (188052)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۱:۴۴
آقا سهیل
این آقای نویسنده و خیلی نویسنده های دیگه و خود من و خود شما و خیلی های دیگه به خاطر همین شعبان بی....... و اینکه به هتل کهریزک و امثالهم مشرف نشویم تا امروز و در این سال ها صدایی ازمون در نیومده! (188059)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۱:۴۴
آقا سهیل
این آقای نویسنده و خیلی نویسنده های دیگه و خود من و خود شما و خیلی های دیگه به خاطر همین شعبان بی....... و اینکه به هتل کهریزک و امثالهم مشرف نشویم تا امروز و در این سال ها صدایی ازمون در نیومده! (188060)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۵:۴۲
حسین جان پس شما نظرتون اینه که هروقت شرایط مناسب بود شروع کنیم به اعتراض و اگه اوضاع رفت تو مایه های کهریزک و ........... سرمونو بکنیم زیر برف و ساکت باشیم. ما مردمان بی معرفتی هستیم برادر خیلی بی معرفت. (188208)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۸:۳۲
ترجیح می دم بی معرفت باشم تا اینکه به اون دنیا برم. خود شمایی که الان پشت کامپیوتری و تز می دی که تحت هر شرایطی باید حرفمونو بزنیم واقعا توی همه شرایط به حرفت عمل می کنی؟ من نگفتم که اصلا هیچ چیزی در شرایط سخت نگیم ولی وقتی اوضاع امنیتی می شه باید تا حد امکان و طوری که زندگی مون به خطر نیفته فعال باشیم (188295)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۹:۵۱
لیدر جریان پایداری (آقای مصباح) برای انتخاب مردم حقی قائل نیست (به کتابها و سخنرانی های ایشون مراجعه کنید) (187996)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۱:۳۷
ایشان خود را نماینده برحق خدا در زمین میدانند!!! (188053)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۴:۳۵
اصلا اینها انتخابات را قبول ندارند (188166)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۴:۳۸
درگیری با این افراد به صلاح نیست بهترین کار کنترل این افراد است که به نظر من اقای ظریف و روحانی تا اکنون بخوبی از عهده این امر برامده اند (188168)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۹:۵۳
دل انسان به درد می آید از موضع گیری بعضی از نمایندگان خدیا اینها به چه فکر می کنند به جای اینکه کمک و همیار دولت باشند خود سنگ اندازی می کند در زمان دولت قبل فضای مرده بر مجلس حاکم بود اصلا نمی دانستید مجلس و جود دارد یانه اما هم اکنون برای کوچکترین موضوع داده وفریاد مجلس بلند می شود وزیران در صف احضار هستند برای پاسخ گویی مجلس به نظر این ولایت مداری است یا ضد ولایت (187998)
الف نباتي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۹:۵۴
2سال ديگر شايد صداهاي بهتري از مجلس جديدبشنويم.مجلسي كه منتخب درايت مردم است. (187999)
رها
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۹:۵۴
احسنت به شما خانم واحدی متشکریم از حق گوییهاییتان (188000)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۰۹:۵۵
پایداری ها هم روزی میروند مانند کسی که 8 سال بود و فک میکرد همیشه هست اما با دست و پای خودش رفت مردم باهوش تر از این حرفا هستند درود بر ایران و ایرانی (188001)
مصباح العلوم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۰:۰۰
جانا سخن از زبان ما میگویی اما گوش اگر گوش این پایداریهای بی بصیرت و ناله اگر ناله من و شما نویسنده محترم است آنچه البته به جایی نرسد فریاد است. (188002)
یاور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۵:۵۲
احسنت چه زیبا فرمودی (188213)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۰:۰۱
اینهایی که ادعای جبهه دارند جبهه جنگ از تهران تا سوسنگرد هم بود مشخص کنند در کجای جبهه میجنگیدند امیدوارم در انتخابات مجلس جهت مشت محکم مردم اصلاح شود (188003)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۰:۰۵
احسنت ، طیب الله انفسکم . گوش اگر گوش خصم و ناله اگر ناله حق ، البته آنچه بجایی نرسد فریاد حق طلبی است . (188005)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۰:۰۸
چه کسانی نان اقلاب و جنگ را میخورند ؟

اونهایی که فقط عکس یادگاری در جبهه ها گرفتند .

اونهایی که بر موج انقلاب سوارشدند و به نان و نوای رسیدند .

