به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۱:۴۰
 
۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب : ۶۹۲۸۲
مسئولان فریاد واعطشای مردم خوزستان را بشنوند

آقای‌ روحاني 22‍ بهمن‌ در اهواز راهپیمایی کنید!

گروه سياسي: گروهي از مردم شهر اهواز، در اعتراض به پدیده گرد و غبار و آنچه که «بی‌اعتنایی مسئولان» نامیدند، امروز سه شنبه، در برابر ساختمان استانداری خوزستان، تجمع کردند.
آقای‌ روحاني 22‍ بهمن‌ در اهواز راهپیمایی کنید!
معترضان با حمل پلاکاردهایی از عملکرد مسئولان انتقاد کرده، خواهان رسیدگی هر چه سریع‌تر آن‌ها به کیفیت هوا شده‌اند. صفحات فیس بوک فعالان اهوازی، از صبح امروز با انتشار تصاویر و ویدیوهایی، از سخت شدن شرایط آب و هوایی سخن گفته، مسئولان کشوری را مورد انتقاد قرار دادند. به گزارش خبرگزاری فارس، خانم معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران، که قرار بود امروز سه شنبه، به اهواز سفر کند، به دلیل شدت پدیده گرد و خاک سفر خود را به این شهر لغو کرده است.

در همین حال رئیس جمهور نیز با قرار دادن پیامی بر روی شبکه اجتماعی اینستاگرام به اهوازی‌ها پیام داده است. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) شهریار عسکری، رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفته است: "میزان ریز گردها و ذرات معلق در هوای اهواز امروز سه شنبه به ۹ هزار و ۹۸۵ میکروگرم بر مترمکعب افزایش یافت که ۶۶ برابر حد مجاز است."  همچنین (ایرنا) به نقل از رضا رفیعی، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان اعلام کرد که امروز تا ظهر به وقت محلی، ۲۳۰ نفر در اهواز به دلیل تنگی نفس به بیمارستان ها مراجعه کرده اند.

او گفته است که ۳ آمبولانس و ۱۲ امدادگر در سطح شهر اهواز در حال گشت زدن و کمک به شهروندان هستند. اسماعیل ارزانی، فرماندار اهواز هم اعلام کرده که همه مدارس این شهر امروز هم تعطیل هستند. عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با بحرانی خواندن هوای استان خوزستان، گفت: ضعف عملکرد مسئولان در مقابله با پدیده ریزگردها باعث شده که همچنان شاهد بروز گردوخاک در استان خوزستان بوده تاجایی که تنفس مردم با مشکل مواجه شده است.

ناصر سودانی در گفت وگو با خانه ملت، درباره بحرانی شدن هوای استان خوزستان به دلیل پدیده ریزگردها و تعطیلی مدارس و ادارات، افزود: آنچه امروز در اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان شاهد هستیم آن است که دستگاه‌های سنجش آلایندگی از کار افتاده و به دلیل حجم بالای آلودگی دیگر پاسخگوی سنجش و اندازه‌گیری شدت گردوغبار نیست زیرا این پدیده به حداکثر غلظت رسیده است.

نماینده اهواز در مجلس، با بیان اینکه وضعیت هوا در اهواز قابل تحمل نیست،‌ ادامه داد:‌ اکنون مردم به جای استنشاق هوا، خاک تنفس می‌کنند.

خوزستانی‌ها خاک تنفس می‌کنند

این نماینده مجلس نهم، با یادآوری دستور رئیس‌جمهور مبنی بر تشکیل جلسه اضطراری برای رسیدگی به وضعیت هوای استان خوزستان، تصریح کرد:‌ در این میان رئیس جمهور وزاری بهداشت،‌ جهاد کشاورزی،‌ نیرو، سازمان محیط زیست را مامور بررسی این معضل کرد تا علاوه بر آسیب‌شناسی و منشاءشناسی این معضل، راهکاری برای مقابله آن به صورت اضطراری درنظر گرفته شود.

وی با انتقاد از بی توجهی مسئولان به معضل آلودگی ناشی از گرد و خاک در خوزستان، یادآور شد: چرا برای یک حادثه جزئی در اتوبان قم -تهران یا وقوع آتش‌سوزی مختصر در یک مکان همه دستگاه‌ها بسیج می‌شوند تا این معضل را رفع کنند اما حال که جان میلیون‌ها انسان در استان خوزستان به خطر افتاده هیچ عکس‌العمل راهگشایی از سوی دولت گذشته و فعلی شاهد نبوده‌ایم.

