به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ - ۲۳:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۳۰ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۷۰۱۲۷
دست‌خط آغداشلو در مجله

معرفی تازه‌ترین «تصویر» با اثر آیدین آغداشلو

گروه فرهنگ و هنر: تازه‌ترین شماره نشریه «تصویر» با استفاده از تصویر اثر «آیدین آغداشلو» به‌عنوان طرح روی جلد، رونمایی شد.
معرفی تازه‌ترین «تصویر» با اثر آیدین آغداشلو
این شماره از مجله‌ی «تصویر» به سردبیری سیف‌الله صمدیان شامل رویدادهایی مهم فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی ایران و جهان از نگاه هنرمندان تا پایان سال 1393 است. علاوه بر این، آثار ارائه‌شده در دهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر نیز در این شماره از مجله به چاپ رسیده که (چهارشنبه، 29 بهمن‌ماه) در نشست دوازدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر توسط صمدیان رونمایی شد.  یکی از ویژگی‌های این شماره از مجله، جلد آن است که به یکی از نقاشی‌های آیدین آغداشلو - هنرمند پیشکسوت نقاشی - اختصاص دارد. این نقاشی از مجموعه «خاطرات انهدام» این هنرمند است و در نمایشگاه انفرادی او که پس از 40 سال، آذرماه امسال در گالری «اثر» برگزار شد، به‌نمایش گذاشته شد. 
در یادداشتی به قلم آغداشلو که در ابتدای مجله «تصویر» چاپ شده، آمده است: 
«صمد عزیزم، 
اگر دوست داشتی بگذار روی جلد مجله‌ی تصویر سال 93 
دوستت دارم 
آیدین آغداشلو، آذر 93» 
همچنین یادداشتی از سیف‌الله صمدیان با عنوان «آیدین، معمار کلمه» در این شماره از مجله گنجانده شده است.   بخش یادنامه‌ی این مجله نیز به هنرمندان درگذشته‌ای مانند مازیار پرتو، سیمین بهبهانی، حسین پرتوی، عظیم جوان‌روح، انوشیروان ارجمند، غلامعلی پورعطایی، ساسان سپنتا، بهمن بوستان، مرتضی پاشایی، اکبر خواجویی، حسن رضیانی، مرتضی احمدی، علیرضا نوروزی‌طلب، حسن حاضرمشار، ژانت لازاریان، عبدالمجید حسینی‌راد، صادق ماهرو، احمد رسول‌زاده و مجید بهرامی اختصاص دارد.   این نشریه که شامل سه‌هزار اثر برگزیده از هنرمندان عکاس، گرافیست، کاریکاتوریست و فیلم‌ساز شرکت‌کننده در دهمین جشن تصویر سال و جشنواره‌ی فیلم تصویر است، به قیمت 20 هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
مرجع : ایسنا