انقلابیون و رزمندگان واقعی کجایند که این عده مدعی شدند (188006)
لا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۰:۱۳
خوب کسانی که فکر می کنند خودشان همه چیز بلدند نمی دانند که در اصل هیچ نمی دانند مصداق افراطیون حال هستند که در غرور کاذب قرار دارند
بدبخت مردم هستند که هشت سال گیر افتاده بودند و هنوز هم دارند می سوزند (188007)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۰:۲۰
امیدوارم هر که در هرکاری افراط دارد خدا به راه راست هدایتش فرماید اگر افراطی ها به اندازه یک سر سوزن به خدا و روز معاد اعتقاد داشته باشند دست از این لج و لج بازی ها بر می دارند و آخرت خود را فدای چند روز قدرت و مقام و پول نمی کنند البته اگر به آخرت اعتقاد داشته باشند !!!! (188008)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۰:۲۲
اولش و خوندم خوشحال شدم منطقی نوشته شده ولی به وسطاش رسیدم دیدم نه همون روال لیبرالی رو ادامه دادید /توهین توهین توهین شما سلاحتون فحاشیه (188009)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۱:۳۹
ببخشید دقیقا کجاش فحاشیه؟؟؟؟؟ (188056)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۲:۲۷
بله ؟!!! شما استدلالتون مشکل داره آقا وحید همون بهتر که براتون دیکته کنن (188089)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۲:۴۷
شما معناي فحاشي را ميداني چيست !؟؟ اكر در اين متن فحاشي صورت گرفته ! پس سخنان امثال شريعتمداري يا رسائي مصداق ادبيات مستهجن است ! چرا همه را به كيش خود مي پنداريد ؟ (188102)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۰:۲۳
بسيار مقاله ي زيبا و پر محتوايي بود...... همه چيز رو گفت و حرفي باقي نگذاشت..... مرسي خانوم واحدي. (188010)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۰:۳۲
اقای ظریف پایدار باشی توجه ای به حرف فرصت طلبان نکن (188014)
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۰:۳۳
دولت تدبیر و امید آخرین امید ملت همیشه در صحنه است. جناب آقای دکتر روحانی و کابینه محترمشان با تمام قوا مقابل هرگونه سنگ اندازی و ترفند های نتانیاهو های مجلسی نما ایستادگی میکنند چون از قشر مردم میباشند. راهشان هموار و شمشیرشان بران (188015)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۰:۳۷
خیلی های دیگر هم فرزند همین انقلاب بودند که الان در زندانها و حصرها به سر می برند . ما همیشه از دشمن خیالی می ترسیم . دقیقا هر کس در برابر خواست ملتش پایداری و مقاومت کرد کارش به ذلت کشید و... (188017)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۴:۲۲
میزان حال فعلی افراد است (188155)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۷:۱۶
حال فعلیشان: اکنون هم قلبشان هم برای کشورشان می تپد و همسو با اسراییل نیستند. (188246)
مسلمان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۰:۵۵
سلام،مطالب مستند،دقیق وبیانگرواقعیت موجود وحرف دل اکثریت مردم است ولی ایکاش مسؤلین نظام هم توجه نشان می دادند. (188023)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۰:۵۸
احسنت بر شما شیر زن که از هر مردی مردد تر و حلال باد شی رمادرت وسلامت باشد پدر وومادر بزرگار شما که چنین فرزندی تحویل جامعه داده است درود بر شما (188024)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۷:۱۷
ما اصلا نفهمیدیم شما مردسالاری!!!!!! (188247)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۰:۵۸
جناب ظریف بعنوان یک رزمنده هشت سال دفاع مقدس از شما تشکر می کنم دراین راه فاستقم کما امرت باش (188025)
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۱:۰۱
اگر نقد منصفانه را افراطی گری بدانید، پس وای بر شما اصلاح طلبان که ادعای دمکراسی دارید. از نقد بر عملکرد نترسید که عامل پیشرفت کشور است. (188028)
ذاکر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۱:۰۷
در فتنه 88 تعدادی علیه رای مردم شوریدند و رسوا شدند . رای مردم عزت ، حکمت ، مصلحت است ، ولی آقای ظریف در دو روز اخیر به جای سیاست "تدبیر و امید" دارن سیاست "تحقیر امید" را پیش می برند. فیس بوک بازی که نشد موضع گیری سیاست خارجی!!!!؟؟؟؟ موضع رسمی وزارت امور خارجه کجاست؟ اوباما خودش یک افراطی ست که گزینه نظامی را هنوز از روی میز بر نمیداره ولی بعضی از آقایان در داخل دارن به خودشون هم دروغ می گن!!!؟؟؟؟ (188032)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۷:۱۹
دقیقا بفرمایید در کدام دادگاه صالحه ای رسوا شدند و به چه جرمی؟
ذاکر جان زیادی پای حرف های آقایان جنتی، احمد خاتمی شریعتمداری و رسایی نشستی قدرت تحلیلت دچار فرسایش شده!!! (188248)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۱:۲۵