سودانی با بیان اینکه عملکردها برای بهبود وضعیت هوای استان خوزستان روز به روز ضعیف‌تر می‌شود، یادآور شد:‌ بروز پدیده ریزگردها سبب فرار سرمایه، نخبگان، ضررهای اقتصادی به توسعه استان،‌ تعطیلی مدارس و کاهش گردشگری به استان می‌شود همچنین معضل آلودگی هوای این استان باعث آسیب به منابع شده به طوریکه مردم نیز با بیماری‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس،‌ گفت: ما به عنوان مردم شلاق خورده استان خوزستان فریاد واعطشا و وا امدادا سر می دهیم و می‌گوییم به داد ما برسید زیرا اگر این وضع ادامه یاد حیات درخوزستان با مشکل مواجه می‌شود. عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان، گفت: مدارس و اداره‌های استان خوزستان امروز و فردا تعطیل شده است حال با توجه به پیش‌بینی هواشناسی به نظر می‌رسد تا چهارشنبه این تعطیلی ادامه داشته باشد.

ستاد بحران استانداری خوزستان ظهر امروز (یکشنبه 19 بهمن) در نامه‌ای به ادارات کل استان خوزستان اعلام کرد: تمامی ادارات شهرستانهای اهواز، آبادان، ماهشهر، هندیجان، دشت آزادگان،کارون، باوی، امیدیه، حمیدیه، خرمشهر، و رامشیر به دلیل بروز پدیده گردو غبار در روز یکشنبه تعطیل است.

در همين حال سايت سايت گفت و گو نیوز نوشت: اهواز؛ شهر حماسه؛ شهر مقاومت امروز باید در برابر شرایط وخیم آب و هوایی هم مقاومت کند. شرایط سختی که برای هیچ قابل تحمل نیست. البته این شرایط تنها محدود به اهواز نیست. خوزستان، ایلام و شاید همه غرب کشور با این پدیده دست و پنجه نرم می کنند. بنا بر پیش‌بینی‌های همیشگی، گرد و خاک از روز 19 بهمن تا به امروز خوزستان را در نوردیده است، شرایط سخت مردم اهواز باعث شده تا مردم شهرهای دیگر نگران هموطنان خود شوند و هر یک در گوشه و کنار در فکر چاره جویی باشند. خبرنگاران گزارش وضعیت جوی را انجام می دهند و طراحان و کارتونیست ها هم با خلق تصاویر با مردم اهواز هم نفس می شوند و عده ای هم در شبکه های اجتماعی از رییس جمهور خواستند تا به اهواز برود. راستی آقای رییس جمهور راهپیمایی 22 بهمن را در اهواز حضور یابید.

