به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ - ۲۳:۵۵
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۷ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۵۰۵۹۸

داعش: آمريكا حمله كند، چاه‌هاي نفت عراق را به آتش خواهيم كشيد

گروه بين‌الملل: گروه تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام «داعش» در پی دستور رئیس‌جمهور آمریکا برای حمله هوایی هدفمند به مراکز این گروه، تهدید به آتش زدن چاه‌های نفتی عراق کرد!
ابوبكر البغدادي، خليفه امارت اسلامي عراق و شام!
ابوبكر البغدادي، خليفه امارت اسلامي عراق و شام!
به گزارش تسنیم به نقل از سایت دولت اسلامی در عراق و شام ” داعش “، این گروه با صدور بیانیه‌ای در خصوص موضع باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر حمله به مواضع این گروه واکنش نشان داد.  رئیس‌جمهور آمریکا، شامگاه پنجشنبه اعلام کرد: ما به نیروهای آمریکایی اجازه انجام حملات هوایی را علیه عناصر مسلح گروه تروریستی «داعش» در عراق صادر کردیم.
داعش در بیانیه خود اعلام کرد: اگر اوباما رئیس جمهوری آمریکا تهدید خود را در خصوص اقدام نظامی علیه پایگاه های ما در عراق عملی کند، بلافاصله به تلافی این اقدام آمریکا تمام چاه های نفتی عراق و مراکز نفتی را نابود خواهیم کرد. داعش در این تهدید خود افزود: در این صورت خود مقامات آمریکایی و اروپایی می‌دانند، بهای این اقدامشان تا چه اندازه به زیان آنها تمام خواهد شد، چرا که با افزایش بهای جهانی نفت روبه رو خواهند شد.

گفتني اينكه، تعداد زيادي از چاههاي نفت عراق و سوريه در كنترل داعش است و اين گروه نفت را به قيمت ارزان به برخي از كشورها مي‌فروشد!