خداوند حق ما مردم را خصوصا" ما مرز نشينان را كه هنوز تاوان هشت سال جنگ را داريم پس ميديم به شما نمايندگاني كه ناحق عمل مي كنيد و زحمات دكتر ظريف را پايمال مي كنيد به شما حلال نكند و تاوان همه اين استرس ها را از شما پس بگيرد (188044)
ص ل ح ط ل ب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۱:۳۱
خانم واحدی واقعا حرف دل مردم و زدی (188049)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۱:۳۲
نباید دانه ای برنج یا تکه ای کاغذ را به هدر دهید وقتتان را نیز. وقت ما به خود ما تعلق ندارد بلکه متعلق به ملت است و ما امانتدارانی هستیم که باید به بهترین نحو از آن بهره بگیریم . گاندی (188050)
ص ل ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۱:۴۲
اقا سهیل 1 - نویسنده خانم هستش 2 -مگر شما تو این کشور زندگی نمیکنید ندیدید این 8 سال با رسانه ها چه کردن مگر تریبونی دادن برا شنیدن صدای مخالفشون کی واقعا جرات نوشتن داشت ؟ (188058)
یک اشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۱:۵۳
درود سرکار اوحدی نازنین
بسیار زیبا و اندیشمندانه (188063)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۲:۵۰
نمایندگان زحمت کش ما 8سال در مجلس خواب بودند حال بیدار شدند چون ملت این نمایندگان را نمیخواهد و برای بودن خود به هر ریشه پوسیده ای چنگ می اندازند بردران پایداری بر سر اصول پایداری کنید نه بر کارت هدیه مرتضوی (188104)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۳:۵۵
جای تعجب است که صداوسیما باهمکاری پایداریها دربرابر خواست ملت ایستاده اندوباعث دلگرمی نتنیاهوودلسردی تیم مذاکره کننده شده اند.راستی آن ملاک همیشگی آقایان که می گفتند هر گاه دشمن از کار ما ناراحت بشود دلیل بر حقانیت ماست چه شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (188144)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۷:۲۲
حسین جان تیم مذاکره کننده تا پای جان بر سر آرمان های مردم ایستاده است. با دست و پا زدن امثال ضرغامی و رسایی و شریعتمداری دلسرد نمی شود. (188250)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۴:۳۴
یک عد ه ای در این کشور تمام هست و نیست خود را در دعوا و اب را گل کردن بدست می آرند. خردگرایی و عقلانیت را بر نمی تابند. چکار دارند کار کشو رمی چرخد یا خیر. مهم زندگی آنهاست که با جوسازی و تخریب و اجرای اعمال کاسب کارانه می گذرد. ظریف شخصیتی دوست داشتنی و به قول رهبر معظم انقلاب فرزند انقلاب اسلامی است. (188164)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۵:۰۱
به یاری خدا همت کیند پای صندوقهای رای مثل 24 خرداد پاسخ آنها را بدهیم این از خود راضیها قیم ماب این همه خلاف در 8سال گذشته یک دفعه لب تر نکردند (188188)
محمدعلی
France
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۵:۴۱
انصافا حق مطلب رو ادا کردی
درود بر شرف نویسنده مطلب (188206)
صلح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۷:۴۵
متاسفم برای کسانی که خودشونو به خواب زدن چشم دیدن چنین دیپلمات زرنگ وکار کشته روندارن اگر میرفت وکاری روانجام نمی داد ویا اختیار کاری رو نداشت خوب می بود احسنت به این پرزیدنت و چنین وزرایی (188261)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۸:۲۴
درود بر شما خانوم واحدی مقالتون عالی بود (188282)
جعفر آقا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۸:۳۸
بذر پاش جون هر چی مرده بگو آمپولی - قرصی - شربتی - جادویی چی چی استفاده کردی که سن 30 نشده این همه مدیرعامل و هیئت مدیره بودی. (188299)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۸:۴۵
اگر هرکسی جنگ نرفته است مورد هجمه قرار گیرد بیش از 20 میلیون نفر باید نقره داغ شوند مگر امام نفرموده بودند کسی که نمی تواند جبهه رود پشت جبهه کمک کند؟ تا حالا به چند نفر از پشت جبهه ای ها که در طول جنگ در کنار مردم و حتی در پادگان ها پاسداری میدادند و یک دهه از عمر خود را صرف خدمت رسانی کردند امتیازی دادند.؟ امتیاز پیشکش. حداقل نمک روی زخم نپاشند. (188306)
نرگس خانم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۲۲:۰۰
ممنون از مقاله شیوا و خوبت لذت بردمم منم امیدوارم قدرت عده ای که کم هم نیستند و از دشمنی ایران با غرب و انزوای بیشتر سود میبرند نچربد به تلاش دکتر روحانی و کور سوی امید مردم ایران (188547)
همه فن حريف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۲۲:۱۰
آقا من پيشنها د ميکنم دولت روحانی يه مقدار ناچيز " کارت هديه" تقديم مجلسيو ن کنند شايد نمايندگان در برابر جواب وزير خارجه قانع شدند و هی به مجلس دعوتش نکردند . آقا يه کم هم اگه شده از آقای احمدی نجات ياد بگيريد و هی ازش بد نگيد !!!!! (188560)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۲۲:۱۶
بدجوری دارن چوب لای چرخ کابینه روحانی میکنن ولی هیچ غلطی نمیتونن کنن تا وقتی مردم پشت روحانی و تیمش هستند. زنده باد خاتمی روحانی ظریف و بقیه دلسوزان این کشور (188564)