به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ساعت ۲۰:۴۶
کد مطلب : ۴۰۳۸۱

اعلام زمان تشییع جنازه محمدرضا لطفی

گروه فرهنگ و هنر: معاون امور هنری وزیر فرهنگ و رشاد اسلامی گفت: پیکر مرحوم استاد محمد رضا لطفی چهره شناحته شده موسیقی سنتی ایران ساعت 9 صبح روز یکشنبه هفته آینده ( 14 اردیبهشت ماه جاری) با حضور اهالی موسیقی و خانواده این هنرمند از مقابل تالار وحدت تشییع می شود.
اعلام زمان تشییع جنازه محمدرضا لطفی
علی مراد خانی در جلسه هماهنگی تشییع پیکر استاد محمد رضا لطفی در محل موزه موسیقی افزود: مرحوم محمد رضا لطفی نقش بسزایی در اوایل دوره انقلاب با انتقال موسیقی خود به جامعه ایفا کرد. وی ادامه داد: وی در میان مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار است زیرا توانست با هنر خود در قلب مردم نفوذ کند. معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: مرحوم لطفی آثار ماندگاری را همچون «ایران ای سرای امید»، «ای شهیدان» و ... تدوین کرد و در زمان پیروزی انقلاب اسلامی توانست مفاهیم انقلاب و ارزش های اسلامی را به هنردوستان منتقل کند.

مراد خانی گفت: مرحوم لطفی به همراه هم نسل های خود همچون حسین علیزاده و داریوش طلایی زحمات بی دریغی برای موسیقی سنتی انجام داد و شاگردان بسیاری را در عرصه موسیقی سنتی ایران تربیت کرد که امروز آنها راه وی را می پیمایند. وی در خاتمه با تسلیت به جامعه هنری و دوستداران این هنرمند اظهار داشت: پیکر مرحوم لطفی طبق وصیتنامه وی در شهر زادگاهش گرگان به خاک سپرده می شود.
مرجع : ايرنا