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۹:۴۹
بابا این خاک بر سر کوهدشت لرستان هم ریخته ما هم خاک به سریم ما هم داریم خاک تنفس میکنیم (290337)
مهربان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۲:۰۵
عاقبت سو مدیریت مدیران گذشته!! (290415)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۲:۵۴
مدیرای قبلی خیلی وقته که رفتنها اگه همه چیو بخ عقب بندازیم یه سری باید بگن عاقبت سو مدیریت زمان خاتمی یا اصلا زمان شاه پس بهتره بعد از حدود 2 سال دولت جدید الان از این دولت مطالبه کنیم (290462)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۳:۰۸
حق مردم خوزستان زندگیی در حد اماراتی ها بلکه بیشتر از اونهاست ملت شریف خوزستان ما همه سر سفره شما قد کشیده ایم کاش می توانستم مرحمی بر دردهایتان باشم (290469)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۰۱:۴۹
جناب نسبتا مهربان!
ببخشید خیلی خیلی معذرت میخوام اما دیگه لامروت نشو! پرروئی و بی شرمی هم حدی داره! اگه دین نداری و آزاده هم نیستی لااقل سواد داشته باش! (290533)
1357
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۲:۱۰
این نتیجه اجرای پروژه های بدون کارشناسی در زمینه سد سازیهای بی رویه است که منجر به خشک شدن تالابها ازجمله تالاب شادگان شد. (290420)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۱۹:۵۰
جناب روحانی با این وضع هوای هم میهنانمان ، گرانی ، نا امیدی جوانان ، و مذاکرات بی پایان ، باز هم انتظار دارید که بگوییم روحانی مچکریم !!! پس کلید مشکل گشایتان را کی استفاده خوا هید کرد؟؟؟ (290338)
amin es
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۰۲:۰۳
من ميدونم كي.اخراي رياست جمهوري ايشان.دوستان حرف اول و اخر تحليل من از مذاكرات اينه كه چون هم حزب اوباما و هم روحاني براي انتخابات راي ميخواهند مذاكرات را در صورت توافق به دو سال ديگر مياندازند تا برگ برنده اي در انتخابات داشته باشند.هرچند اين امر براي روحاني ضعيفتره.چون حتي اگر تيم روحاني عملكرد مثبتي هم داشته باشد به دليل پوشش رسانه اي ضعيف شامل ريزش راي هاي اقاي روحاني خواهيم بود (290541)
حسن
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۰۲:۴۴
خودتونو به اون راه نزنید مملکتو به روزی انداخته اند که الان هیچی از دست هیشکی بر نمی آید.شما به جای این حرفا یه پیشنهاد معقول بدهید تا همه کارها را تعطیل کرده به این کار بپردازند.عجب مردمانی هستند بعضی ها. شما دارید ماهی می گیرید.البته از هوای خاک آلود.اگه فکر می کنید اون مرد که خوب خاک بلند می کرد می تونه کاری بکنه باشه صبر کنید تا اونو انتخاب کنیم.ولی باید کاری کرد.هر کاری. (290549)
رویایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۰:۰۳
آقای رییس جمهور برای همدردی با مردم کشورتان راهپیمایی 22 بهمن را در اهواز برگزار فرمایید. دل مردم از حضور شما دردرون اوضاع بحرانیشان شاد می شود . به خدا مردم عادی آن هم در چنین شرایطی به صفحه اینستاگرام شما دسترسی ندارند. (290343)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۰۰:۰۳
امروز ساندیس میدن (290505)
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۰:۲۳
حق با مردم خوزستان ولی گرد و خاک از شرق سوریه و غرب عراق….این مناطق تحت نفوذ داعشه!!!! (290351)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۰:۵۸
منشا این گرد و خاک داخلیه. بین بهبهان و اهواز و ماهشهر. دست بی تدبیری است. (290373)
افشین
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۱:۵۱
گرد و خاک اهواز از 15 سال پیش شروع شده بعد چه جوری حساب کردی که فهمیدی تقصیر داعشه؟ (290399)
سىنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۰۰:۳۵
شما که چىزى نميدونيد چرا حرف ميزنيد؟؟ مگر فقط امساله؟؟ :| همين شماها هسئن که شايعه درست ميکنين تا به وضع ما رسيدگى نشود (290518)
یه اهوازی
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۰:۴۰
سلام اقا ریس جمهور عزیز لطفابه جای حرف زدن عمل کنید شماحتی حاضرنشدید گزارش هوای خوزستان رو در اخبار پخش کنید حالا بعد از یک ده روز از گذشتن ازهوا ودرحالی که صدای مردم خوزستان به اسمان رسیده تازه پیام دادید ایااین بود قول وقراری که با مردم خوزستان بسته بودید از شما این انتظارو نداشتیم نه من ونه هیچ کس از مردم خوزستان (290355)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۲:۲۲
سلام من هم اهوازی هستم منهم مثل همه همشهری هایم دارم در طوفان خاک آلوده زندگی وتنفس میکنم منهم مثل همه مردم اهواز میخواهم که هوای پاک وسالم تنفس کنم... ولی دوستان در اظهار نظرهیتان موظب باشید آب به آسیاب کسانی که اعتقادی به رای ونظر مردم ندارند نریزید وزمینه را برای فرصت طلبان قرار ندهید (290433)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۲:۵۷
برای اینکه کسی مخالف جناحت حرف نزنه میخوای هم شهریات گرد و خاک بخورن؟ لطفا سیاسی بازیو تموم کنید و به فکر ملت باشید که با این وضع هم از نظام حمایت میکنیم (290463)
جنوب خشکسال
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۳:۲۶
یه مرتبه بگو که خشکسالی و عدم بارندگی هم مقصرش روحانی دیگه . بعدش هم بگو آقای روحانی از شما این انتظارو نداشتیم نه من ونه هیچ کس از مردم خوزستان! (290475)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۰۲:۰۶
نه اتفاقا تا حالا که همه چیز تقصیر دولت قبل بوده لابد این هم تقصیر دولت قبله! اصلا دولت مظلوم (!) و معصوم (!) و بی دفاع (!) اعظم المدبرین حاج حسن روحانی رو چه به تقصیر؟! (290544)
س-زرگوسی از- مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۰:۴۴
حق مردم محروم هم خاک بایدباشد (290359)
هادی کریمی شوشتری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۰:۴۵
"ای هموطن از نفت مرا سهم همین است"...!؟ (290360)
هادی کریمی شوشتری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۰۰:۲۸
اصلاح می کنم:

احوال جگر گوشه ی ایران چنین است!
ای هموطن از نفت مرا سهم همین است! (290517)
عدالت میخواهیم...
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۰:۵۵
مردم خوزستان دیگر فریب دروغ های مسئولان را نمیخورند،بیش از یک دهه است که مردم خاک تنفس میکنند و دروغ میشوند و هیچ کاری هم برایشان انجام نمیشود پس خواهشا صادق باشید و راه گذشتگان را نروید که واقعا صبر ملت خوزستان لبریز شده است و دیگر تحمل این همه رنج و بدبختی را ندارند... (290370)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۱:۳۵
حال و روز خوستان نمایی از حال و روز ایران است ...که نفسش به شماره افتاده

گردید وطن طعمه کابوس ومهن وای وطن وای وطن (290391)
یک شهروند خوستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۱:۵۲
من یک شهروند خوزستانی از دولت اقای حس روحانی ناراضی ام ...... (290400)
عزت الله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۲:۲۹
وقتی راه براه و چپ و راست روی هر جوی آبی سد میزنید همین میشه !!
همه دنیا رفتند و روی پروژه های آبیاری صنعتی فعالیت کردند و ما که در
جغرافیای خشک و بی آب هستیم هنوز با سیستم آبیاری 1000سال پیش
کشاورزی را اداره میکنیم ,اینهمه انرژی و پولی که صرف این انرژی هسته ای
پردردسر کردیم را اگر صرف توسعه آبیاری کشور کرده بودیم الان نه طوفان شن
داشتیم و نه کمبود آب و نه اینطور هموطنان عزیز و گرامیمان درگیر شنو هوای ناسالم بودند. (290438)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۲:۴۱
مگه دست دولت است پدیده ریزگرد؟ (290447)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۳:۰۶
محیط زیست مانند موجود زنده ایست که وقتی بش آسیب رسوندی واکنش نشون می ده . پیداست ما انسان ها خیلی اذیتش کردیم ، که داره اینجوری حالمون رو می گیره !!؟؟!؟!؟ (290468)
زیر گردوخاک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۰۷:۵۵
درود بر شما .. (290564)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ۲۳:۳۱
مهم این است که فردا ملت همیشه در صحنه، حضور پرشور داشته باشند (290477)
کرمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۰۰:۲۲
انشاالله بانزول رحمت الهی همه چیزبه خوبی وخوشی تمام میشوداینقدربه رئیس جمهوروهیئت وزیران فشارنیاوریداین بدبختیهاثمره8سال دولت گذشته است که سرسفره یک قاشق چنگال اضافه میگذاشت واین همه پول مردم رابیغمابرده وجوابگو هیچ دستگاه نظارتی نیست سوال ازاقای رسائی نماینده پایداری بپرسیدتابگویدچه نظارتی داشته است در8سال گذشته (290512)
amin es
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۰۰:۵۸
از اين دوستان دولتي چه انتظاري داريد.اين دوستان مانند تمامي دولتهاي قبل فقط موقع راي دادن با شما خوزستانيهاي عزيز البته ببخشيد خاكستانيهاي عزيز كار دارند. البته اشتباه كردم فقط اينجا نه راهپيمايي 22 بهمن و...حالا هي بريم راي بديم به فرد اصلح يا نه توجيه كنيم بگيم ما داريم بين بد و بدتر رو انتخاب ميكنيم.فقط رنگ ها عوض شده وگرنه...گفتا ز كه ناليم كه از ماست كه بر ماست (290521)
اهواز
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۰۱:۰۶
تالاب هورالعظیم خشکانده شد تا نفت زیر آن استخراج شود دریغ از آنجا که بیابانی که ساختن خاکش دامان مردم شریف خوزستان را گرفته.منشا با توجه به تصاویر ماهواره ای و هواشناسی کاملا داخلی است و به دست دولت ایجاد شده .همون آقایونی که که یقه پاره میکنند تا ارومیه خشک نشه .تالاب ها ی خوزستان را برای نفت خشکاندند و خاکی بلند شد که دامان مردم خوزستان را گرفت (290524)
خوزستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۰۲:۰۶
من رفتم آدم خاکی درست کنم! (290543)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۰۲:۴۹
بله جناب
کارون رو می برن
همین میشه دیگه . . .
قطعا اگر منتشر کنی بیشترین تایید رو میگیره
البته میدونم که اینکارو شماها انجام نمیدید
یعنی اینکه انتشار این مطالب با روحیاتتون سازگار نیست . . . ! ! ! (290550)
sam
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۰۴:۰۶
این ماری ابتکار پس چیکار میکنه ؟ فقط بلده گروگانگیری کنه وترجمه کنه؟ (290552)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ۰۷:۵۲
باید کاری کرد امیدی به مسولین نیست (290563)